أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۷۴۱۱
زمان انتشار: ۰۰:۵۴     ۲۵ مهر ۱۳۹۵
قوم بنی اسد در قیام امام حسین (ع) به سه دسته مخالف , موافق و بی طرف تقسیم شدند .از سران موافق بنی اسد حبیب بن مظاهر, مسلم بن عوسجه , قیس بن مسهر صیداوی است . از مشهور ترین سران مخالف حرمله بن کاهل اسدی است که طفل شیر خوار امام را به شهادت رساند .افراد بی طرف در غاضریه کنار نهر علقمه سکونت داشتند و تا آخر بی طرفی خودرا حفظ کردند . زنان این بی طرف ها، پس از واقعه عاشورا گذرشان به میدان جنگ افتاد و بسیار ناراحت شدند . این زنها مردان خودرا به دفن اجساد شهدا فرا خواندند ولی مردها ترسیدند . خود این زنها آمدند و وقتی که مردها آنهارا دیدند آمدند و اجساد را دفن کردند .این دفن کردن اولین جنبش بر ضد امویان به حساب می آید چون یزیدیان می خواستند این اجساد در آن بیابان از بین بروند و بنی اسد بر خلاف نظر آنان عمل کردند . در حال حاضر هم قوم بنی اسد در سومین روز شهادت امام حسین (ع) به پیروی از اجداد خود این حرکت نمادین را در قالب عزاداری و ابراز ارادت به محضر امام حسین (علیه السلام) را انجام می دهند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها