امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۹۷۲۳۸
زمان انتشار: ۰۹:۰۳     ۲۴ مهر ۱۳۹۵
طی روزهای گذشته تصویری در فضای مجازی دست به دست شده است که نقل کنندگان آن ادعا کردند، این عکس مربوط به قمه زدن آیت‌الله سیستانی است.

به گزارش پایگاه 598، گروه سایر رسانه‌های خبرگزاری فارس به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند. 

«شایعه»

طی روزهای گذشته تصویری در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است که نقل کنندگان آن ادعا کردند، این عکس مربوط به قمه زدن آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلید است.



**واقعیت**

 واقعیت این است که این شایعه در سال 90 نیز منتشر شده و همان زمان نیز تکذیب شد اما برخی در  محرم امسال این شایعه را دوباره نشر دادند.

دفتر حضرت آیت الله سید علی سیستانی درباره انتشار عکس قمه زنی آیت الله سیستانی اعلام کرده بود: شخصی که در این عکس به قمه زنی می پردازد حضرت آیت الله سیستانی نیست و بسیار تاسف آور است که برخی از جریان ها از هیچ دروغی برای رسیدن به اهداف خود دریغ نمی کنند.(اینجا)


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
محسنی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
۰
۰
شخصی که در این تصویر روی ویلچر نشسته و فرد دیگری برای وی قمه می زند، مرحوم حضرت آیت الله حاج سید مهدی امامی سدهی است که از علمای فاضل خمینی شهر بوده است. ایشان از احیاگران شعایر حسینی و فاطمی بودند... ایشان در اسفند 1393 فوت نمودند..روحشان شاد...
پاسخ
ثاقب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵
۱
۰
یکی از اهداف دشمن هم همینه.
طرح شایعات مختلف و خبرسازی در موضوع قمه زنی، و تکذیب اون از طرف رسانه های خودی

باعث میشه گستره خبری و مواجهه مردم با موضوع قمه زنی بیشتر بشه و تبدیل بشه به موضوع روز.

به عبارت دیگه،
در عرصه رسانه، همین دروغ و تکذیبها، یکی از راههای داغ کردن موضوع هست.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها