أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۸۱۵۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۲۹ مهر ۱۳۹۵
در حالي كه وزارت دفاع روسيه از آتش‌بس در «حلب» خبر مي‌دهد اما در حملات هوايي تجاوزكارانه جنگنده‌هاي تركيه به شمال سوريه، حدود 200 نيروي كُرد مبارز با داعش، كشته شدند.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، ستاد مشترك ارتش تركيه اعلام كرد طي عمليات هوايي در شمال سوريه و حمله به مناطق كردنشين، حدود 200 نفر جان خود را از دست دادند.

به نوشته خبرگزاري «اسپوتنيك» در بيانيه ستاد مشترك ارتش تركيه آمده است: «نيروي هوايي در حملاتي بعنوان بخشي از عمليات سپر فرات 26 بار حمله هوايي به 18 هدف از نيروهاي حزب دموكراتيك سوريه انجام داد كه حدود 160 تا 200 نفر كشته شدند.»

بر اين اساس، جنگنده‌هاي تركيه در تجاوز آشكار به حريم هوايي سوريه، 9 ساختمان مهم تحت كنترل شبه نظاميان كُرد مبارز با داعش، پنج خودروي نظامي و انبار ذخاير تسليحاتي را در اين حملات منهدم كردند.

ادعاي ستاد مشترك تركيه در حالي است كه رهبران نيروهاي مبارز كُرد در شمال سوريه تاكيد مي‌كنند بيشتر از 10 شبه‌نظامي در اين حملات كشته نشده‌اند و بقيه آمار همه ساكنين غيرنظامي سوريه هستند.

منابعي در يگان مدافع خلق نيز از تداوم حملات توپخانه‌اي تركيه به مناطق كردنشين خبر مي‌دهند.

تركيه از حدود 2 ماه قبل و با حمايت مستقيم ايالات متحده و ائتلاف بين‌المللي، عمليات تجاوزكارانه‌اي را به شمال سوريه با هدف ادعايي مبارزه با داعش و تامين امنيت مرزهاي جنوبي خود و حمايت از تروريست‌هاي ارتش آزاد آغاز كرد اما از آن زمان تا كنون بيشتر نيروهاي كُرد هدف حملات قرار گرفته‌اند. نيروهايي كه به اذعان خود آمريكايي‌ها، موثرترين گروه در مبارزه با تروريست‌هاي داعش در شمال سوريه بوده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها