کد خبر: ۳۹۵۵۱۴
زمان انتشار: ۲۰:۳۷     ۰۹ مهر ۱۳۹۵
یادداشت ۵۹۸؛
دكترحسن‌نيلي احمدآبادي
بدن انسان يك مجموعه به هم پيوسته مي باشد كه از اندام ها و ارگانهاي مختلفي تشكيل شده است. تداوم حيات، رشد و فعاليت هاي مختلف حاصل تعامل بين اندامهاي بدن در يك قالب تعريف شده است.

در برخي از بيماريها ممكن است بخشي از اندامها از حالت هماهنگ با بقيه اندام ها خارج شده و حتي بر عليه قسمتي از بدن شروع به فعاليت نمايند. در اين حالت قواي بدن تحليل رفته و حتي عوامل بيماريزاي ضعيف نيز مي توانند تهديد عمده اي براي فرد بيمار تلقي شوند. از جمله اين بيماريها مي توان به بيماريهاي خود ايمن اشاره كرد (Auto immune Diseases).

در اين بيماري بخشي از توان سيستم دفاعي بدن كه بايد وظيفه مقابله با تهديدات خارجي و عوامل عفوني را به انجام رساند، بر عليه بخش ديگري از بدن فعال مي شود. در اين حالت توانمندي شخص مبتلا به شدت كاهش مي يابد، و حتي قادر به انجام بسياري از فعاليت هاي عادي و روزانه نمي باشد.

يكي از اهرمهايي كه دشمن براي تضعيف قواي داخلي كشورها و جوامع مختلف استفاده ميكنند، دو قطبي كردن آن جامعه است. از اين طريق بخشي از قواي آن جامعه بر عليه بخشي ديگر فعال شده و همه ظرفيت هاي خود را بر عليه آن بكار مي گيرند و برآيند اين حركت مستهلك شدن سرمايه، نيروي انساني و از دست رفتن فرصت هاي بيشمار مي باشد. حداقل دست آورد اين استراتژي متوقف شدن رشد و توسعه آن كشور مي باشد.

مدتي است كه دشمن با بهره گيري از اختلافات فرقه اي بخشي از امت اسلامي را در برابر بخشي ديگرقرار داده است. از اين طريق ظرفيتهاي عظيمي را در امت اسلام به خود مشغول كرده و كمترين دست آورد اين راهبرد براي نظام سلطه تامين امنيت اسرائيل است. سودي كه اين تفرقه افكني براي آمريكا به همراه داشته است بيش از تمام دست آوردهاي آن بعد از استفاده از بمب اتم در جنگ جهاني دوم است.

حال رهبري با هوشمندي نيروهاي انقلاب اسلامي را از افتادن در يك فضاي دو قطبي كاذب ديگر بر حذر مي دارند. و اين نيروهاي انقلاب هستند كه به جاي تكيه بر اشخاص بايد به حبل الهي چنگ زنند متفرق نشوند تا اينكه كشور بتواند از اين پيچ تاريخي مهم به سلامت عبور نمايد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها