کد خبر: ۳۹۶۴۹۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۸     ۱۵ مهر ۱۳۹۵
حذف كارت هاي سوخت در فرآيند عرضه بنزين به صورت غيررسمي به جايگاهداران ابلاغ شده اما تا زمان ابلاغ رسمي، هم كارت هاي سوخت خودروهاي شخصي و هم كارت هاي سوخت جايگاه‌داران فعال خواهد بود.

به گزارش پایگاه 598، بيژن حاج محمدرضا در گفت‌وگو با تسنيم، در خصوص اينكه در برخي مناطق تهران از صبح امروز اختلالهايي در سوخت گيري با كارت سوخت خودروهاي شخصي گزارش شده، گفت: اگر موردي بوده ناشي از اشكالات فني مربوط به همان جايگاه است و اين اختلال هاي موردي ربطي به پروسه حذف كارت سوخت در عرضه بنزين ندارد.

وي افزود: به صورت غيررسمي به جايگاهداران عرضه بنزين ابلاغ شده كه به زودي كارت هاي سوخت غيرفعال مي شوند اما هنوز ابلاغ رسمي صورت نگرفته و زماني هم براي حذف كارت هاي سوخت اعلام نشده است.

به گفته رئيس انجمن جايگاهداران سوخت، تا زماني كه شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران از سوي دولت رسماً حذف كارت سوخت از چرخه سوخت گيري بنزين را اعلام نكند، هم كارت هاي سوخت خودروهاي شخصي و هم كارت هاي سوخت جايگاهداران فعال خواهد بود.

هشتم شهريورماه سال جاري خبرگزاري تسنيم خبر از ارسال پيشنهاد وزارت نفت به هيئت دولت براي حذف كارت سوخت از ابتداي مهرماه داد.

بر اساس اين پيشنهاد كه به دستور وزير نفت ارسال شده بود، مقرر شده بود در صورت موافقت دولت، كارت سوخت بنزين از ابتداي مهرماه حذف شود اما استفاده از كارت سوخت با طراحي متفاوت نسبت به بنزين، در سوخت گيري خودروهاي گازوئيل سوز ادامه پيدا كند.

بررسي اين پيشنهاد در هيئت دولت انجام شد و دو روز پيش سخنگوي دولت از حذف كارت سوخت خبر داد و گفت: "رئيس جمهور ابلاغيه حذف كارت سوخت را صادر كرد و اجراي آن بر عهده شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي است."

پيرو اين دستور رئيس جمهور، در حال حاضر شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران در حال هماهنگ سازي سيستم هاي آفلاين و آنلاين عرضه سوخت با فرآيند عرضه بنزين بدون كارت سوخت است.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها