يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۶۸۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۱۹ مهر ۱۳۹۵
پشت پرده اصرار دولتی ها به حاشیه سازی در شهرهای دینی؛
علی جنتی نیز در نامه ای ضمن قبول استعفای عباس دانشی، پذیرش این استعفا را برای جلوگیری از رنجش خاطر برخی از فضلای حوزه علمیه قم از برگزاری یک برنامه هنری عنوان کرده است. در حالی که اعتراض مراجع معظم تقلید به رفتار خلاف شرع و اخلاق رخ داده در مراسم کنسرت بوده است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، به دنبال حاشیه سازی های اخیر دولت در قم و نارضایتی علما و مراجع تقلید قم از رفتارهی خلاف شرع اتفاق افتاده در حاشیه برگزاری کنسرت موسیقی در قم، عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با انتشار نامه ای از سمت خود استعفا داد.

سایت خبر قم در این خصوص نوشت: عباس دانشی در استعفا نامه خود آورده است که اینجانب دغدغه های مراجع عظام تقلید و اعضاء محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را کاملاً درک نموده و عمیقاً به آن احترام می گذارم زیرا این دغدغه ها برخاسته از عمق باورهای دینی و اعتقادی و گرامیداشت‌ شأن شهر مقدس قم و حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (ع) می باشد و اینجانب در اولین فرصت پس از وقوع این حواشی در ملاقات های حضوری و مصاحبه های خود از آن عذرخواهی کرده ام.

مدیرکل مستعفی ادار فرهنگ و ارشاد قم در ادامه می نویسد: اما اینکه با نظر داشت این موارد با توجه به رنجش خاطر این عزیزان، علی رغم اینکه هیچگونه تخلف عمدی از معیارهای دینی از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت نگرفته برای باز گذاشتن دست حضرتعالی در مدیریت این رویداد و کاهش انتقادات علیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت محترم به ویژه در شرایط حساس کنونی لازم می دانم مراتب استعفای خود را به جنابعالی [وزیر ارشاد] تقدیم دارم.

علی جنتی نیز در نامه ای ضمن قبول استعفای عباس دانشی، پذیرش این استعفا را برای جلوگیری از رنجش خاطر برخی از فضلای حوزه علمیه قم از برگزاری یک برنامه هنری عنوان کرده است. در حالی که اعتراض مراجع معظم تقلید همچون آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله صافی گلپایگانی، آیت الله نوری همدانی و همچنین اعضا جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به رفتار خلاف شرع و اخلاق رخ داده در مراسم کنسرت بوده که وزیر ارشاد در متن خود آن را به اعتراض از برنامه ای هنری تقلیل داده است.

آیت‌الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگوی با تسنیم با اشاره به اقدامات وزارت ارشاد اظهار داشت: به نظر بنده تاکنون اقدام مفیدی برای نظام فرهنگی کشور صورت نگرفته و شخص وزیر باید پاسخگوی کم‌کاری‌ها خود در این زمینه باشد.

وی بابیان اینکه در متن پذیرش استعفای مدیرکل ارشاد قم توسط وزیر ارشاد ایشان سخنی از برگزاری کنسرت به میان نیاورده‌اند و این اقدام را صرفاً یک برنامه هنری دانسته‌اند، افزود: اینکه این‌همه مراجع و علما نسبت به این برنامه واکنش نشان داده‌اند آیا آن‌ها تشخیص چنین موضوعی را نداده‌اند؟ به نظرم این اقدام وزیر ارشاد دهن‌کجی به مراجع و علما است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: برپایی چنین جلساتی خود زمینه‌ساز حواشی است و این ادعا که گفته می‌شود برنامه خاصی نبوده و بیشتر مربوط به حواشی بوده است کاملاً غلط است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها