يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۷۹۲۶
زمان انتشار: ۰۸:۳۸     ۲۸ مهر ۱۳۹۵
انتقاد شدید از وزیر کار در پنجمین همایش خانه کارگر مازندران/
پنجمین همایش خانه کارگر مازندران در حالی به میزبانی شهرستان قائم‌شهر برگزار شد که بیشتر از اینکه بوی انتخابات کارگری دهد بوی تبلیغات زودهنگام دولت تدبیر و امید از آن به مشام رسید.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از قائم‌شهر، پنجمین کنگره خانه کارگر استان مازندران سه‌شنبه شب در حالی به میزبانی شهرستان قائم‌شهر برگزار شد که بیشتر از اینکه بوی انتخابات کارگری دهد، بوی تبلیغات زودهنگام دولت تدبیر و امید از آن به مشام رسید و با حضور لیدرهای اصلاح‌طلب برگزار شد.

معاون دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه جامعه کارگری در مقطع فعلی و مقاطع مختلف دیگر وضعیت مطلوبی نداشته و ندارد، اظهار کرد: مکلفیم در کنگره‌ها گزارش عملکرد دهیم تا اعضا مطلع شوند در طول چهار سال گذشته چه کرده‌ایم.

حسن صادقی افزود: بعد از تحویل دولت به دولت سازندگی، اصل تشکیلات خانه کارگر بنا داشت تا روابط دولت، کارگر و کارفرما را برای بهتر شدن ساختار اقتصادی کشور احیا کند و اجرای قوانین درمان رایگان و قانون کار در این دوره اجرایی شد و هر چقدر هم که مشکل داشتیم با به میدان آمدن، دولت را وادار می‌کردیم که سخنان ما را بپذیرد و در واقع هم همراه دولت بوده‌ایم و هم از قانون کار مراقبت می‌کردیم.

وی تصریح کرد: در دولت اصلاحات استراتژی وزیر وقت، تضعیف قانون کار و تشکیلات کارگری بود و نگاه صفدر حسینی اصلاح قانون با کم‌ کردن حمایت‌ها بود و خانه کارگری که همراه دولت بود باید سکوت می‌کرد و به همین دلیل در آن مقطع در مقابل تأمین اجتماعی با توان 100 هزار نفری به میدان آمدیم و دولت را مجاب کردیم ماده واحده کارهای سخت و زیان‌آور را اجرایی کند.

صادقی با بیان اینکه استراتژی دولت‌های قبل محصور کردن خانه کارگر نبود ولی استراتژی دولت گذشته بستن درب‌های خانه کارگر و فروش ساختمان‌های آن به‌اصلاح به تشکلات کارگری بود و به قول بعضی‌ها سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن را در پیش گرفتند.

وی ادامه داد: در دولت گذشته ناگزیر شدیم سیاست انزواطلبی با نگاه مدیریت جهادی را در پیش بگیریم و تشکیلات خانه کارگر با اعضای 150 هزار نفری خود با استراتژی مدون در سه حوزه آموزشی به‌صورت رایگان، ایجاد امکانات رفاهی در مناطق سیاحتی و زیارتی و تقویت دانشگاه‌های علمی و کاربردی، کار خود را آغاز کرد.

معاون دبیرکل خانه کارگر اظهار کرد: هدف‌گذاری ما این بود که برای اعضا و خانواده‌های عضو، آموزش رایگان فراهم کنیم و این امر عملیاتی شد و به موازات آن سعی کردیم 2 هزار سوئیت در مناطق مختلف کشور مهیا کنیم که تاکنون  یک‎هزار و 200 هزار سوئیت آن محقق شد و اعضای خانه کارگر از 150 هزار عضو به یک میلیون و 500 هزار عضو افزایش یافتند.

این مسؤول با بیان اینکه در حوزه آموزش‌های عالی دانشگاه علمی کاربردی ما در بین استان‌های دیگر نمونه شد، اظهار کرد: در آخرین کنگره این دوره که در مشهد برگزار شد استراتژی را تدوین کردیم که بتوانیم آموزش رایگان در حوزه آموزش عالی را فراهم کنیم، اگر این کار انجام شود موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

صادقی بیان کرد: تشکیلات ما تشکیلاتی نیست که به‌دنبال دولت‌ها راه بیفتد و اگر تعرضی دید دهان بر روی تعرضات ببندد و هر دولتی که جامعه کارگری و حقوق کار را به رسمیت بشناسد، با آن رفیق هستیم.

وی با اشاره به اینکه با رویکردی مواجهیم که در جهت تضعیف کارگران حرکت می‌کنند، مثل بحث اصلاح قانون کار، اظهار کرد: وزیر کاری که از جنس خود ماست، امروز منادی و متولی تغییر قانون کار است و ما نباید سکوت کنیم و نمی‌توانیم سکوت کنیم چرا که بنا نیست هر کس وزیر شد به سفره کارگران دست‌درازی و سفره کارگر را کوچک کند و به‌دنبال آن کارگر سکوت کند و حرفی نزند.

معاون دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: عده‌ای قانون کار و نیروی کار را مشکل برمی‌شمرند و این در حالی است که مشکل مدیریت نظام اجرایی کشور است که از دیرباز و قبل از انقلاب با آن مواجه است و باید به آنانی که می‌خواهند قانون کار را تغییر دهند گفت که آیا اگر قانون کار را قطعه قطعه کنیم و تغییر دهیم مشکل اقتصاد کشور حل می‌شود و اگر می‌شد چرا در بازارچه‌های مرزی، شهرک‌های صنعتی و مناطق آزاد هنوز مشکل دارند.

این مسؤول با بیان اینکه سرمایه سیال و فرار است و جایی می‌رود که امنیت داشته باشد، تصریح کرد: درآمد ترکیه از صنعت توریست به اندازه درآمد ما از منابع نفتی است و با وجود اینکه این صنعت می‌تواند یک‌میلیون و 200 هزار شغل ایجاد کند ولی صنعت توریست ما توریست‌گریز است و ما همچنان می‌گوییم مشکل ما قانون کار و کارگران هستند.

 

صادقی خاطرنشان کرد: با اصلاح قانون کار مخالف نیستیم و می‌گوییم اگر قرار است اصلاحی انجام شود باید از قلب آن که همان فصل ششم است، اصلاح شود.

وی افزود: در زمان طاغوت ساختمان‌های دولتی کوخ بودند و کارخانه‌ها و صنعت ما کاخ اما در شرایط امروز، تمام صنایع کشور نابود شده و ساختمان‌‌های دولتی و ادارات ما کاخ شده‌اند.

معاون دبیرکل خانه کارگر به مشکلات تأمین اجتماعی و بیمه اشاره کرد و گفت: سفره‌ای که باید 6 میلیون نفر را در خود داشته باشد، امروز به دلایل مختلف 12 میلیون و 700 هزار نفر را بر سفره بازنشستگی و کارگری کشانده و حق بیمه آنها را هم نمی‌دهند.

این مسؤول تصریح کرد: اگر دولت‌مردان و نظام سیاسی ما به فکر نجات صندوق‌های بیمه‌ای نباشند به‌صورت قاطع می‌گویم که در 5 سال دیگر کارگران برای گرفتن حقوق خود مجبور هستند در خیابان‌ها رژه روند.

صادقی اظهار کرد: با وجود اینکه انتظار داشتیم صدا و سیما در مورد طرح بیمه سلامت نقد درستی داشته باشد اما متأسفانه شاهد هستیم که صدا و سیما مدام مدیحه‌سرایی می‌کند و رپرتاژ می‌دهد و در جهت طرحی که مانند حذف یارانه برای دولت و حاکمیت مشکل‌ساز می‌شود، فضا را برای منتقدین این طرح بسته است.

وی با تأکید بر اینکه طرح تحول سلامت اگر متوقف نشود صندوق‌های بیمه‌ای را به ورشکستگی کامل می‌کشاند، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی بین‌النسلی است و باید این سرمایه حفظ شود و باید بگوییم طرح تحول سلامت همانند طرح هدفمند کردن یارانه‌ها نابخردانه است و به ضرر مردم است.

معاون دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: زمانی که قانون کار نزد رهبری برده شد ایشان فرمودند که قانون را اصلاح کنید اما جنبه حمایت از ضعیف آن را پررنگ کنید، باید دولت گذشته و وزیر فعلی از آن تبعیت می‌کردند و دنبال تغییر نمی‌رفتند.

صادقی با بیان اینکه شعار دولت روحانی حمایت از تولید است، تصریح کرد: استراتژی این دولت راهبردی و تقویت بنیان اقتصاد مبتنی بر نیروی انسانی و مورد حمایت ما است.

به گزارش فارس، وی در ادامه بحث کارگری را کنار گذاشت و پا به عرصه سیاست گذاشت و به مقایسه دولت‌های گذشته و دولت کنونی پرداخت.

معاون دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه زمانی که خاتمی دولت را تحویل گرفت مشکل تحریم نداشتیم و روابط با دنیا به جز آمریکا و اسراییل عالی بود و در اوج عزت و روابط بین‌الملل بودیم، اظهار کرد: در آن زمان درآمد نفتی ما 48 میلیارد دلار صندوق سپرده ارزی بود که تحویل دولت احمدی‌نژاد شد.

این مسؤول ادامه داد: بدهی ما به صندوق بیمه‌ای و شرکت‌های پیمانی 7 هزار میلیارد تومان بود و رشد اشتغال و نرخ بیکاری ما به 11 درصد رسید و نرخ تورم 10 روی 7 بوده است.

صادقی اظهار کرد: دولت احمدی‌نژاد زمانی به روحانی رسید که در آن زمان 700 هزار بشکه نفت به چین و هند زیر بیرق و پرچم برمه فرستادیم و در ازای آن لوازم آرایشی گرفتیم.

وی با بیان اینکه 712 میلیارد دلار درآمد ارزی دولت گذشته بوده است، گفت: نرخ تورم در دولت گذشته به 52.7 درصد رسید و بدهی ما به شرکت‌ها، 500 هزار میلیارد تومان، نرخ بیکاری 19.7 درصد و رشد اقتصادی  چهار درصد شد و دولت یازدهم با این وضعیت دولت را تحویل گرفت.

معاون دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: از کسی که روی منبر می‌رود تا مداحی که برای امام حسین (ع) مداحی می‌کند به دولت ناسزا می‌گوید و دلیلش این است که دولت با استراتژی وصل به منابع بین‌الملل حال ریزه‌خواران را گرفت و جلوی دلالانی که منافع کلانی در تحریم به جیب زدند و یک‎شبه میلیاردر شدند را گرفت.

به گزارش فارس، سخنرانی دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران از دیگر حواشی این برنامه بود.

در پایان انتخابات کنگره خانه کارگری انجام شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها