کد خبر: ۳۹۶۳۶۷
زمان انتشار: ۰۱:۰۵     ۱۵ مهر ۱۳۹۵
9 ماه پس از اجرای برجام،‌معاون صدراعظم آلمان در آستانه سفر به تهران به اشپیگل گفت «ایران تنها زمانی می‌تواند رابطه متعارف و دوستانه با آلمان داشته باشد که اسرائیل و حق بهای آن را به رسمیت بشناسد».
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کیهان، رجانیوز با انتشار مطلب فوق نوشت: این موضوع فقط اظهار نظر یک مقام اروپایی نیست که بشود به راحتی از کنار آن گذشت، بلکه در شرایطی که ایران تمام تعهدات خود را در عمل انجام داده و توان هسته‌ای خود را در بسیاری از حوزه‌ها تا مرز نابودی پیش برده، یک پیش شرط مهم از سوی آلمانی‌ها برای رونق تجارت با ایران مطرح می‌شود که البته این پیش‌شرط حرف جدیدی نیست زیرا همین مضمون را یک دهه قبل نیز آنگلا مرکل رئیس وقت حزب دموکرات مسیحی آلمان در تاریخ 7 اسفند 83 در خلال عقب‌نشینی‌های پی‌درپی حسن روحانی و تیم مذاکره کننده وقت، به او اعلام کرده بود، «اعتمادسازی بسیار مهم است. ایران فعالیت شدیدی در زمینه تولید موشک‌های میان برد دارد. به چه منظوری این کار انجام می‌شود؟ این موشک‌ها در ارتباط با سلاح‌های کشتار جمعی بسیار خطرناک شمرده می‌شوند. مهم این است که شما موجودیت اسرائیل را قبول ندارید.» (صفحه 422 کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای/ خاطرات هسته‌ای روحانی)

این موضوع، یعنی به رسمیت شناختن اسرائیل حرف اصلی است! کما اینکه پیش از همه اینها 12 آبان 78 رهبر انقلاب چنین فرمود: «در این سه، چهار سال اخیر، گاهی آمریکاییها در گوشه و کنار گفتند که ما مایلیم با ایران ارتباط داشته باشیم! سه، چهار سال است که گاهی این حرفها را می‌زنند. البته این که گفتن نداشت؛ معلوم است که می‌خواهند ارتباط داشته باشند؛ اما هدف آنها از این ارتباط چیست؟ این را پوشیده نگه می‌داشتند؛ تا این اواخر که یکی از دولتمردانشان- حالا دولتمردان که چه عرض کنم؛ طرف، خانم بود!- ساده‌لوحی به خرج داد و چیزی را که آنها نمی‌گفتند، او در کلماتش افشا کرد! گفت ما با ایران رابطه برقرار می‌کنیم؛ لیکن شرط این رابطه این است که ایران اول باید مسئله‌اش را با اسرائیل حل کند! بله؛ اصلاً قضیه همین است. این را همیشه ما می‌گفتیم، اما بعضی‌ها ملتفت نبودند! مسئله اصلی آمریکا در رابطه با هر کشوری و بخصوص در رابطه با ایران اسلامی- که امروز بلندترین پایگاه مبارزه با اسرائیل این جاست- همین مسئله است. صهیونیستها گردانندگان سیاست آمریکایند.»
 
تمام پازل برجام، FATF و... نیز همین نقطه را هدف قرار گرفته و تلاش آنها برای «استانداردسازی» رفتار ایران با نظم فعلی مطلوب غرب است و بزرگترین استاندارد آن نیز به رسمیت شناختن موجودیت اسرائیل است. در غیر این صورت پذیرش استانداردهای ریز و جزیی دیگر دردی را دوا نمی‌کند و با صدها برجام و قرارداد مشابه دیگر نیز مشکلی حل نمی‌شود!
 
یادآور می‌شود مطالبه به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی غرب پس از اجرای برجام، ‌در حالی است که طیف غربگرای حامی برجام با انتساب منتقدان به صهیونیست‌ها ادعا می‌کرد حساب آمریکا و غرب از اسرائیل جداست و منتقدان برجام با صهیونیست‌ها همنوا و همراه هستند. اما اکنون معلوم شده که صهیونیسم بین‌الملل بر کلیت سیاست غرب سیطره دارد و با رژیم‌هایی مانند آلمان و فرانسه و حتی دولت آمریکا مانند مستمره رفتار می‌کند. حضور سران غربی در مراسم دفن شیمون پرز آن هم با کلاه یهودی این واقعیت را بیشتر روشن می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها