امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۹۶۳۲۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۱۴ مهر ۱۳۹۵
دو تيم ملي ايران و ازبكستان براي نهمين بار به صورت رسمي مقابل هم قرار مي‌گيرند و اين بار، بازي پيش‌رو در مرحله انتخابي جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه برگزار مي‌شود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، ايران در راه جام جهاني 2018 روسيه، سومين ديدار خود در گروه A را مقابل ازبكستان و در شهر تاشكند انجام خواهد داد. شرايط به گونه‌اي رقم خورده كه اين بازي، براي تيم ملي به مهم‌ترين ديدار دور رفت بدل شود زيرا مقابل تيمي 6 امتيازي و صدرنشين قرار مي‌گيرد و در صورت قبول شكست، از قافله عقب مي‌ماند.

اين اوضاع، يك روي خوش ديگر هم دارد. در صورت كسب پيروزي، تيم ملي مي‌تواند نسبت به صعود به جام جهاني اميدواري‌ بيشتري داشته باشد. با اين حال، نمي‌توان بر روي بدشانسي محض تيم ملي چشم بست. اينكه ايران در 3 بازي ابتدايي خود، مجبور به انجام دو بازي پياپي خارج از خانه است. روز اول با قطر در آزادي بازي كرد و به برد رسيد، سپس در چين مقابل تيم ملي اين كشور به تساوي دست يافت و حالا بايد دوباره از ايران خارج شود تا مقابل ازبكستان به ميدان برود.

ديدار مقابل ازبكستان، براي نهمين بار است كه اتفاق مي‌افتد. در 8 ديدار گذشته، همه چيز به سود ايران بوده‌ است. آمار ديدارهاي رسمي دو تيم، به اين معنا كه قبل از شروع بازي، سرود ملي دو كشور نواخته شده را در ادامه مي‌خوانيد:

23 آذر 1377: ايران 4 - ازبكستان صفر (بازي‌هاي آسيايي 1998)

14 تير 1381: ايران صفر - ازبكستان صفر (دوستانه)

21 تير 1381: ازبكستان صفر - ايران صفر (دوستانه)

20 تير 1386: ايران 2 - ازبكستان يك (جام ملت‌هاي آسيا 2007)

14 شهريور 1388: ايران صفر - ازبكستان صفر (دوستانه)

13 تير 1391: ايران يك - ازبكستان صفر (مقدماتي جام جهاني 2014)

24 آبان 1391: ايران صفر - ازبكستان يك (مقدماتي جام جهاني 2014)

21 خرداد 1394: ايران يك - ازبكستان صفر (دوستانه)

با اين حساب، در 8 ديدار گذشته، تيم ملي مقابل ازبكستان موفق به كسب 4 برد، 3 تساوي (در بازي‌هاي دوستانه) و يك شكست شده است. اين نتايج، ما را نسبت به كسب موفقيت جديدي مقابل ازبكستان اميدوار مي‌كند.

نكته ديگر اينكه تيم ملي در دوران مربيگري كارلوس كي‌روش، سه بار مقابل ازبكستان قرار گرفته كه دو بازي در تورنمنت‌ انتخابي جام‌جهاني 2014 و يك بازي دوستانه بوده و حاصل اين سه بازي، كسب دو پيروزي و يك شكست بود. در واقع تنها باخت تاريخ ايران مقابل ازبكستان، در زمان مربي‌گري كي‌روش رقم خورد. البته دو پيروزي‌مان مقابل اين تيم نيز در تاشكند بوده است.

حالا ايران بايد براي نهمين بار در يك ديدار «رسمي» مقابل ازبك‌ها قرار بگيرد. ديداري كه شكست در آن، تبعات جبران‌ناپذيري دارد و از سوي ديگر، كسب امتياز از آن، اميدها براي صعود راحت به جام جهاني را افزايش مي‌دهد.

ازبكستان حالا به جدي‌ترين رقيب ما براي صعود به جام جهاني بدل شده است. تيمي در دوره قبلي نيز، تا يك قدمي رسيدن به برزيل پيش رفت اما در نهايت به خاطر صعود ايران و كره جنوبي، راهي براي صعود نيافت. حالا اين تيم ملي منسجم كه بازيكنانش سال‌هاست در كنار هم بازي مي‌كنند و شناخت بسيار خوبي به لحاظ فني و روحي از يكديگر دارند، در اين دوره نيز با ايران همگروه شده‌اند. قرار است در ديداري بسيار حساس كه امتيازاتش گرانبهاتر از طلاست، به ديدار اين تيم برويم.

تيمي سختكوش، فيزيكي و باهوش كه تاكتيك‌هاي مختلف بازي سنتي را به خوبي در زمين پياده مي‌كند. مدافعان سرزن، هافبك‌هاي بازيساز و مهاجمان باتجربه اين تيم، براي هر حريفي، يك دردسر واقعي هستند و مقابل ايران نيز به دنبال استفاده از بهترين تجربيات خود هستند.

مسئله ديگر اينكه از شروع سال 2016 تا امروز، تيم ملي در 6 مسابقه رسمي به ميدان رفته كه حاصل آن 5 پيروزي و يك تساوي بوده است: 

ايران 4 - هند صفر

ايران 2 - عمان صفر

مقدونيه يك - ايران 3

ايران 6 - قرقيزستان

ايران 2 - قطر صفر

چين صفر - ايران صفر

با اين حساب در 6 بازي 17 گل به ثمر رسانديم و تنها يكبار دروازه‌مان باز شده است. با چنين آمار درخشاني، آماده ديدار با ازبكستان و سپس كره‌جنوبي مي‌شويم.

برنامه مسابقات فردا به شرح زير است:

پنج‌شنبه 15 مهرماه:

ساعت 14:30 - كره‌جنوبي - قطر

ساعت 15:05 - چين - سوريه

ساعت 16:30 - ازبكستان - ايران

جدول گروه A:

ازبكستان 2 بازي - 6 امتياز

ايران 2 بازي - 4 امتياز

كره جنوبي 2 بازي - 4 امتياز

چين 2 بازي - يك امتياز

سوريه 2 بازي - يك امتياز

قطر 2 بازي - بدون امتياز

همچنين در گروه B اين مسابقات، برنامه بازي‌ها به شرح زير است:

پنج‌شنبه 15 مهرماه:

ساعت 14:05 - ژاپن - عراق

ساعت 19:30 - امارات - تايلند

ساعت 21:15 - عربستان - استراليا

جدول گروه B را در ادامه ببينيد:

استراليا 2 بازي - 6 امتياز

عربستان 2 بازي - 6 امتياز

ژاپن 2 بازي - 3 امتياز

امارات 2 بازي - 3 امتياز

عراق 2 بازي - بدون امتياز

تايلند 2 بازي - بدون امتياز


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها