أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۶۱۷۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۸     ۱۳ مهر ۱۳۹۵
سخنگوی دولت گفت: موضوع حذف کارت سوخت بنزین در اصلاحیه قانون بودجه سال ٩٥ بیان شده و رئیس جمهوری نیز آن را برای اجرا ابلاغ کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار شانا، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، امروز (سه‌شنبه، ١٣ مهرماه) در نشست خبری خود با خبرنگاران و در پاسخ به شانا گفت: موضوع حذف کارت سوخت بنزین مربوط به اصلاحیه قانون بودجه سال ٩٥ کل کشور بوده که مجلس نیز، حذف آن را از سامانه سوخت رسانی برعهده دولت گذاشت.

وی افزود: ابلاغیه حذف کارت سوخت ازسوی رئیس جمهوری صادر شده و اجرای آن بر عهده شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی است.

نوبخت در ادامه به موضوع خروج خودروها، بویژه تاکسی‌های فرسوده از ناوگان حمل و نقل شهری اشاره و تصریح کرد: تاکنون بیش از ٥٦ هزار نفر برای اسقاط و از رده خارج کردن تاکسی فرسوده خود اقدام به ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، بیش از ٢١ هزار و ٨١٨ هزار خودرو، به مالکان تحویل داده شده است.

سخنگوی دولت به همراهی و همکاری دولت و مجلس اشاره و عنوان کرد: از مجلس به دلیل همکاری با دولت به‌ویژه در تصویب اصلاحیه قانون بودجه سال ٩٥ کشور و همچنین رای مثبت نمایندگان به کلیات برنامه ششم توسعه قدردانی می‌کنیم.

وی به برنامه های دولت برای افزایش هرچه بیشتر توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: فعال کردن واحدهای اقتصادی نیمه فعال و اختصاص ٣٧ میلیارد تومان منابع مالی به منظور توسعه و پیشرفت طرح‌های نیمه تمام اولویت‌دار از جمله برنامه های دولت است که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال و یا دهه فجر، بیش از ٥٠٠ پروژه عمرانی را در کشور افتتاح کنیم.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان پیش از ورود به ایران پیش شرط‌هایی را بیان داشته بود، افزود: جمهوری اسلامی ایران نیازمند ارتباط با کشورها بر مبنای هیچ پیش شرطی نیست.

سخنگوی دولت ادامه داد: در دیداری که با گابریل داشتم به مسئله پیش شرط اشاره کردم که وی پاسخ داد، سخنی که در این ارتباط از سوی من بیان شده تحریف است، موضع جمهوری اسلامی ایران را به طور کامل درک می‌کنم.

سخنگوی دولت گفت: وزیر اقتصاد آلمان علاقه‌مند به گسترش روابط با تهران بوده و برای دولت و ملت ایران احترام قائل است، وزیر اقتصاد آلمان حتی عنوان کرد که از طرف برخی صهیونیست‌ها تحت فشار قرار گرفته که چرا برای حضور در ایران پیشقدم شده است.

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که رئیس جمهوری، بخشنامه ارز تک نرخی را در سال ٩٦ ابلاغ کرده، اما همزمان شاهد افزایش قیمت ارز بودیم، افزود: با توجه به ثبات نسبی در بازار ارز طی سه سال گذشته، امروز زمینه برای تک نرخی شدن ارز فراهم است، به همین دلیل این بخشنامه صادر شد، سازمان برنامه و بودجه نیز در حال جمع بندی این موضوع است، بنابراین افزایش قیمت‌ها باید تعدیل شود.

نوبخت در پاسخ به پرسشی درباره این که یکی از چهره‌های نظامی عنوان کرده است که می‌توان ماهانه به هر فرد ١٠٠ هزار تومان یارانه پرداخت کرد، گفت: اگر اعداد و منابع مالی خود را مطالعه کنیم می‌توانیم بگوییم آیا امکان افزایش یارانه نقدی امکانپذیر است یا خیر.

سخنگوی دولت تصریح کرد: هرچه قرار است به افزایش یارانه‌ها تعلق بگیرد یا باید منابع آن از گران شدن سوخت تامین شود و یا از خزانه برداشت کنیم که این موارد آثار مثبتی در اقتصاد کشور ندارد و همچنین از منطق اجتماعی و اقتصادی برخوردار نیست.

وی به سفر آینده ظریف، وزیر امورخارجه به عراق اشاره کرد و گفت: باید درباره مشکلاتی مانند ریزگردها مذاکرات جدی با عراق انجام شود، مردم ما حق دارند هوای سالم داشته باشند که البته این مسئله مورد توجه دستگاه دیپلماسی قرار خواهد گرفت.

نوبخت درباره پیگیری‌های حقوقی بازپس‌گیری وجوه بلوکه شده ایران در بانک‌های ایالات متحده آمریکا نیز عنوان کرد: شورای عالی امنیت ملی و دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف پیگیر این موضوع هستند، همچنین مقدمات شکایت ما در دادگاه لاهه برای استیفای حقوق ملت در بازگرداندن ٢ میلیارد دلار فراهم شده و ما از این موضوع کوتاه نخواهیم آمد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۳ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
درود بر روحانی که زحمت مردم را کم کرد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها