کد خبر: ۳۹۸۰۵۲
زمان انتشار: ۱۵:۲۱     ۲۸ مهر ۱۳۹۵
دبير دوم كميسيون صنايع مجلس گفت: وزير صنعت روز سه شنبه هفته آينده با حضور در مجلس، در مورد قراردادهاي خارجي شركت‌هاي خودروساز به نمايندگان پاسخ مي‌دهد.

به گزارش پایگاه 598، سيد جواد حسيني كيا در گفت و گو با فارس، اظهار داشت: در جلسه‌اي كه هفته آينده با حضور نعمت زاده وزير صنعت در كميسيون صنايع مجلس برگزار مي‌شود، موضوع قراردادهاي خارجي شركت‌هاي خودروساز مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

وي افزود: هفته آينده وزير صنعت در اين مورد به سوالات نمايندگان مجلس پاسخ مي‌دهد.

حسيني كيا با بيان اينكه پيشتر قرار بود اين جلسه روز سه شنبه هفته جاري برگزار شود، گفت: به دليل سفر وزير صنعت به بندرعباس، اين جلسه لغو و به هفته آينده موكول شد.

به گزارش فارس، با نهايي شدن برجام خودروسازان ايراني رايزني هاي خود را با خودروسازان خارجي از سر گرفتند اما در نهايت قراردادهاي اصلي باز هم با همان شركاي قبلي يعني شركت‌هاي فرانسوي پژو و رنو به امضا رسيد.

بر اين اساس، ايران خودرو با پژو قرارداد بست، سايپا هم مشاركت خود را با سيتروئن از سر گرفت. علاوه بر اين قرار است سازمان گسترش نيز با شركت رنو نسبت به توليد خودرو اقدام كند.

به اين ترتيب علاوه بر دو شركت بزرگ خودروساز ايران، يك سازمان دولتي نيز قرار است به توليد و عرضه خودروهاي فرانسوي در ايران بپردازند.

در قالب اين همكاري‌ها، دو كارخانه سايپاي كاشان و بُن‌رو به عنوان بخشي از آورده طرف ايراني در همكاري‌ها عرضه خواهند شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها