أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۹۶۲۱۶
زمان انتشار: ۰۸:۴۹     ۱۴ مهر ۱۳۹۵
یک فعال بحرینی تاکید کرد که حمله به نمادهای عاشورایی و مراسم عزاداری در این کشور با دستور سعودی‌ها صورت می‌گیرد و ال خلیفه در این زمینه اختیار چندانی از خود ندارد.

به گزارش پایگاه 598، "شیخ علی الکربابادی" یکی از فعالان سیاسی بحرینی در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم تاکید کرد که رژیم آل خلیفه همچون سالهای گذشته مبارزه با نمادهای عاشورایی و مراسم عزاداری محرم را آغاز کرده است  در این باره گفت: در سال های گذشته رژیم آل خلیفه سخنرانان حسینیه ها و مساجد و مسئولان آنها و مداحان را فرامی خواند و آنان را درخصوص سخنرانی ها و حتی شعارهای عاشورایی بازجویی می کردند. کار به جایی رسید که این افراد حتی به دلیل نصب پرچم های عاشورایی که شعارهای مذهبی در خصوص واقعه عاشورا در آن نوشته شده بود مورد مواخذه قرار می گرفتند.

وی ادامه داد: رژیم آل خلیفه شعارهای عاشورایی که مبنی بر عدم پذیرش ذلت است را منبع اصلی بروز انقلاب هایی می داند که در آنها مردم علیه ضلم و ستم قیام می کنند، همچنین ال خلیفه اعتقاد دارد که به زانو در آوردن ملت با هدف قرار دادن ارزشهای دینی و عاشورایی آنان ممکن است و همه ساله شاهد هدف قرار گرفتن مراسم مذهبی در ماه محرم هستیم.

او تاکید کرد: این اقدامات دولت طی سالهای اخیر و با چراغ سبز سعودی ها شدت گرفته است و می توان گفت که پرونده مذهبی بحرین در دست سعودی ها است و آل خلیفه کنترل چندانی بر آن ندارد. سعودی ها که با تندروی های مذهبی شناخته می شوند و عامل اصلی درگیری های مذهبی در منطقه هستند در خصوص موارد مذهبی در بحرین تصمیم گیری می کنند.

شیخ علی الکربابادی در خصوص رابطه ی رژیم ال خلیفه با رژیم اشغالگر قدس و ارسال پیام تسلیت از سوی وزیر خارجه این کشور به صهیونیست ها برای درگذشت شیمون پرز گفت: علمای بحرین در این خصوص بیانیه ی مناسبی صادر کردند و به خوبی دیدگاه ملت بحرین در زمینه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن این رژیم را بیان کردند. این بیانیه نشان دهنده تغییر رفتار رژیم های مرتجع منطقه که هم پیمان صهیونیست ها هستند ممی باشد، در گذشته نیز این رژیم ها با صهیونیست ها رابطه داشتند اما این رابطه پنهانی بود و توسط قطری ها و یا واسطه های دیگر صورت می گرفت در حالی که امروز این رابطه علنی شده است.

این فعال بحرینی تاکید کرد: آنان تلاش می کنند با ترساندن مردم با افراطی گرایی های مذهبی عربستان و قوانین ظالمانه که آزدی ها را سرکوب می کند مردم را مجبور به پذیرفتن این رابطه با صهیونیست ها کنند، ملت بحرین از هیچ چیز نمی هراسد و سالها است که بهای ایستادگی خود را می پردازد، بحرینی ها از زمانی که امام خمینی (ره) روز قدس را اعلام کرد اقدام بر برپایی راهپیمایی روز قدس در بحرین کردند.

وی در پایان گفت: شهید الشاخوری یکی از اولین شهدای روز قدس بود که در این راه به شهادت رسید، مردم بحرین ندای امام خمینی (ره) برای برپایی روز قدس را لبیک گفتند و هنگامی که برای اولین بار راهپیمایی روز قدس به نزدیکی سفارت آمریکا رسید نیروهای امنیتی شهید الشاخوری را در مقابل سفارت آمریکا به شهادت رساندند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها