يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۷۹۰۶
زمان انتشار: ۱۷:۵۷     ۲۷ مهر ۱۳۹۵
حسن عباسی:
رئیس اندیشکده یقین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند "باید جادوی پول دشمن را بشکنیم" اظهار کرد:‌ طهرانی‌مقدم‌ها‌، باکریها،‌ حسن نصرالله‌ها و قاسم سلیمانی‌های آینده کسانی هستند که ملتها را از جادوی پول دشمن رها کنند ما امروز به چنین افرادی نیاز داریم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، حسن عباسی پژوهشگر مسائل راهبردی عصر امروز (سه‌شنبه 27 مهرماه) در دانشگاه علم و صنعت در جمع دانشجویان این دانشگاه در سخنانی به تبیین راهبردهای اقتصاد اسلامی و افق چشم‌انداز آن در جامعه امروز پرداخت.

وی افزود: آنچه در بیانات امام و رهبر انقلاب آمده مبتنی بر اصولی است که در حرکت اسلام متمع نظر است و دکترین اقتصاد اسلامی است.

عباسی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در کرمانشاه درباره اقتصاد آدام اسمیتی و لیبرالی گفت: تقسیم‌بندی جناحی امروز در اقتصاد کشور در هر دو جناح لیبرالی است و هیچ کدام ربطی به اسلام ندارد. عدم دخالت دین و سیاست در اقتصاد کمتر در جامعه ما مورد توجه قرار گرفته است.

پژوهشگر مسائل راهبردی تاکید کرد: نظام حکومتی به نام جمهوری اسلامی یا هر کشور دیگری مثل پاکستان، فرانسه و ... دارای 140 زیرنظام است که شامل نیروهای مسلح، بهداشت، آموزش و پرورش و ... می‌شود که اگر در یک یا دو سیستم اخلال ایجاد شود در سایر بخشها نیز خلل ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در سال 90 در دیدار با خبرگان رهبری تاکید کردند که جمهوری اسلامی ایران امروز مشغول نظام‌سازی است افزود: باید این نظامها در کشور درست شود که وظیفه قشر دانشگاهی در این زمینه سنگین است.

عباسی با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین زیرنظام در نظام اقتصادی کشورها بازار است اظهار کرد: جمهوری اسلامی ادعای دینی کردن اقتصاد را دارد و در 140 زیرنظامی که در قرآن ما به ازای دینی وجود دارد، بازار اصلا اصالت ندارد در تفکر لیبرالیسم سیاست با بازار تنظیم می‌شود.

وی تبلیغات را شاخه‌ای از حلقه وصل به بازار در اقتصاد لیبرالی دانست و افزود: تبلیغات به بخش هیجانی و احساسی مخاطب غلبه می‌کند. جریان تبلیغات به قدرتی در دنیا شکل گرفته که در ایران نیز رواج یافته و آن ذائقه‌سازی برای ایجاد تقاضاست.

وی اضافه کرد: تقاضا، پول، عرضه، تبلیغات و ذائقه‌سازی زمینه‌ای ایجاد کرد که 5 سال پیش در آمریکا به جنش والستریت منجر شد و در تمام شهرهای این کشور مردم پلاکارتهایی با عنوان طمع در دست داشتند؛ البته امروز نیز در کشور از طریق شبکه‌های هرمی حرص و طمع رو به افزایش است و مخاطب نسبت به مصرف بیشتر تهییج می‌شود.

عباسی اظهار کرد: امروز به دلیل ذائقه‌سازی که در کشور صورت گرفته در بین کالاهای خانگی زوج‌های جوان حدود 40 تا 120 قلم کالا الکترونیکی است. امروز سطح زندگی و توقعات در جامعه بالا رفته است. وقتی ذائقه‌سازی شود اما امکان فراهم شدن آن وجود نداشته باشد باعث بردگی انسان می‌شود.

وی افزود: مردم مسلمان کشور ما که برای امام حسین (ع) سیاه‌پوش می‌شوند و به عشق ایشان انقلاب کرده‌اند تمایلی به اقتصاد لیبرالی ندارند. طبق آیات قرآن چرخه مقابل اقتصاد لیبرالی «یدالله» و نیروی مافوق بیشری مطرح می‌شود.

پژوهشگر مسائل راهبردی با تاکید بر اینکه در اقتصاد اسلامی خدا مبنا قرار دارد و از بنده خدا رزق و روزی می‌گیرد که این روزی نیز چارچوبی دارد افزود: در اقتصاد لیبرالی مالکیت در درجه یک و اما در اقتصاد اسلامی مالکیت در درجه دوم است‌، اقتصاد اسلامی معتقد است که مالکیت در درجه اول متعلق به خداست. در اقتصاد لیبرالی خرید مطرح است اما در اقتصاد اسلامی محور فروش است.

عباسی با تاکید بر اینکه جامعه امروز ایرانی در انفاق مشکل دارد گفت: شهید مدافع حرم به این دلیل عزیز است که زندگی خود را در جای دیگر و مردم دیگری انفاق و تهدید را از جامعه ما دور می‌کند. شهدا در دید انسانها به دلیل انفاقی که انجام می‌دهند بزرگ نشان داده می‌شوند.

وی یکی از مشکلات معیشتی امروز جامعه را نداشتن تزکیه در اموال دانست و اظهار کرد: زکات امروز کمتر در جامعه ما رعایت می‌شود. وقتی باورهای دینی عمیق نیست و چند مناصبات عملی در دانشگاهها خوانده می‌شود و فرد به عالم معنا بی‌تفاوت می‌شود باعث از بین رفتن برکت در زندگی انسان می‌شود.

پژوهشگر مسائل راهبردی ادامه داد: اینکه خشک شدن آب دریاچه‌ها به زکات ندادن مردم ارتباط دارد، حقیقت است این حرف من نیست حرف قرآن است.

عباسی در ادامه چرخه اقتصاد اسلامی با اقتصاد لیبرالی «آدام اسمیتی» را دارای 180 درجه تفاوت دانست و افزود: ربا مانند یک بادکنک است، بشر فکر می‌کند که با ربا مالش زیاد می‌شود اما مانند بادکنک می‌ترکد و چیزی از مال باقی نمی‌ماند. قرآن درباره ربا نیز می‌فرماید که ربا زندگی فرد را به محاق و نابودی می‌برد.

وی تاکید کرد: تفاوت ربا با برکت این است که برکت باعث افزودن می‌شود و هر چه از آن برداشت شود، کم نمی‌شود اما در ربا هر چقدر هم فرد تلاش کند اما به جایی نمی‌رسد.

پژوهشگر مسائل راهبردی اضافه کرد: امروز در صنعت موشک و راکت‌سازی و تجهیزات دفاعی به حدی پیشرفت کرده‌ایم که جزو  4 کشور دارنده این تکنولوژی هستیم که به دلیل اتحاد خود و برکتی است که در بین متخصصان این صنعت وجود دارد، اما در صنعت خودروسازی در حدی هستیم که حتی نمی‌توانیم آیینه بغل یک خودرو را بومی کرده و به موزه بسپاریم. این تفاوت به دلیل این است که در صنعت موشک سازی شهدایی مانند حسن طهرانی‌مقدم را داریم که با خدا معامله می‌کند اما در صنعت خودروسازی چنین مدیرانی نداریم.

عباسی تاکید کرد: تا وقتی که صنعت خودروسازی کشور نگاهی به شرکتهای فرانسوی و غیره و ذلک داشته باشد وضعش همین است.

وی با انتقاد از قرارداد دولت با شرکتهای هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس گفت: شرکتهای بوئینگ و ایرباس در ازای فروش هواپیما به ایران فقط گربه رقصانی می‌کنند و هدفشان فروش هواپیما نیست.

پژوهشگر مسائل راهبردی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه نمی‌توان برای ارزش کار شهدای مدافع حرم که در سوریه و عراق با داعش مبارزه می‌کنند قیمت گذاشت و فیش نجومی تعیین کرد، گفت: اما امروز به شخصی مانند (کی‌روش)‌ 500 تا 600 میلیون تومان پرداخت می‌شود، آیا در کشور کسی را نداریم که به جوانان ما توپ زدن آموزش دهد؟ البته در نقطه مقابل آن نیز شخصی مانند قاسم سلیمانی را داریم

عباسی اضافه کرد: ما ورزشکارانی را داریم که اگر پولشان را دیر پرداخت کنند به فیفا شکایت می‌برند و طلبکار می‌شوند اما در برابر قهرمانانی را داریم که در سوریه و عراق شهید می‌شوند و نه تنها هیچ ادعایی ندارند بلکه برایشان میلیاردی هم خرج نشده است.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند «باید جادوی پول دشمن را بشکنیم» اظهار کرد:‌ طهرانی‌مقدم‌ها‌، باکریها،‌ حسن نصرالله‌ها و قاسم سلیمانی‌های آینده کسانی هستند که ملتها را از جادوی پول دشمن رها کنند ما امروز به چنین افرادی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه مشکل ما با دشمن در «ریال و دلار» است اظهار کرد: لمین می‌گوید اگر کشوری پولش نابود شود زمین می‌خورد.

پژوهشگر مسائل راهبردی در همین زمینه تاکید کرد: از طریق جنگ ارزی توسط مرکز تحقیقات جنگ ارزی وزارت دفاع آمریکا در سال 1390، 40 درصد از ارزش ریال ایران کاهش یافت که مردم ایران در این سال به یک‌باره احساس فقیری کردند. یک اندیشمند اندیشکنده «کارینگی» آمریکا به این موضوع اعتراف کرده اما ما در آن سال ما اندیشمند جنگ ارزی نداشتیم اما امروز کارهای تحقیقاتی بر روی آن آغاز شده است.

عباسی اضافه کرد: ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی نیز در دیدار با رهبر انقلاب نسبت به جنگ ارزی آمریکا علیه ایران هشدار داده است، او گفته بود که در سال 1997 در مدت یک شب احساس کرده‌ایم که فقیر شده‌ایم اما بعد متوجه جنگ ارزی آمریکا علیه پول ملی کشورمان شدیم.

وی با تاکید بر اینکه ما باید جادوی پول دشمن را طبق منویات رهبر معظم انقلاب بشکنیم افزود: چاپ اسکناس، خلق بدهی است که در کشور این روش پیگیری و انجام می‌شود که باید این روشها اصلاح شود.

پژوهشگر مسائل راهبردی کشور را در برابر جنگ ارزی دشمن آسیب‌پذیر دانست و افزود: در سال 90 آسیب‌پذیری ما در جنگ ارزی مقابل دشمن بیشتر نشان داده شد؛‌ اصلا اقتصاددانان ما جنگ ارزی را قبول ندارند.

عباسی اضافه کرد: اساتید اقتصاد ما می‌گویند که بدهی کشورها به آمریکا خوب و نشانه پیشرفت این کشور است. اقتصادانان جنگ ارزی دشمن علیه کشورها را مسخره می‌کنند.

وی ادامه داد: انسانهای انقلابی امروز باید فکری به حال مقابله با جنگ ارزی و سایبری دشمن بکنند تا در آینده شکست نخوریم، امروز در جنگ سخت مشکلی نداریم به طوریکه قدرت دفاعی انقلاب اسلامی باید در جنگ ارزی و نیمه سخت نیز اقدامات موثری انجام دهد.

پژوهشگر مسائل راهبردی با بیان اینکه ما هر چه ثروت تولید کنیم چون مبنای آن دلار است شکست می‌خورد گفت: نسل دانشگاهیان و دانشجویان امروزی باید ایده‌هایی را پرورش دهند که راه نجات کشورها از جادوی پولی دشمن پیدا شود.

عباسی با تاکید بر اینکه باید یک غیرت و همیت در کشور ایجاد شود که بتوان مقابل دشمن ایستاد خاطر نشان کرد: باید از طریق دانشجو خودباوری را در دانشگاه‌ها ایجاد کرد. «ما می‌توانیم» باید جدی گرفته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها