کد خبر: ۳۹۶۵۰۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۱۵ مهر ۱۳۹۵
دستيار ‌ فرمانده معظم كل قوا بيان اينكه طرح آمريكايي ايجاد خاورميانه جديد شكست خورد، گفت: طرح آمريكايي‌ها، اردني‌ها و عربستان براي شكست دولت مردمي سوري پس از ۵ سال ‌ناكام ماند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، سردار سرلشكر سيديحيي رحيم صفوي در مراسم سالگرد شهادت سردار شهيد همداني در حسينيه امام خميني(ره) همدان با قرائت ابياتي در وصف شهدا اظهار داشت: سلام مقام معظم رهبري را به همه خانواده‌هاي شهيدان استان همدان از جمله شهداي مدافع حرم و دقاع مقدس مي‌رسانم.

وي با بيان اينكه سخنان اينجانب يك مقدمه و دو محور دارد، خطاب به جوانان گفت: جواناني كه پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس را نديديد، بدانيد كه پيروزي انقلاب مردم ايران به رهبري ايران شعاعي از قيام حضرت حسين(ع) بود.

صفوي بيان كرد: پيروزي فرزندان عاشورايي مردم ايران در صحراي سوزان عراق و كوه‌هاي سر به فلك كشيده كردستان بدون عشق و شور حسيني ممكن نبود.

وي عنوان كرد: امام(ره) با عشق و شور حسيني ملت ايران را دعوت به قيام عليه نظام پهلوي كرده و شاگردان امام و ياران و شهداي ايشان در كشور به ياري امام آمدند و با حرارت و عشق حسيني هشت سال در جبهه‌ها جنگيدند تا پيروز شدند.

صفوي با اشاره به ديدار با خانواده شهيد محمدرضا زارع الواني از شهداي مدافع حرم همدان افزود: اين خانواده معزز كه درود خداوند متعال بر آنها باد، آنچنان با معرفت، كمال  و صبر از شهيد خود سخن گفتند كه رفتار آنها نشان مي‌دهد كه از تربيت شدگان مكتب حسين بن علي(ع) هستند.

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا با بيان اينكه استان همدان شهدا، جانبازان و ايثارگران بسياري را تقديم اسلام و انقلاب كرده است، ابراز كرد: ملت همدان، حسيني و امام زماني هستند، سلام خدا بر روحانيت اين استان كه مردم را با خدا، قرآن، پيامبر(ص) و اهل بيت(ع) آشنا كردند.

وي گفت: ما دين و معرفت خود به اسلام را از روحانيت، ائمه جمعه و جماعت داريم و اين افتخاري است براي جوانان همداني كه با مسجد، حسينيه، منبر و نماز جمعه انس، الفت و همراهي داشته باشند.

صفوي با تاكيد بر اينكه  اعتقاد مردم به امام حسين(ع)، حضرت زينب(س)، تاسوعا و عاشورا سبب شد تا ظرفيت صبر و تحمل مصائب دفاع مقدس را داشته باشد، تصريح كرد: هم‌اكنون نيز مردم ما در صحنه نبرد يزيديان زمان با حسينيان زمان همان صبر و تحمل را از خود نشان مي‌دهند.

وي خطاب به مردم همدان بيان كرد: همان گونه كه حسين (ع) سفينه النجاه است، فرزندان شهيد شما به عنوان ياران حسين بن علي(ع)  با تاسي به ايشان نيز چراغ ، الگو و شاخصي براي طي كردن مسير نوراني انقلاب هستند.

دستيار ويژه رهبر معظم انقلاب افزود: شهيدان براي جوانان نسل امروز و فرداي ايران اسلامي نشان دهنده اقتدار ملي، عزت و شرافت ملت ايران در مقياس جهاني هستند.

وي با اشاره به اينكه خدا را شاكريم كه عشق حسيني را به ملت ما عنايت فرمود، بيان كرد: چه بدبخت هستند كساني كه نه علي(ع) را مي‌شناسند و نه بر دل هايشان نور حسيني قرار دارد، آنهايي كه اين شور را ندارند راه به معرفت الي الله  و رسوال الله را نيز پيدا نمي‌كنند.

صفوي افزود: ايران قلب جهان اسلام و قلوب ملت ايران مركز و پايتخت عشق به اهل بيت(ع) است به همين دليل خواهيد ديد كه روز جمعه، مراسم شير خوارگان حسيني در 40 كشور جهان چگونه با تاسي به جمهوري اسلامي ايران برگزار مي‌شود.

وي گفت: مي‌بينيد كه در اربعين امسال بيش از 20 ميليون نفر زائر حسين بن علي(ع) چگونه چشم و قلب‌ها را متوجه  اين امام بزرگوار مي‌كنند.

دستيار ويژه فرمانده معظم كل قوا تصريح كرد: شما مي‌دانيد كه امام زمان(عج) زمان ظهورشان مي‌فرمايند"انا ابن الحسين(ع)" پس لازم است تا قبل از ظهور حضرت حجت(عج) مردم، حسين(ع) را بشناسند به همين دليل در اربعين حسيني كه در حال جهاني شدن است مردم با شناخت سيدالشهدا(ع) حضرت بقيه الله (عج) را خواهند شناخت.

وي بيان كرد: اگر مي‌خواهيم درباره يك انسان قضاوت كرده و نظر دهيد مناسب‌ترين شاخصه‌هاي يك فرد در سه مورد فكر و انديشه، رفتار و اخلاق عملي و عملكرد و كاركرد خلاصه مي‌شود كه بايد آنها را سنجيد.

صفوي با اشاره به اينكه سردار شهيد حسين همداني در بُعد انديشه، تفكر، شناخت، معرفت و اعتقاد نسبت به مباني اسلام محكم بود، گفت: سردار شهيد همداني از عقلانيت و فهم بسيار بالايي برخوردار بود.

وي با اشاره به اينكه سردار شهيد همداني بعد از ايمان، قوت عقل داشت و انسان مومن انسان عاقلي است، تصريح كرد: انسان عاقل به خداوند و ائمه ايمان مي‌آورد و عقل و ايمان از هم جدا نيستند.

مشاورعالي و دستيار نظامي مقام معظم رهبري با بيان اينكه سردار شهيد همداني با روحانيت محشور بود و ايشان زيرنظر شهيد آيت‌الله مدني زمينه را براي مبارزه با نظام پهلوي فراهم مي‌كرد، عنوان كرد: سردار شهيد همداني از نظر جنبه‌هاي اخلاقي و رفتاري خود را ساخته و براي خود شاني قائل نبود.

وي با اشاره به اينكه سردار شهيد همداني براي درجه و مقام به سپاه نيامده بود، افزود: شهيد همداني با بسيجي‌ها گرم و خاكي برخورد مي‌كرد و بين فرمانده و فرمانبر براي وي تفاوتي وجود نداشت، آن‌قدر رفتار صميمي، مردمدار و مردم‌ياري داشت كه كسي باور نمي‌كرد وي سردار سپاه اسلام است.

صفوي با بيان اينكه همسران شهيدان شريك در پاداش جهاد في سبيل الله شهدا بوده و فرزندان شهدا با صبر و استقامت به كمك خانواده و مادر مي‌شتابند، عنوان كرد: سردار شهيد همداني از سال 1354 پرچم مبارزه را با روحيه جهادي و شجاعت در دست گرفت.

وي با اشاره به اينكه حضور در جبهه و قيام عليه ظلم كار شجاعاني همچون امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري است، تصريح كرد: رهبر ايران شجاع است كه در برابر آمريكا و صهيونيست ايستادگي كرده و از بلاد مسلمين در يمن، عراق، سوريه و لبنان دفاع مي‌كند.

صفوي با بيان اينكه مقام معظم رهبري تنها رهبر ايران نيست بلكه فرمانده دفاع از بلاد مسلمانان است، اظهار داشت: مقام معظم رهبري رهبر تمام مسلمانان هستند.

وي با اعلام اينكه سردار شهيد همداني سلاح جهاد را روي زمين نگذاشت و تفكر جهادي را كنار ننهاد، عنوان كرد: چند روز قبل از شهادت سردار همداني در محضر مقام معظم رهبري وي را ملاقات كرديم كه در زمان صحبت حضرت آقا با ايشان چهره سردار شهيد همداني نوراني بود.

مشاورعالي و دستيار نظامي مقام معظم رهبري با بيان اينكه اين آخرين ديدار با وي بود و چند روز بعد در حلب به شهادت رسيد، اظهار داشت: عملكرد همداني از ابتداي انقلاب مشخص بوده و سپاه، مردم، بسيجيان و تيپ قهرمان زرهي همدان در جنگ فداكاري بسياري داشتند.

وي با اعلام اينكه سپاه همدان در آزادسازي و امن‌سازي كردستان فداكاري كرد، اظهار داشت: سردار شهيد همداني در جبهه‌هاي جنوب به خوبي درخشيد و توانسته بود در تشكيل سپاه انصارالحسين نقش اساسي داشته باشد.

صفوي با اشاره به اينكه پس از جنگ مسئوليت‌هاي بزرگي چون فرماندهي لشگر 27 تهران و نقش ارزنده در كنترل و مديريت فتنه 88 تهران را بر عهده داشت، گفت: در آخرين ماموريت خود در سوريه و حلب فرمانده ارشد نيرو‌هاي رزمنده مردمي بود و آنها را به خوبي سامان داد.

وي با اشاره به اينكه سردار شهيد همداني سرانجام پس از 40 سال هجرت و جهاد در راه خدا در 16 مهرماه سال 94 از خداوند مدال شهادت را دريافت كرد، گفت: سردار شهيد همداني در سن 65 سالگي به حيات ابدي شهادت رسيد.

مشاورعالي و دستيار نظامي مقام معظم رهبري در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه آمريكايي‌ها 15 سال مشغول مسلمان‌كشي و هجوم به كشورهاي اسلامي هستند، عنوان كرد: آمريكا در سال 2001 به افغانستان و در سال 2003 به كشور عراق حمله نظامي كرده و اين دو كشور را اشغال كرد.

وي تصريح كرد: اگر چه ظالمان در افغانستان و عراق به سزاي خود رسيدند ولي تا زمان حاضر هنوز آرامش و امنيتي در عراق به وجود نيامده و افغانستان نيز رنگ آباداني را نديده است.

وي عنوان كرد: شر و تخريب آمريكايي‌ها در افغانستان بعد از اين دو جنگ نيز با راه انداختن جنگ نيابتي و روانه كردن هزاران تروريست با سياست آمريكا، پول عربستان و قطر و حمايت تركيه و اردن به عراق و سوريه شهرهاي اين دو كشور را با خاك يكسان كردند.

صفوي با بيان اينكه سياست آمريكا، انگليس و صهيونيست‌ها تخريب زيرساخت‌ها در كشورهاي مسلمان و تضعيف محور مقاومت يعني ايران، سوريه و لبنان است، عنوان كرد: 300 هزار نفر در اين چند سال در سوريه شهيد شده كه 12 هزار نفر از اين تعداد نيروهاي ارتش سوريه بودند و اين در حالي بود كه در دوران دفاع مقدس 200 هزار نفر ايراني به شهادت رسيدند.

وي با بيان اينكه 9 ميليون نفر از مردم سوريه، عراق و يمن آواره شدند، گفت: بسياري از آوارگان در دمشق و بغداد چادر زده و سه ميليون نيز از كشور خارج شدند.

صفوي تصريح كرد: مگر كسي باور مي‌كند سعودي‌ها بدون اجازه آمريكايي‌ها بيش از يكسال كشور يمن را بمباران كنند، سعودي‌ها در دوره رياست‌جمهوري اوباما 100 ميليارد دلار سلاح از آمريكا و كشورهاي اروپايي خريداري كردند.

وي با تاكيد بر اينكه دستان آمريكايي‌ها تا مرفق در خون مردم يمن، سوريه و عراق غرق شده است، عنوان كرد: صهيونيست‌ها در امنيتند چون كشورهاي منطقه در حال سركوب از سوي همپيمانان آنها هستند.

مشاور عالي و دستيار نظامي مقام معظم رهبري با تاكيد بر اينكه قدرت آمريكايي‌ها در مقياس جهاني و منطقه‌اي در حال افول است، گفت: آمريكايي‌ها آرزو داشتند پس از فروپاشي شوروري سابق به عنوان تنها قدرت جهان مطرح شده و دنيا را تك قطبي كنند كه اين سياست شكست خورده و دنيا در حال چند قطبي شدن است.

وي با بيان اينكه طرح آمريكايي ايجاد خاورميانه جديد شكست خورد، گفت: طرح آمريكايي‌ها، اردني‌ها و عربستان براي شكست دولت مردمي سوري پس از 5 سال كه دنبال سرنگون كردن سوريه بودند ناكام ماند.

صفوي با اشاره به اينكه محور مقاومت ايران اسلامي با همكاري روسيه، عراق، سوريه و حزب الله لبنان به فرماندهي سيدحسن نصرالله در برابر نظام سلطه ايستاده است، گفت: در قسمت شرقي حلب سه هزار تروريست باقي مانده كه 27 هزار نفر از مردم را گروگان گرفتند ولي سوري‌ها در حال پيشروي بوده و پيروزي در اين جبهه نزديك است.

وي با ابراز اميدواري از اينكه منطقه موصل به دست ارتش و مردم عراق به پيروزي برسد، گفت: آثار شكست تروريست‌ها به راهبري آمريكا، رژيم صهيونيستي و سازمان‌هاي اطلاعاتي دنيا در حال مشاهده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها