يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۷۱۹۴
زمان انتشار: ۰۰:۱۷     ۲۳ مهر ۱۳۹۵
جلوگیری از حضور دانشجویان در راهپیمایی بزرگ اربعین با کسر نیمی از حقوق در دانشگاه فرهنگیان
دانشگاه فرهنگیان در اقدامی مشکوک با صدور بخشنامه ای، صدور گواهی اشتغال به تحصیل را منوط با انفصال از خدمت دانست.

چندسالیست که راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، تبدیل به یکی از شعائر بزرگ شیعیان و مسلمانان شده است و به طبع آن مردمان ایران اسلامی تعداد کثیری از این جمعیت را دربر گرفته اند.

سه سالی است که ایران تمام تلاش خودرا می کند تا این راهپیمایی هرچه با شکوهتر و با عظمت تر برگزار شود و سعی می شود جوانان بیشتری را جذب کند، از کمک برای برقراری امنیت گرفته تا حمل و نقل و نظافت و آشپزی و غیره.

اما حال که جوانان این مرزو بوم با اشتیاقی وصف ناشدنی برای گرفتن پاسپورت و ویزا اقدام می کنند، و اکثر دانشگاه ها سیاست خودرا برای کمک در این راه قرار داده اند، دانشگاه فرهنگیان با صدور بخشنامه ای ارائه گواهی اشتغال به تحصیل برای دریافت پاسپورت و ویزا را منوط کرده اند به انفصال از خدمت، یعنی دانشجوها باید قبول کنند که نیمی از حقوق آن ماه خودرا دریافت نکنند و خبری هم از بیمه حوادث و غیره نخواهد بود.

سوال اینجاست، چطور می شود در شرایطی که دانشگاه در تابستان و در زمانیکه دانشجو اصلا در فضای دانشگاه حضور ندارد، 10درصد از حقوقش را برای صرف دانشجو بودنش کسر می کنند، در شرایطی که دانشجو از کمترین امکانات رفاهی و آموزشی و فضای خوابگاهی بهره ای نمی برد،45درصد از حقوقش نیز  کسر می شود، و در شرایطی که سیاست کلی نظام حضور هرچه بیشتر جوانان و پرشورتر شدن این رخداد می باشد، دانشگاه فرهنگیان دست به این چنین اقدام ضد ارزشی زده است؟

و یک سوال از مسئولین دانشگاه فرهنگیان محترم، اگر یک جوانی که شاید با حضور در این رخداد نور هدایت حسینی بر دلش تابیده شود و مسیر زندگی اش عوض شود و بتواند آینده کشورش را تحت تاثیر قرار دهد، و شما با این اقدام خود مانع حضور او شوید، چه جوابی می توانید به صاحب این رخداد یعنی اباعبدالله الحسین(ع) بدهید؟

آیا این همان کاری نبود که مردم کوفه با مسلم بن عقیل(ع) کردند، و مانع حضور مردم در آن واقعه کردند؟

آیا اهمیت این رخداد کمتر از آن زمان است؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها