يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۸۰۶۵
زمان انتشار: ۲۰:۱۳     ۲۸ مهر ۱۳۹۵
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح نمود:
ساداتی نژاد همچنین با اشاره به ادعایِ دیگر نماینده تهران مبنی بر اینکه دو میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته برای دانشجویان بورسیه در سال ۹۰ صرف ستاد انتخاباتی یک نامزد ریاست جمهوری در سال ۹۲ شده است، گفت این ادعا از اساس کذب است و در مراجع قانونی باید پاسخ دهند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، دکتر ساداتی‌نژاد امروز چهارشنبه 28 مهر در گفت و گو با خبرنگاران، درباره جزئیات جلسه دیروز کمیسیون‌ آموزش و تحقیقات مجلس درباره پرونده فوت دانشجوی بورسیه دانشگاه کاشان، گفت: گزارش کمیته بررسی حادثه درباره علت فوت این دانشجو ارائه و قرائت شد، اما جمع بندی و ارزیابی کمیسیون و ارائه پیشنهادات برای جلوگیری از تکرار این حادثه ناگوار، به جلسه آینده موکول شد.

رئيس و سخنگوي کمیته بررسی فوت دانشجوی بورسیه دانشگاه کاشان با اشاره به جامع و کامل بودن گزارش فوت دانشجوی مذکور اظهار داشت: بعضی دوستان برای اینکه از علل اصلی فوت رد شوند به سراغ موضوعات حاشیه ای دیگر می‌روند در حالیکه یک فوتی رخ داده است و باید برسی شود چه عواملی موجب آن شده است و این وظیفه اصلی کمیته است.

ساداتی‌نژاد با ابراز شگفتی از بهم ریختگی و آشفتگی برخی در این باره که جای سوال نیز دارد، گفت: اینکه در خلال بررسی پرونده فوت یک دانشجوی بورسیه، هوچي گري مي کنند گویی خبری است و البته ما اجازه نمی دهیم این مسائل تاثیری در تحقیقات و نتیجه آن داشته باشد.

وی ادامه داد: بعضی می‌خواهند درباره این پرونده‌ چیزی گفته نشود و آن را به مسائل غیر مرتبط که خود می‌خواهند بکشانند.

رئيس کمیته بررسی فوت دانشجوی بورسیه دانشگاه کاشان افزود: این افراد که ادعا داشته و خود را تحصیلکرده حقوق می دانند به عمد حرف‌هایی می‌زنند که از آنها بعید است؛ چرا که در این موارد باید سخنانی بر زبان آورد که بتوان در مجامع قانونی به آن استناد کرد؛ مگر می‌شود به کسی اتهام زد گفت؟

وی گفت: یک بحثی هم این فرد درباره کارنامه سلامت دانشجوي مرحوم کرده و گفته که آن هم در زمان مسئولیت بنده در دانشگاه کاشان بوده است در حالیکه دانشجوی بورسیه ورودی مهر سال 90 بوده است و فوت این دانشجوی بورسیه در سال 95 رخ داده است و من آن زمان مسئولیت نداشتم و با اینکه این توضیح به ایشان داده شد ولی مجددا و با دلایل نامعلوم ایشان این دروغ را تکرار کرده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس، ساداتی‌نژاد با ذکر این نکته که بعضی تا تریبونی پیدا می‌کنند می‌خواهند با بداخلاقی خودشان را در بین هم حزبی ها و گروه سیاسی خود مطرح کنند، گفت: ایشان قبلا در مورد دیگری براساس شنیده‌هایش مطلبی را مطرح کرده بود که من به ایشان متذکر شدم که آیا شما بعنوان حقوقدان هرچه را شنیدی می گویی؟! سندتان كجاست؟ البته در ان مورد ايشان عذرخواهي نمود و قرار شد كه تكرار نكند ولي دوباره مرتكب اين اشتباه گرديد و مجددا ادعاهاي اشتباه خود را بيان نموده است.

وی اظهار داشت: ادعا کرده اند که آن مرحوم در سال ۸۹ و در زمان ریاست من وارد دانشگاه کاشان شده و هزینه بورسیه ایشان نیز به طور کامل پرداخت شده است، در حالی که بنده توفیق داشتم تا خرداد سال 90 در خدمت دانشجویان، اساتید و پرسنل دانشگاه کاشان باشم در حالیکه ایشان ورودی مهر سال 90 بوده است.

ساداتی نژاد افزود: بودجه سازمان امور دانشجویان نیز برای بورسیه وی در تیر ماه ۹۰ به حساب دانشگاه کاشان واریز شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با تأکید بر اینکه هزینه پایان‌نامه هنگام ورود دانشجوی بورسیه به وی داده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: دانشجو باید وارد مرحله پایان‌نامه بشود تا هزينه تحصيلي مربوط به رساله به او واگذار شود. پس ورود پول موضوع نیست بلکه زمان پایان‌نامه مهم است.

وی درباره ساز و کار پرداخت هزینه دانشجویان بورسیه دکترا تصریح کرد: وقتی دانشجو بورسیه می شود یک مبلغ مشخصی به عنوان مقرري برایش تعیین می شود؛ علاوه بر آن مبلغی نیز به ازای آن دانشجو به حساب دانشگاه واریز می شود که طبق مقررات وزارت علوم، ۴۰ درصد از این مبلغ به استاد راهنما و مشاور پرداخت می شود، ۴۰ درصد به عنوان هزینه رساله در نظر گرفته می‌شود و ۲۰ درصد نیز به هزینه های دانشگاه اختصاص می یابد.
رئيس کمیته بررسی فوت دانشجوی بورسیه دانشگاه کاشان با بیان اینکه بودجه در نظر گرفته شده برای هر دانشجوی بورسیه که به حساب دانشگاه واریز می شود، ۴۰ میلیون تومان است، ادامه داد: ۱۶ میلیون تومان از این مبلغ که معادل ۴۰ درصد کل بودجه است، مربوط به رساله دانشجو است که در حساب دانشگاه می ماند و تقریبا در سال سوم و بعد از امتحان جامع، در اختیار دانشجو قرار می گیرد تا صرف پژوهش و تدوین رساله خود کند. بنابراین این ادعا که گفته می شود عدم اختصاص بودجه مربوط به این دانشجو در زمان ریاست من بوده کذب محض است.

ساداتی نژاد همچنین با اشاره به ادعایِ دیگر نماینده تهران مبنی بر اینکه دو میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته برای دانشجویان بورسیه در سال ۹۰ صرف ستاد انتخاباتی یک نامزد ریاست جمهوری در سال ۹۲ شده است، گفت این ادعا از اساس کذب است و در مراجع قانونی باید پاسخ دهند.

وی در توضیح این مسئله اظهار داشت: اگر چنین مبلغی که مورد ادعاست در سال ٨٩ به دانشگاه کاشان پرداخت شده باشد و با در نظر گرفتن ۴۰ میلیون تومان بودجه هر دانشجوی بورسیه، این نتیجه به دست می آید که در آن سال دانشگاه کاشان ۵۰ دانشجوی بورسیه دکترا داشته است؛ در حالی که از زمان تاسیس دانشگاه کاشان در سال ۱۳۵۲ تاکنون، این دانشگاه در مجموع این تعداد بورسیه نداشته است و در سال مورد ادعا نیز شاید ۳ الی ۴ نفر نیز بورسیه داشتند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنابراین گفتن عدد و رقم‌های این گونه و دروغ‌هایی از جنس دروغ‌های نجومی نشان می‌دهند که برخی افراد آشفتگی دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها