أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۷۹۱۶
زمان انتشار: ۰۱:۱۲     ۲۸ مهر ۱۳۹۵
هفته نهم لیگ برتر فوتبال
دیدارهای هفته نهم لیگ برتر از روز پنجشنبه آغاز می‌شود و استقلال میزبان سایپاست و پرسپولیس در اهواز به مصاف استقلال خوزستان می‌رود.

به گزارش پایگاه 598، دیدارها هفته نهم در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود. پرسپولیس و تراکتورسازی در این هفته هم برای صدرنشینی بایکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند.

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم: 

نفت تهران - ذوب آهن؛ نبرد دایی با دستیار یحیی

شاگردان دایی بعد از باخت 3 بر صفر مقابل پرسپولیس در رده سوم جدول قرار گرفتند و در این هفته اگر هم پیروز شوند به صدر نمی‌رسند اما همچنان در جمع مدعیان باقی می‌مانند. ذوب آهن هم که با سرمربی جدیدش دربی اصفهان را برده با روحیه به تهران می‌آید. مجتبی حسینی دستیار گل‌محمدی دوشنبه شب تبدیل به سرمربی دائم ذوب آهن شد. باید دید این تیم بدون یحیی گل محمدی بازهم پیروز می‌شود یا به نفت تهران امتیاز می‌دهد. ذوب آهن در صورت پیروزی رتبه‌اش در جدول لیگ تک رقمی خواهد شد.

استقلال خوزستان- پرسپولیس؛ برانکو به فکر حفظ صدر/ مستحکم‌ترین خط دفاع لیگ مقابل خطرناک‌ترین خط حمله

برانکو تخصص عجیبی در شکست تیم‌های استقلال دارد. سرخپوشان  اکنون مقابل برادر کوچک‌تر استقلال تهران قرار می‌گیرند و اگر قهرمان فصل گذشته را شکست بدهند مقتدرانه به صدرنشینی خود ادامه خواهند داد با این حال آنها باید مراقب باشند که در اهواز غافلگیر نشوند. هنوز خاطره تلخ حذف از جام حذفی مقابل تیم قشقایی شیراز در ذهن بازیکنان، مربیان و هواداران پرسپولیس باقی مانده است. آبی‌پوشان اهوازی هنوز هم می‌توانند شگفتی‌ساز شوند. حسن بیت سعید و مهدی طارمی مهاجمان دو تیم با 4 گل زده بهترین گلزنان آبی و قرمز در این مسابقه هستند. پرسپولیس با داشتن 6 ملی‌پوش را می‌توان به نوعی تیم ملی دانست. استقلال خوزستان هم با 13 گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و پرسپولیس هم با 2 گل خورده صاحب مستحکم‌ترین خط دفاع لیگ است. بیرانوند و مدافعان پرسپولیس در این بازی محکی جدی مقابل خط حمله زهردار استقلال خوزستان خواهند خورد.

تراکتورسازی تبریز- فولاد خوزستان؛ رویای صدرنشینی 

شاگردان قلعه‌نویی بعد از یک تساوی مقابل سایپا در هفته قبل این بار در خانه مقابل فولاد اوج گرفته قرار می‌گیرند. تراکتورسازی امیدوار است با شکست فولاد و توقف پرسپولیس دوباره به صدر جدول لیگ برتر برسد. البته عبور از مانع فولادی برای قرمزپوشان تبریزی کار آسانی نیست. هرچند تراکتورسازی تیمی مقتدر است و به قول قلعه‌نویی اگر تراکتورگونه بازی کند بردخانگی دور از دسترس این تیم نخواهد بود.

پدیده - پیکان؛ سومین برد شاگردان جلالی؟

پیکان دو برد متوالی به دست آورده و خود را به رده چهارم جدول رسانده است. پیکان هفته گذشته یک برد دراماتیک 3 بر 2 مقابل نفت آبادان به دست آورده و اکنون هم برای پیروزی در مشهد عزم خود را جزم کرده است. پدیده هم فقط در هفته اول رنگ برد را دیده است و هفته گذشته 3 بر صفر از گسترش فولاد تبریز شکست خورد تا اکنون در رده  پانزدهم جدول قرار بگیرد. بعید است که پدیده بتواند پیکان را شکست بدهد مگر اینکه در روزهای گذشته این تیم واقعا متحول شده باشد.

سپاهان- سیاه جامگان؛ نبرد ناکامان

هر دو تیم دو هفته است که شکست خورده اند و در این بازی به دنبال جبران ناکامی و فرار از بحران هستند. محرم نویدکیا هم دیگر از سپاهان خداحافظی کرده و سپاهانی‌ها  دیگر بهانه‌ای برای  این دیدار ندارند! سیاه جامگان با مشکلات مالی فراوانی هم دست و پنجه نرم می‌کند و به همین دلیل احتمال برد سپاهان در این بازی خانگی بیشتر است.

صنعت نفت آبادان - ماشین‌سازی تبریز؛ شام آخر خطیبی؟

شاگردان نادر دست نشان 4 هفته است که رنگ برد را ندیده‌اند و در این بازی خانگی به دنبال برد هستند. از سویی دیگر ماشین‌سازی هم سه شکست متوالی داشته و در کانون بحران قرار گرفته است. برخی می‌گویند اگر رسول خطیبی نتواند در آبادان پیروز شود احتمال دارد از سمتش کنار گذاشته شود بنابراین ماشین‌سازی در این دیدار انتحاری بازی خواهد کرد. نفت آبادان هم دوست ندارد مقابل تماشاگران پرتعداد و پرهیجان‌اش بازینده شوند. این مسابقه می‌تواند یکی از دیدنی‌ترین مسابقات هفته نهم شود. ماشین‌سازی در حال حاضر در رده شانزدهم جدول لیگ قرار گرفته است.

صبای قم - گسترش فولاد تبریز؛ دومین برد شاگردان فراز؟

شاگردان فراز کمالوند هفته گذشته با یک برد پرگل از بحران خارج شدند و خودشان را از انتهای جدول جدا کردند و در این هفته هم گسترش فولاد کار خیلی سختی برابر شاگردان صمد مرفاوی ندارد. صبا هم تیمی منسجم نیست و صبا فقط یک برد داشته است. 

استقلال- سایپا؛ اس اس بارسلونا مقابل نارنجی‌پوشان

آبی‌پوشان بعد از دو برد متوالی خود را از انتهای جدول جدا کردند و آرام آرام به جمع بالانشینان اضافه شدند. با این حال بعد از پیروزی استقلال مقابل سیاه جامگان در مشهد افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال مدعی شد که تیمش مثل بارسلونا زیبا و چشم‌نواز بازی می‌کند. اکنون اس اس بارسلونا باید مقابل تیم سایپایی قرار بگیرد که در رده سیزدهم جدول است. نارنجی‌پوشان هم تنها بردشان مقابل سیاه‌جامگان بوده و شاگردان حسین‌ فرکی در این بازی می‌خواهند با شکست استقلال اوج گرفته خود را از انتهای جدول جدا کنند. گفته می‌شود که خسرو حیدری و علی قربانی بازیکنان مصدوم استقلال به این بازی می‌رسند. مسعود حسن‌زاده مهاجم سایپا به استقلال علاقه‌مند بود و چند مرتبه قصد داشت به استقلال بیاید که نتوانست به خواسته‌اش برسد و شاید حسن‌زاده در این بازی بیش از دیگر بازیکنان سایپا انگیزه داشته‌ باشد تا توانایی‌هایش را به رخ علیرضا منصوریان و هواداران استقلال بکشاند. البته منصوریان می‌خواهد هت تریک کند و سومین برد متوالی خود را به دست بیاورد. 

برنامه و اسامی داوران هفته نهم لیگ برتر 

پنجشنبه 29 مهر 95
تراکتورسازی تبریز – فولاد خوزستان– ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی - ساعت 15:00
محمدرضا اکبریان – تورج عیوض محمدی – محمدرضا مدیرروستا – پیروز سیف اله پور – ناظر: علی خسروی
نفت تهران – ذوب آهن اصفهان– ورزشگاه تختی تهران ساعت 16:45
اشکان خورشیدی – محمدرضا ابوالفضلی – حسن یوسفی – محمدحسین ترابیان – ناظر: محمد پیروزرام
استقلال خوزستان – پرسپولیس تهران – ورزشگاه غدیر اهواز ساعت 16:45 
حسین زرگر – سعید قاسمی – حسن انتظاری – روح اله شریفی – ناظر: محمود رفیعی
جمعه 30 مهر 95
صنعت نفت آبادان – ماشین‌سازی تبریز– ورزشگاه تختی آبادان ساعت 16:45
محمدرضا فغانی – بابک داوری – فرزاد بهرامی – رضا تارخ – ناظر: سعید بطحایی
صبای قم – گسترش فولاد تبریز– ورزشگاه یادگار امام قم ساعت 16:50
رضا کرمانشاهی – محمد عطایی – محمدرضا طالبی – امید سعید فر – ناظر: ابراهیم میرزابیگی
پدیده خراسان – پیکان تهران– ورزشگاه ثامن مشهد ساعت 15:00
محمدحسین زاهدیفر – هادی طوسی – امیررضا آشورماهانی – کوپال ناظمی – ناظر: خداداد افشاریان
فولاد مبارکه سپاهان – سیاه‌جامگان مشهد– ورزشگاه فولاد شهر اصفهان ساعت 16:45
سیدمهدی سیدعلی – محمد راهی – محمدجواد مداح – وحید صالحی – ناظر: زاهد بحرینی
استقلال تهران – سایپا تهران– ورزشگاه آزادی تهران ساعت 16:45
موعود بنیادی فر – حسن ظهیری – مهدی عالیقدر – جواد محمدی – ناظر: نادر جعفری


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها