يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۵۶۸۵
زمان انتشار: ۲۰:۴۴     ۱۰ مهر ۱۳۹۵
وزش باد نسبتاً شدید در اصفهان موجب وقوع گرد و غبار محلی، کاهش دید افقی و ایجاد شرایط ناسالم هوا برای گروه های حساس شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از مسئول اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار  ایسنا منطقه اصفهان، با اعلام این خبر اظهار کرد: شرایط ایجاد ذرات معلق در اصفهان تا فردا وجود دارد اما بیشترین مقدار آن امروز بوده است.

نوید حاج‌بابایی با بیان این که افزایش سرعت وزش باد در نواحی شرق و شمال شرق شرایط فعال شدن کانون‌های گرد و غبار داخلی را فراهم کرده است، گفت: گرد و غبار عمدتاً در نواحی، شمال، شرق و مرکز اصفهان ایجاد شده است.

وی با اشاره به این که شهرستان‌های میمه، نطنز و اردستان نیز تحت تأثیر این غبار قرار دارند، تصریح کرد: کانون‌های گرد و غبار محلی به علت خشکسالی با کوچک‌ترین وزش باد فعال می‌شود و امروز به دلیل سرعت وزش باد شدت گرد و غبار بیشتر بوده است.

مسئول اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: مناطق غرب استان به صورت خفیف درگیر گرد و غباری بوده‌اند که از کشور عراق وارد استان شده است اما گرد و غبار امروز و فردا محلی است و دید افقی در شهرستان‌های اردستان، نطنز و کاشان را به شکل قابل توجه کاهش داده است.

به گزارش ایسنا، وقوع پدیده گرد و غبار در حالی در اصفهان اتفاق می‌افتد که برخلاف استان‌های جنوبی و غربی کشور عامل آن عمدتاً کانون‌های گرد و غبار محلی است و بارها نسبت به آن هشدار داده شده است. بیابانی شدن مناطق شرق اصفهان به دلیل عدم مدیریت صحیح آب، خشکی تالاب گاوخونی و رودخانه زاینده‌رود بر شدت غبار محلی در اصفهان دامن زده است و با ادامه آن نه تنها اصفهان که استان‌های هم‌جوار نیز تحت تأثیر آن قرار خواهند گرفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها