أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۶۸۷۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۱۹ مهر ۱۳۹۵
یادداشت میهمان؛
حسین شمسیان
«وزارت خزانه داری آمریکا،دستور العمل انجام معاملات دلاری با ایران را ابلاغ کرد»

این خبر ،روزنامه های زنجیره ای را سر ذوق آورد و آن را بعنوان دستاورد برجام و دیپلماسی در صفحه اولشان منتشر کردند.

اما اندکی بعد وزرات خزانه داری آمریکا اعلام کرد:

«همه تحریم ها به قوت خود باقی است،فقط دستورالعمل ها به روز رسانی شده است»!

دوشرط ساده!

کمی بعد تر،دو شرط ساده(!)آمریکا برای این لطف کریمانه آشکار شد!

بی بی سی در این باره نوشت:« وزارت دارایی امریکا می‌گوید یک موسسه مالی غیر آمریکایی به‌شرطی می‌تواند معاملات دلاری برای ایران انجام دهد که:

1-این معامله و یا حساب‌های مربوط به آن هیچ نقش مستقیم یا غیرمستقیمی با «نظام مالی امریکا» و یا «هیچ شهروند آمریکایی» نداشته باشد

2- این فرد و یا نهاد نباید مشمول تحریم‌های امریکا باشند.»

 این دو شرط ساده(!) یعنی ذوق زدگی ها همه پوچ است!چرا!؟چون :

1- بخش اعظم بانکها یا موسسات مالی خارجی(بخصوص اروپایی ها)،دارای سهامداران حقیقی یا حقوقی آمریکایی است . یعنی یا یک موسسه آمریکایی یک شهروند آمریکایی سهامدار یک بانک خارجی هستند.( به هر میزانی ) این موضوع در آمریکا بسیار رایج است.

2- عمده بانکهای دنیا برای انجام تراکنش های دلاری ،ناچار به استفاده از سامانه مالی آمریکا هستند!

3- اهرم منع معامله با تحریمی ها، کماکان به قوت خود باقی است و بانک های خارجی،از بیم مجازات آمریکا به دلیل معامله با اشخاص حقیقی یا حقوقی تحریمی،عطای معامله با ایران را به لقایش می بخشند!

با وجود بد عهدی های مکرر آمریکا،بازهم عده ای می کوشند آمریکا را در پیش چشم مردم بزک کنند! آیا این کار،ناشی از توهم و متوجه نشدن موضوع است یا ناشی از تعهدی همه جانبه به دشمنان ملت!؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها