أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۵۶۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۱۰ مهر ۱۳۹۵
شیخ الاسلام:
شیخ الاسلام با بیان اینکه ایران در لبنان حضور نظامی ندارد گفت: ایران در همه جای دنیا دوستان وطرفدارانی دارد که درصورت درخواست کمک آنها را یاری خواهد کرد اما جمهوری اسلامی ایران تا به این لحظه در هیچ کشوری به جز سوریه وعراق حضور ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو: حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه کشورمان پیرامون اظهارات جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه پرسش و پاسخ در موسسه آسپن آتلانتیک مبنی بر اینکه ما از نقش ایران در یمن،‌سوریه و حمایتشان از حزب الله رضایت نداریم اظهار کرد: آمریکا دشمن بزرگ جهموری اسلامی ایران محسوب می شود لذا این گونه اظهار نظر مقامات این کشور بدون شک از سر دشمنی است.
 
وی افزود: اگر جان کری از حضور ایران در منطقه و افزایش قدرت کشورمان رضایت داشت باید تعجب می کردیم زیرا آنها خواهان افزایش قدرت ایران در منطقه نیستند.
 
مشاور وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران طبق قانون اساسی و راهبردهای کلان خود از مردم مظلوم جهان دفاع می کند که در این بین دفاع از ملت یمن نیز جز راهبردهای کشورمان قرار دارد و ما به مانند آمریکا و عربستان در حق مردم این کشور ظلم نمی کنیم.
 
شیخ الاسلام با بیان اینکه ادعای حضور نظامی ایران در یمن یک اتهام واهی است تاکید کرد: آمریکایی ها به دلیل تحقق اهداف خود و هم‌پیمانانشان در منطقه این گونه موارد را مطرح می کنند که هیچ گونه پایه و اساسی ندارد.
 
وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در هر جایی که حضور دارد چه به شکل نظامی و چه غیر نظامی بر اساس خواست دولت رسمی آن کشور است از این رو حضور ما در سوریه و عراق بر اساس درخواست دولت رسمی و مشروع این کشورهای صورت گرفته است.
 
مشاور وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: حضور ایران در سوریه و عراق به صورت انجام کار مستشاری است از این رو مطالب منتشر شده پیرامون اینکه ایران در بسیاری از کشورها همچون یمن حضور نظامی دارد کذب محض است.
 
شیخ الاسلام با بیان اینکه ایران در لبنان حضور نظامی ندارد گفت: ایران در همه جای دنیا دوستان وطرفدارانی دارد که درصورت درخواست کمک آنها را یاری خواهد کرد اما جمهوری اسلامی ایران تا به این لحظه در هیچ کشوری به جز سوریه وعراق حضور ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها