يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۶۴۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۱۵ مهر ۱۳۹۵
‌سرلشکر ‌جعفری‌ در ‌کنگره ‌سرداران، امیران و ۱۸۸۰ شهید‌ کهگیلویه و بویراحمد:
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان ‌نظام اسلامی با وجود همه توانمندی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نمی‌توانند هیچ غلطی کنند، گفت: ‌دشمن متجاوز را سر جایش می‌نشانیم.
به گزارش پایگاه 598، تسنیم نوشت: سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری دقایقی پیش در اختتامیه کنگره ملی سرداران، امیران و 1880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: یاد همه شهیدان را گرامی می‎داریم که جان خود را فدای اقتدار و عزت دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی کردند و جانانه از حریم انقلاب دفاع کردند.

وی عنوان کرد: به‌دلیل اخلاص، معنویت و ایمان مردم انقلابی، ولایتمدار و همیشه در صحنه کهگیلویه و بویراحمد فضای برگزاری کنگره ملی 1880 شهید این استان حال و هوای خاصی دارد.

جعفری با تأکید بر اینکه مردم ایران اسلامی پای بیعت روز اول با امام و رهبرشان هستند، افزود: مردم بابصیرت و انقلابی ایران عزیز و استان کهگیلویه و بویراحمد در همه میدان‌های جهاد با دشمن، کفار و مخالفان انقلاب اسلامی آماده هستند.

دشمنان ‌نظام با وجود همه توانمندی‌ها ‌نمی‌توانند هیچ غلطی کنند

فرمانده کل سپاه پاسداران ‌انقلاب اسلامی بیان کرد: همچنان لطف و عنایت الهی شامل حال مردم و نظام خواهد بود و دشمنان این نظام با وجود همه توانمندی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نمی‌توانند هیچ غلطی کنند.

وی عنوان کرد: بنا به قول مقام معظم رهبری از جمله وظایفی که در این کنگره‌ها داریم یاد کردن راه شهیدان و دستاوردهایی است که خون شهیدانمان تاکنون برایمان داشته‌اند، این دستاوردها را باید مرتب یادآوری کنیم و بدانیم که ادامه حیات و زندگی ما به همین یاد کردن‌ها و معرفت‎ها و شناخت‎ها و راه واقعی اسلام همین مسیر است.

سرلشکر جعفری مهم‌ترین دستاورد خون شهدا را امنیت پایدار و بی‌نظیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: در سخنان اخیر مقام معظم رهبری بارها شاهد بیان اهمیت امنیت در این مقطع حساس بودیم.

هر متجاوزی را سر جای خود می‌نشانیم‌ و حقوق خود را بازپس می‌گیریم

سرلشکر جعفری گفت: کشور ما در میان کشورهایی است که از ناامنی‌های زیادی برخوردار هستند، امنیت بی‌نظیر در ایران نتیجه 8 سال مقاومت و ایستادگی در دفاع مقدس است و درس بزرگی که شهدا به دشمنان دادند که ایران و ملت ایران با این نظام و اعتقادات و باورها هرگز قابل دست‌اندازی و تجاوز نیست و هر متجاوزی را سر جای خود می‌نشاند و حقوق خود را بازپس می‌گیرد.

وی ابراز کرد: در 8 سال دفاع مقدس حدود یک سال طول کشید که خرمشهر آزاد شد اما حدود 6 سال دیگر جنگ را ادامه دادیم تا اقتدار امروز حاصل شد تا دشمنان بدانند که اگر دوباره چنین فکری به سرشان زد نمی‌توانند مجدداً به چنین کاری دست  بزنند.

دشمنان توطئه زیادی برای در نطفه خفه کردن انقلاب اسلامی به کار بستند

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دستاورد بزرگ دوم عزت، اقتدار و عظمت اسلام و جمهوری اسلامی است که در طول تاریخ قبل از انقلاب ایران از این عظمت و شکوه که حاصل ایمان و مقاومت یک‌پارچه بوده برخوردار نبوده ‌و این عشقی که مستضعفین جهان به جمهوری اسلامی دارند ناشی از همین دستاورد است که باید آن را حفظ کرد.

سرلشکر جعفری اظهار کرد: نهضت بیداری اسلامی در جهان و توسعه و صدور انقلاب اسلامی دستاورد دیگری است که حاصل مقاومت چندساله مردم ایران است، دشمنان جنگ را شروع کردند و توطئه زیادی برای در نطفه خفه کردن انقلاب اسلامی به کار بستند اما مردم ما جان خود را در کف دست گذاشتند و جان خود را در راه ولایت فقیه و اسلامی ناب محمدی(ص) فدا کردند.

‌‌نهضت بیداری اسلامی تا سقوط نظام سلطه بر منطقه و جهان ادامه دارد

وی بیان کرد: حوادث امروز منطقه و مقاومت و مردانگی که امروز در ملت‌های مسلمان منطقه شاهد هستیم، حاصل 8 سال دفاع مقدس و مقاومت اسلامی و انتقال درس مقاومتی است که دنیا از ملت ایران گرفته است و این نهضت یعنی نهضت بیداری اسلامی تا سقوط نظام سلطه بر منطقه و جهان ادامه دارد.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: دستاورد دیگری که معنوی است و به‌صورت مستمر از آن بهره می‌بریم و مخالفت با نظام سلطه و استکبار جهانی یک دستاورد بزرگ معنوی دارد و آن نزول برکات و نصرت‌های الهی است که شامل حال مردم ماست.

سرلشکر جعفر با بیان این‌ سؤال که چرا مردم سوریه با وجود جمع شدن همه زورمندان دنیا برای شکستن این مقاومت ‌نتوانستند موفق به این کار شوند، خاطرنشان کرد: بخش عظیمی از این موفقیت نصرت الهی است، همه برنامه‌های دشمنان چه در ایران و چه در منطقه با شکست مواجه شده که حاصل همان ایستادگی و مقاومت و تحقق نصرت‌های الهی است که پی‌درپی از آن بهره می‌بریم.

مشکلات اقتصادی با اعتقاد به ظرفیت‌های درونی‌ برطرف می‌شود‌

جعفری ابراز کرد: به دلیل ایستادگی و مقاومت مردم بر ارزش‌های دین مبین اسلامی و انقلاب همه برنامه دشمنان در کشور ایران و منطقه با شکست مواجه شده که این همان وعده و نصرت الهی است.

وی عنوان کرد: مردم عزیز ایران باید در انتخاب‌های خود برای مناصب مختلف اجرایی و قانون‌گذاری افرادی را انتخاب کنند که روحیه جهادی و انقلابی و اطاعت محض از ولایت فقیه داشته باشند.

جعفری با بیان اینکه باید برای برقراری جامعه نمونه اسلامی، عدالت، اخلاق و فرهنگ اسلامی متناسب با شأن ملت ایران تلاش شود گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با تفکر جهادی و انقلابی مسئولان و الگو گرفتن از مکتب حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و اعتقاد به ظرفیت‌های درون کشور و توانمندی‌های داخل قابل برطرف شدن است.

برخی ‌مسئولان ‌به ‌سیره و روش شهدا توجه نمی‌کنند‌

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی با همت مردم و مسئولان محقق می‌شود، تصریح کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری آشنایی با روحیه، پشتوانه فکری، سبک زندگی و سابقه شهدا مهمترین راه برای زنده نگه داشتن یاد شهداست و امروز بیش از هر زمان دیگری به سبک زندگی شهدا نیاز داریم تا بدانیم که شهدا در مقابل اسراف، تعرض و تجاوز به بیت المال و اشرافی‌گری حساس بودند.

جعفری با بیان اینکه شهدا اهل نماز اول وقت و رفتن به مسجد بودند خاطرنشان کرد: امروزه بیش از هر زمان دیگری باید برای حضور بیش از پیش جوانان در مساجد توسط مسئولان متولی برنامه‌ریزی شود زیرا مسجد سنگر انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه شهدا عاشق ولایت بودند و در وصایای خود به اطلاعت از ولی فقیه تاکید دارند افزود: برخی از مسئولان و افرادی محدود در کشور به این سیره و روش شهدا توجه نمی‌کنند.

همه ‌به جهادی بزرگ‌تر از جهاد دفاع مقدس و بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم

سرلشکر جعفری با بیان اینکه شهدای ایران اسلامی به دشمن اعتماد نداشتند، گفت: این مسئله‌ای است که امروز در میان برخی مسئولان ما وجود دارد به طوری که مقام معظم رهبری مجبور شدند امسال از جهاد کبیر نام ببرند و این نکته را یادآوری کنند که همه ما به جهادی بزرگ‌تر از جهاد دفاع مقدس و بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم.

فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: خوشبختانه مردم ما چنین اعتمادی به دشمن ندارند و بارها این  را ثابت کرد‌ه‌اند.

سرلشکر جعفری ویژگی پنجم شهدا را غیرت، جوانمردی و مردانگی آنها عنوان کرد و گفت: ‌شهدای ما نزدیکان و وابستگان خود را از بعضی بی‌عفتی‌ها و بی‌حیایی‌هایی که امروز در جامعه مشاهده می‌شود نهی می‌کردند‌ و در اکثر وصیت‌نامه‌های شهدا توصیه آنها به دختر و خواهرشان در مورد حجاب وجود دارد، اما امروز با بی‌توجهی‌هایی که نسبت به این موضوع مهم در بین برنامه‌ریزیان فرهنگی وجود شاهد‌ برخی بی‌عفتی‌ها هستیم.

‌باید تلاشی مجاهدانه و سخت‌کوشانه برای تحقق ‌آرمان‌های شهیدان داشته باشیم

وی ابراز کرد: شهیدان ما تعصب دینی داشتند، عاشق نظام جهموری اسلای و ولایت فقیه بودند و جانشان را در راه حفظ آن فدا کردند و معنای واقعی نظام جمهوری اسلامی ابعاد معنوی است که شهدا دنبال تحقق آنها بودند.

فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: خدا را شکر می‌کنیم که امروز معرفت و شناخت راه شهیدان و ایمان به آنها وجود دارد اما نکته مهمی که همه باید بدانیم و مقام معظم رهبری به آن تأکید کرده این است که به محتوا توجه کرده و همه آنهایی که دلداده راه شهیدان هستند باید تلاشی مجاهدانه و سخت کوشانه برای تحقق اهداف و آرمان‌های شهیدان داشته باشند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها