يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۷۰۶۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۸     ۲۲ مهر ۱۳۹۵
حادثه روز عاشورا داغی بر دل مؤمنان است
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری حادثه روز عاشورا را داغی بر دل مؤمنان دانست و گفت: این حادثه از دیدگاه اهل سنت تلخ‌ترین حادثه‌ در دنیای اسلام است.

به گزارش پایگاه 598، ماموستا فایق رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مریوان، ضمن تسلیت ایام عاشورای حسینی اظهار داشت: حادثه روز عاشورا را داغی بر دل مؤمنان و این حادثه از دیدگاه اهل سنت تلخ‌ترین حادثه‌ در دنیای اسلام است.

وی گفت: مردم استان کردستان با حضور در مراسم عزاداری عاشورای حسینی یاد و خاطره اهل‌بیت را بار دیگر در دل‌های خودشان احیا می‌کنند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خداوند متعال از ماه‌های محرم، رجب، ذی‌الحجه و ذی‌القعده به عنوان ماه های قابل احترام نام برده و از امت مسلمان خواسته است که در این ایام از انجام ظلم نسبت به یکدیگر با جدیت پرهیز کنند.

وی گفت: رسول اکرم(ص) فرموده است که هرکسی من و حضرت امام حسن(ع) و حضرت امام حسین(ع) و همچنین پدر و مادر آنها را دوست بدارد پاداش و درجه او در روز قیامت همنشینی با پیامبر مکرم اسلام(ص) است.

ماموستا رستمی افزود: رسول اکرم(ص) در زمان قید زندگی خود در این ایام روزه می‌گرفتند و حتی در احادیثی نیز آمده است که روزه این روز از دیدگاه پیامبر اسلام(ص) پس از روزه ماه مبارک رمضان بزرگ‌ترین روز برای عبادت است.

وی اظهار کرد: امروز فرصتی مغتنم برای افرادی است که دلی پر از گناه دارند تا به خود بیایند و راه راست را پیشه کنند و فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر را ترویج دهند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها