کد خبر: ۳۹۷۲۲۰
زمان انتشار: ۲۳:۴۷     ۲۳ مهر ۱۳۹۵
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه امروز طاغوت آمریکا است و از هر انگشتش شرارت و قساوت می‌بارد، وضعیت اقتصادی آمریکا را بحرانی دانست و گفت: آمریکا 20 هزار میلیارد دلار بدهی دارد و روزانه 2.5 میلیارد دلار به آن اضافه می‌شود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از شهرستان جویبار، سردار محمدرضا نقدی امشب در مراسم سوگواری اباعبدالله(ع) در مسجد شیخ‌ سلمان‌ معلمی جویبار، اظهار کرد: خداوند انسان را آزاد و مختار آفرید و نسبت به این آزادی انسان باید در روز قیامت پاسخگو باشد چرا که خداوند با داشتن نعمت آزادی و اختیار اجازه داد مسیر زندگی خود را انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: مرام و مکتب اسلام بر اساس دو کلمه اعجازگونه «لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون» که در قرآن آمده، است؛ نباید ظلم کنید و نباید بگذارید به شما ظلم بشود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ظلم‌پذیری به‌اندازه ظلم کردن بد است چون انسان به مسیر کمال و سعادتی که خداوند برای او خواسته پشت پا می‌زند، تصریح کرد: ظلم‌پذیری با دین سازگار نیست.

*‌ حجت پروردگار؛ شهدا هستند

این مسؤول افزود: حجت پروردگار شهدا هستند و شهید آمده تا اتمام‌ حجت کند چرا که وقتی ظالم می‌گوید یا اطاعت یا مرگ شهید مرگ را ترجیح می‌دهد.

نقدی با اشاره به اینکه انسان مرگ را یک سعادت نمی‌بیند اما شهید حقیقت مرگ را می‌بیند و می‌داند که ابتدا و انتهای خلقت بشر این دنیا نیست، عنوان کرد: شهید، شاهد بر حقیقت اصلی زندگی انسان است؛ زندگی انسان همین چندروزه نیست و این زندگی ادامه دارد.

وی ادامه داد: شهادت راه میانبری برای رسیدن به کمال و رستگاری است که نه‌تنها خود شهید به سعادت و کمال می‌رسد بلکه سایر انسان‌ها را بیدار و ظالم را رسوا می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه شهید از حق خود برای تکامل نمی‌گذرد، تأکید کرد: شهدا اسوه این موضوع هستند و این درسی است که اباعبدالله حسین(ع) و امام سجاد(ع) به ما داده‌اند.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدا مراسمی برای احترام و تسلی خانواده شهید نیست بلکه یادواره شهدا برای حضور در درسی است که شهدا به ما داده‌اند.

*‌ امروز طاغوت عصر آمریکا است

نقدی با تأکید بر اینکه امروز طاغوت عصر، آمریکا است و از هر انگشتش شرارت و قساوت می‌بارد، وضعیت اقتصادی آمریکا را بحرانی دانست و گفت: آمریکا 20 هزار میلیارد دلار بدهی خارجی دارد و روزانه 2.5 میلیارد دلار به آن اضافه می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: آمریکا یک ورشکسته به‌تمام‌معنا است که با جنایت‌هایی که در کشورهای مختلف انجام می‌دهد خود را سراپا نگه‌داشته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این سؤال که آیا دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا که در مناظره‌های انتخاباتی خود پرونده فحشا و فساد دیگری را با سند درست و صحیح افشا می‌کنند صلاحیت رهبری جهان را دارند یا خیر؟ اضافه کرد: آیا افرادی که در یمن کشتار به راه می‌اندازند، در عراق و سوریه داعش درست می‌کنند، در افغانستان با هواپیمای بدون سرنشین کودک می‌کشند و مراسم ختم در صنعا را با 700 کشته و مجروح به خاک و خون می‌کشند صلاحیت‌ دارند که انسان ظلم آنها را بپذیرد؟

*‌ تعامل‌کنندگان با استکبار بزرگ‌ترین ظالمان در حق بشریت هستند

وی افزود: کسانی که امروز می‌گویند باید با استکبار تعامل کنیم بزرگ‌ترین ظالمان در حق بشریت هستند.

نقدی تصریح کرد: قرآن و مکتب سیدالشهدا(ع) ما را از این امر نهی کرده و همه باید بیدار باشیم.

وی تأکید کرد: کسانی که امروز این رهنمودها را به ما می‌دهند کوچک‌ترین صلاحیتی برای هیچ امری حتی پایین‌ترین مدیریت‌های کشور ندارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: آل‌سعود با مکتب سیدالشهدا(ع) کوچک‌ترین آشنایی پیدا نکرده چرا که اگر کسی کوچک‌ترین آشنایی با این مکتب پیدا کند زیر بار زور نمی‌رود و تسلیم نمی‌شود.

نقدی با اشاره به اینکه امروز با وجود کوردلانی که مبلغ تسلیم و سازش در برابر طاغوت هستند مکتب سیدالشهدا روزبه‌روز بازتر و دنیا در حال بیدارتر شدند است، تأکید کرد: این به برکت شهدا است.

وی ادامه داد: جوانان زیادی در تأثیر شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها گرایش‌های بدی پیدا می‌کنند و در زندگی مسیر گمراهی را پیش می‌گیرند همین‌که با مرام و منش شهدا آشنا می‌شوند، به راهیان نور می‌روند یا وصیت‌نامهٔ شهید به گوش‌شان می‌خورد منقلب می‌شوند و تصمیم می‌گیرند راه خود را عوض کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه این اثر شهدا است که خداوند در خون و اخلاص شهید قرار داده، اذعان کرد: همان‌طور که در زیارت اربعین امام حسین(ع) می‌خوانیم «و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله» حسین خون خود را نثار کرد، تا مردم را از جهالت نجات بدهد.

*‌ اساس انقلاب اسلامی، حسینی است

این مسؤول خاطرنشان کرد: این انقلاب اساسش انقلاب حسینی است که امام راحل می‌فرمایند ما هرچه داریم از محرم و صفر است.

نقدی در پایان با اشاره به اینکه این اثر در خون و اخلاص همه شهدا است و یادواره‌های شهدا موج این بیداری‌ها است، تصریح کرد: خدا را شکر می‌کنیم زندگی ما در چنین دورانی قرار دارد که با این شهدا زندگی می‌کنیم و از مکتبشان درس می‌آموزیم و حقیقتی که اباعبدالله(ع) در کربلا به همه بشریت آموخت به عینه در زندگی خود لمس کنیم.

به گزارش فارس، در حاشیه این مراسم از کتاب خاطرات شهیدان غلامرضا و غلام علی معلمی، فرزندان آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه قائم‌شهر با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در جویبار رونمایی شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها