يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۵۶۱۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۱۰ مهر ۱۳۹۵
با کنوانسیون‌های KYC و CDD آشنا شوید:
طبق این کنوانسین ها، طرف ایرانی قراردادهای تجاری و بانکی باید مدارکی از جمله کپی پاسپورت، قبوض خدمات یا صنایع همگانی، و یا هر سند محرمانه ی دیگر مربوط به شرکت را به وزارت خزانه داری امریکا تحویل دهد تا آنها با بررسی هویت و شناسایی مشتری یا طرف قرارداداطمینان حاصل کنند که نام آنها جزو لیست SDN نیست.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، لغو تحریم های اعمال شده توسط غرب و در راس آنها ایالات متحده، اصلی ترین دلیل دولت یازدهم برای مذاکره با 5+1 بود. طبق اظهارات اعضای تیم مذاکره کننده و شخص رئیس جمهور، قرار بر این بود که مسئله ی پرونده ی هسته ای ایران از طریق مذاکره حل و فصل گردد تا تحریم هایی که مانع رشد اقتصادی ایران شده بودند از میان برداشته شوند. اما غرب نه تنها به تعهدات خود مبنی بر رفع تحریم ها عمل نکرد بلکه با زیرکی مقدماتی را فراهم آورد که از طریق آن، ایران را بیش از پیش تحت فشار قرار دهد.

در همین رابطه، اوفک یا دفتر کنترل دارایی های خارجی امریکا (OFAC) که زیر نظر وزارت خزانه داری امریکا کار می کند و وظیفه ی برنامه ریزی و اجرای تحریم های اقتصادی و تجاری در حمایت از اهداف امنیت ملی و سیاست خارجی این کشور را دارد، و مراقب است تا تحریم های غیر هسته ای نظیر تحریم های مرتبط با تروریسم و فناوری موشک های بالستیک کماکان ادامه داشته باشند، کنوانسیون های KYC (احراز هویت مشتری) و CDD (شناسایی کامل مشتری) را بکار گرفت تا اطمینان حاصل کند که هیچ شرکت یا بانک ایرانی با افراد و نهادهایی که در لیست SDN قرار دارند معامله نخواهد کرد. این لیست که ضمیمه ی برجام است، فهرستی است از اسامی تمامی افراد و نهادهای تحت تحریم امریکا.

«روند شناسایی افراد (مشتری) در کنوانسیون KYC »

طبق این کنوانسین ها، طرف ایرانی قراردادهای تجاری و بانکی باید مدارکی از جمله کپی پاسپورت، قبوض خدمات یا صنایع همگانی، و یا هر سند محرمانه ی دیگر مربوط به شرکت را به وزارت خزانه داری امریکا تحویل دهد تا آنها با بررسی هویت و شناسایی مشتری یا طرف قرارداداطمینان حاصل کنند که نام آنها جزو لیست SDN نیست. از سویی دیگر، طرف غربی قراردادها با ایران می تواند درخواست کند که کپی پاسپورت و اسناد حساس شرکت های ایرانی فاش شود که البته این امر تا کنون محل تردید بوده است ولی انجام آن محتمل است.

این بدان معنی است که اسناد محرمانه و حساس هویتی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی که در لیست تحریم های ضمیمه برجام قرار دارند، نظیر برخی سراز کشوری و لشگری، در اختیار کشور تقاضادهنده قرار خواهد گرفت. حال با توجه به سابقه ی خصومت آمیز کشورهایی نظیر امریکا، انگلیس، عربستان و ... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

امریکا مدعی است کنوانسیون KYC در واقع لطفی است که وزارت خزانه داری این کشور در حق بانکها بالاخص بانکهای غیرامریکایی می کند. زیرا اگر مشتریان ایرانی این بانکها شناسایی و احراز هویت نشوند، و بعدها مشخص شود که نامشان در فهرست SDN قرار داشته است بانکی که به آنها خدمات داده مشمول مجازاتهای سخت امریکا خواهد شد.

این اتفاق به عنوان نمونه برای برخی کمپانی بزرگ چینی نظیر لی فانگ وی افتاد و ضررهای هنگفتی را به آنان تحمیل کرد. طبق منابع خبری غربی، اگرچه توافق هسته ای بین ایران و شش کشور غربی تحریمهای هسته ای را روی کاغذ- از پیش پای ایران برداشت، اما اصرار دفتر اوفک در وزارت خزانه داری امریکا بر اجرای KYC و CDD، عملا تحریمهای بسیاری علیه ایران باقی خواهند ماند و یا بر آنان افزوده خواهد شد.

منابع + و +

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها