يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۶۹۷۰
زمان انتشار: ۰۳:۳۸     ۲۰ مهر ۱۳۹۵
در حسینیه امام خمینی(ره)
مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی با حضور رهبر معظم انقلاب و آحاد مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598، در شب تاسوعای حسینی، مراسم سوگواری حضرت سید الشهدا علیه‌السلام با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی با بیان اینکه مردم به سه دسته مسئولیت‌پذیر، مسئولیت‌گریز و بی‌تفاوت قابل تفکیک هستند، گفت: بسیاری از ناهنجاری‌های موجود در جامعه در نتیجه مسئولیت‌گریزی یا بی‌تفاوتی در انجام وظایف بوجود می‌آید و اگر همه آحاد جامعه مسئولیت‌پذیر باشند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به فضایل و اوصاف علمدار باوفای کربلا، تاکید کرد: حضرت ابالفضل عباس علیه‌السلام مظهر مسئولیت‌پذیری در حماسه عاشورا بود و با اطاعت محض از امام خود، مسئولیتش را به نحو احسن در قیام کربلا انجام داد.

همچنین آقایان سید محمد موسوی و محمدرضا طاهری در این مراسم در رثای علمدار کربلا حضرت ابالفضل العباس علیه‌السلام به ذکر مصیبت و نوحه‌خوانی پرداختند.

مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام تا پنجشنبه 22 مهر (یازدهم محرم) ادامه خواهد داشت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها