کد خبر: ۳۹۶۰۷۵
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۱۳ مهر ۱۳۹۵
اطلاعیه آیت الله سیفی مازندرانی درباره اتفاقات یکشنبه مجلس:
براستی آیا این گونه مدیران چگونه در مجلس عزاداری ابا عبدالله الحسین علیه السلام شرکت و برای حضرت به سر و سینه می زنند؟ در حالی که خود مرتکب چنین منکر بزرگی هستند مگر سید الشهدا علیه السلام برای مباره با منکر قیام نکرده است؟
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در پی آنچه که در صحن مجلس شورای اسلامی در روز یک شنبه مورخه 1395/7/11 رخ داده است از سوی آیت الله سیفی مازندرانی اطلاعیه ای صادر شده که نسخه ای از آن برای پایگاه 598 ارسال گردیده است و در ادامه می آید.

                                                بسم الله الرحمن الرحیم

در آغاز محرم حسینی در صحن علنی مجلس دو اتفاق مهم و دردناک رخ داد. اول اینکه: مسؤول آمار و بررسی دولت اعلام کرد که سقف حقوق قانونی مدیران دولتی 20 میلیون تومان در ماه است و فقط حقوق ماهیانه ی بیش از این مبلغ خلاف قانون است.

سوال این است که: آیا این مبلغ حقوق با اساس عدالت اجتماعی نظام مقدس علوی و ولائی جمهوری اسلامی ایران سازگاری دارد؟ آیا رفتار این دسته از مسؤولین می تواند مصداق و نمونه ی عدل علوی باشد؟

مگر این أمیر المؤمنین نیست که فرمود: إنّ الله تعالی فرض علی أئمة العدل أن یقدروا أنفسهم بضعفة الناس ؛ کیلاُ یتبیغ بالفقیر فقره؟ (نهج البلاغه صبحی الصالح : ص 325 ، ح 209)

حتی به نقل ابن أبی الحدید  - که بجای ( ضعفة الناس ) ،(یقدروا لأنفسهم بالقوام) ( شرح ابن أبی الحدید ح 11، ص  26) روایت کرده است - مراعاة حال طبقۀ متوسط و میانۀ مردم جامعه در برخورداری از بیت المال و سطح زندگی بر مسؤلین واجب می باشد.

آیا حقوق ماهانه 20 میلیون تومانی با درآمد ماهانۀ طبقۀ متوسط جامعه ی ما خوانائی دارد؟ طبقۀ ضعیف که جای خود دارد؟

آیا حقوق  ماهانه ی 20 میلیون تومانی مدیران و مسؤولان دولتی و سایر قوا برای فقرا و محرومین – بلکه حتی طبقۀ متوسط جامعه – دردناک و کمر شکن نیست که حضرت فرمود: ( کیلا یتبیّغ بالفقیر فقره؟).

وآیا این مقدار حقوق دو طبقۀ ضعیف و متوسط را – که 90% جامعه ما را تشکیل میدهند – به مسؤولین نظام بدبین و در نتیجه از انقلاب دلسرد نمی کند؟

و آیا ایجاد بدبینی و دلسردی از انقلاب خود از بزرگترین منکرات امروز ما نیست؟ براستی آیا این گونه مدیران چگونه در مجلس عزاداری ابا عبدالله الحسین علیه السلام شرکت و برای حضرت به سر و سینه می زنند؟ در حالی که خود مرتکب چنین منکر بزرگی هستند مگر سید الشهدا علیه السلام برای مباره با منکر قیام نکرده است؟ و آیا آنان با خوردن چنین مالی از وجدان و روح سالمی می توانند برخوردار باشند تا با بصیرت لازم در پیشبرد اهداف الهی و تحقق بخشیدن عدالت علوی گام بردارند؟

رخداد دوم مهم و دردناکتر دیروز در مجلس اینکه نمایندۀ دولت در صحن علنی مجلس مذاکرات با آمریکا و سران استکبار را نتیجه بخش اعلام کرده ، و هرگونه بد عهدی و نقض معاهده ی برجام از سوی آنان را انکار نموده و با لحن شدیدی مخالفین این دیدگاه را به سوء استفاده از عنوان انقلابی متهم گردانید . آیا این گونه اظهارات میتواند در خط رهبری باشد؟

آیا این فریاد شدید همراه با اتهام زنی به سوء استفاده از عنوان انقلابی علیه پاسداران ارزشهای الهی انقلاب و مدافعان حریم و خط ولایت ، و در مقابل لبخندهای ملیح و برخورد صمیمانه و رأفت آمیز با سران آمریکائی و اروپائی با آیۀ شریفه : أشداء علی الکفار رحماء بینهم خوانائی دارد؟

علما و فضلای انقلابی حوزه های علمیه نمی توانند نسبت به این مسائل مهم و حیاتی و رخدادهای خطرناک بی تفاوت بوده و رهبری معظم انقلاب را در مواضع انقلابی و برحقشان تنها گذارند، مگر اینه راه جدائی دین از سیاست را در پیش گیرند و در صیانت و پاسداری از هویت اسلامی نظام از خود سلب مسؤولیت کنند که دراین صورت قطعاُ فردای قیامت پاسخی در مقابل خدا و رسول و ائمه طاهرین علیهم السلام نخواهند داشت؛ چرا که این انقلاب ثمرۀ زحمات همه انبیاء الهی و نبی مکرم اسلام و ائمه طاهرین ، بویژه خون پاک سید الشهدا و اولاد و أصحاب ایشان (سلام الله علیهم أجمعین )و نیز نثار خون هزاران شهید این انقلاب است .

در پایان خطاب به دولتیان عرض می کنم؛ چرا بگونه ای سخن می گوئید و عمل می کنید که هر بار مکرّر در مکرّر با هشدار مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) و با مخالفت نمایندگان این ملت انقلابی مواجه شوید؟!

سلامتی و توفیق و عزّت روز افزون مقام معظم رهبری و اقتدار هرچه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی را از درگاه ربوبی ذات اقدس احدیت مسألت می نمایم .

والسلام علی عباد الله الصالحین.

                                                                                      

                                                                                      علی اکبر سیفی مازندرانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
قانون را عطف به ماسبق کردند
پاسخ
ح ع
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
بنام خدا
فقر وفحشاباردیگر در جامعه مشهود شده است. چه بسیار مردمی که بخاطر معاش مجبور به خلافهائی می شوند که گفتن آن وجدان را بدرد می آورد. در حالیکه اقایان مسئولین مرفه بی دردتنها بفکر چپاول و خوش رقصی برای امریکا هستند. روزی خواهد رسید که در پیشگاه عدل خدا به سزای خود برسند. آن روز دیر نیست!
پاسخ
ناشناس
-
۰۹:۵۳ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
خدارا شاکریم بالاخره یک نفر حقگو پیداشد
پاسخ
عباس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
درود بر اين ايت خدا وسيف اسلام، كجايند ديگر علما و٠٠٠٠٠٠٠٠٠
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها