کد خبر: ۳۹۷۸۷۲
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۲۷ مهر ۱۳۹۵
رقابت‌هاي رشته معارف سي‌ونهمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم با رقابت 45 شركت‌كننده از صبح امروز آغاز شد و جذابيت اين مسابقات حاضران را از ساعات‌ اوليه صبح تا لحظه اذان ظهر روي صندلي نشاند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، روز دوم مسابقات سراسري قرآن كريم با برگزاري رقابت رشته‌هاي اذان، ابتهال و معارف قرآن كريم آغاز شد.

مسابقات رشته معارف در سالن جام جم با حضور 45 شركت كننده آغاز و مرحله اول آن به صورت كتبي برگزار و 20 برگزيده به مرحله دوم راه يافتند كه به صورت شفاهي و در صحن مسابقات برگزار مي‌شود. اين رقابت‌ها در بخش شفاهي در سه مرحله مقدماتي، نيمه نهايي و نهايي برگزار مي‌شود.

رقابت مرحله دوم به اين صورت است كه شركت كنندگان پشت ميزهايي مستقر و مجري سوالات را مطرح و شركت كنندگان با كليد‌هايي كه جلوي آنها نصب شده گزينه مورد نظر را انتخاب مي‌كنند و در صورت پاسخ صحيح چراغ سبز و در صورت پاسخ نادرست چراغ قرمز جلوي آنها روشن مي‌شود. همچنين سوالات بر مبناي سوره‌هاي هود و يونس از تفاسير نمونه و الميزان است.

مسابقات به همين صورت ادامه پيدا مي كند و شركت كنندگان با هر پاسخ صحيح نمره مورد نظر را دريافت مي كنند به صورت كه سوالات دسته بندي شده و هر سوال پنج نمره دارد، در پايان 30 سوال مطرح و 10 نفر كه بيشترين نمره را دريافت كرده‌اند به دور نهايي راه پيدا مي‌كنند.

از 10 شركت كننده 9 نفر اول مشخص شدند اما سه شركت كننده نمره مساوي داشتند كه به سوالات داوران به صورت شفاهي پاسخ دادند و يك نفر از آنها به دور نيمه نهايي راه يافت و به اين صورت 10 نفر راهي نيمه نهايي شدند.

مرحله دوم 10 سوال سه امتيازي، 6 سوال از معناي واژه كه هر كدام پنج نمره دارد و يك سوال تشريحي مطرح و در نهايت پنج نفر به مرحله فينال راه پيدا مي‌كنند.

در مرحله فينال آياتي از سوي داوران مطرح و شركت كنندگان به قرائت، شرح، توضيح و تبيين آيات مي پردازند كه اين مرحله بعد از ظهر برگزار و به صورت زنده از شبكه قرآن پخش مي‌شود.

مسابقات رشته اذان هم در نوبت صبح با حضور 31 موذن برتر كشور برگزار و مسابقات ابتهال هم با حضور 14 نفر در نوبت بعد از ظهر در تالار شهيد آويني برگزار مي شود


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها