أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۸۱۵۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۲۹ مهر ۱۳۹۵
سيدمحمد بطحايي كه ديروز به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش از سوي رئيس جمهور منصوب شد، نايب رئيس هيأت امناي صندوق ذخيره فرهنگيان است.
به گزارش پایگاه 598، فارس نوشت: ديروز و پس از كش و قوس فراوان در خصوص وضعيت سكانداري وزارت آموزش و پرورش و اخبار متعددي در خصوص استعفاي وزير اين وزارتخانه در نهايت مشخص شد كه علي‌اصغر فاني استعفا نداده است و طي نامه اي به رئيس جمهور، ماندن يا رفتنش را به وي سپرد.

در پي عزل علي‌اصغر فاني از وزارت آموزش و پرورش، رئيس جمهور طي حكمي سيدمحمد بطحايي كه معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش است را به عنوان سرپرست اين وزارتخانه منصوب كرد.

سيدمحمد بطحايي متولد خردادماه سال 1342 در تهران است كه در رشته علوم تجربي ديپلم خود را اخذ كرده است و داراي مدرك دكتراي مديريت است.

وي در زمان سرپرستي علي‌اصغر فاني در ابتدا به عنوان مشاور امور برنامه‌ريزي و هماهنگي وزير آموزش و پرورش انتخاب شد و 3 روز بعد از اخذ رأي اعتماد فاني از مجلس از سوي وي به عنوان مديركل دفتر وزارتي منصوب شد.

بطحايي در ارتباطش با فاني به عنوان يكي از ضلع هاي اصلي بدنه وزارتي محسوب مي شد و شايد به همين دليل بود كه چند وقت بعد و در تاريخ 11 تير ماه 93  در اقدامي تأمل برانگيز، وي به عنوان سرپرست معاونت پشتيباني و توسعه مديريت اين وزارتخانه منصوب شد.

در همان زمان كارشناسان متعددي نسبت به رفتن كيارشي از اين معاونت انتقاد داشتند چرا كه معتقد بودند كسي كه در اين معاونت فعاليت مي‌كند بايد اطلاعات مالي و اداري گسترده اي داشته باشد.

توضيح وزارت آموزش و پرورش درباره رفتن كيارشي كه كار بلد مباحث مالي بود اين بود كه وي 7 تير ماه 93، مأموريت 4 ساله اش در اين معاونت پايان يافته است. 

بطحايي در نهايت اول مرداد ماه 93 توانست حكم سرپرستي اش را تبديل به معاونت كند. 

در خصوص عملكرد بطحايي و نداشتن تخصص در اين بخش، انتقاداتي همواره به فاني وجود داشت. 

فارس در گفت و گويي در سال جاري با وزير آموزش و پرورش در اين خصوص مباحثي را مطرح كرده بود. بخشي از اين گفت و گو را مشاهده مي كنيد:

 «فارس: آيا تخصص در معاونت‌هايتان اهميت داشت مثلاً معاونت پشتيباني‌تان؟

وزير آموزش و پرورش: بله.

فارس: چقدر معاون اين بخش،سابقه كار حسابداري و مالي دارند؟

وزير آموزش و پرورش: معاونت «پشتيباني و توسعه مديريت» را نه «اداري و مالي» و نه «پشتيباني» مي‌گويند بلكه معاون «توسعه مديريت» مي‌گويند؛ توسعه مديريت يك لفظ عام‌تري نسبت به اداري و مالي است كه قبلا مطرح بود و ما احساس‌مان اين است كه در انتصاباتمان، معاونت‌ها از تخصص لازم براي پُست برخوردار بوده و هستند و اگر اين تجربه و اين تخصص نبود، با توجه به محدوديت‌هاي زيادي كه مواجه بوديم قادر به اداره اين وزارتخانه نبوديم.

فارس: البته هنوز براي اينكه بخواهيم درباره معاونت‌ها نظر بدهيم يك كمي زود است. به عبارتي درباره برخي معاونت‌ها مثل معاونت توسعه مديريت و پشتيباني مي‌توان بعد از دوره وزارت قضاوت كرد. چون خيلي از سندها آن موقع مشخص مي‌شود.

وزير آموزش و پرورش: نه، اتفاقاً شما همين الان مي‌توانيد شاخص‌ها را بررسي كنيد. مثلا مقايسه‌اي روي «افزايش دريافتي كاركنان آموزش و پرورش» و «تورم سالانه دو، سه سالي كه ما بوديم» با سه سال قبل انجام داديم؛ در سه سال قبل از تشكيل اين دولت، هميشه تورم خيلي بيشتر از افزايش دريافتي كاركنان بود اما در اين دو، سه سال كه آمديم دريافتي‌هايمان بالاتر از تورم بود و اين يك شاخص است. سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه دولت، شاخص ديگري است چون شما پشتيباني را گفتيد من دارم از آنجا مثال مي‌زنم.

فارس: يعني به نظر شما نياز ندارد كه معاون توسعه مديريت و پشتيباني مانند آقاي كيارشي كه به همه ابعاد بودجه و مسائل مالي كاملا وارد بود و كار كرده بود، تخصص داشته باشد؟

وزير آموزش و پرورش: اتفاقا مي خواهم بگويم تخصص وجود داشته است كه اين نتايج حاصل شده است. همينجوري كه خود به خود به دست نمي‌آيد. مثلا سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه دولت ظرف همين دو سال اخير، 2.2 دهم درصد افزايش را نشان مي‌دهد؛ خب خيلي كار مي‌برد كه آدم به اين نتيجه برسد فلذا احساس مي‌كنم  مي‌توانيم با تعريف چند شاخص، هر مديرمان را در هر حوزه‌اي ارزيابي كنيم.

فارس: يعني صرفاً تخصص نيست؟

وزير آموزش و پرورش: ما متخصص منصوب كرديم منتها متخصص كه مي گوييم حسابدار نيست. شما مي فرماييد حسابداري نمي‌داند اما حسابداري كه تخصص نيست.

فارس: تخصص ايشان چيست؟

وزير آموزش و پرورش: رشته ايشان، مديريت است».

نكته جالب‌تر اينكه بطحايي نايب رئيس هيأت امناي صندوق ذخيره فرهنگيان است كه وي به جاي آنكه طي اين مدت اخير نسبت به هشدارهاي نمايندگان مجلس و رسانه‌ها درباره وضعيت صندوق ذخيره تمهيداتي بينديشد از عملكرد آن دفاع كرده است.

بطحايي 17 شهريور امسال و پس از انتشار اخبار در خصوص اختلاس صندوق ذخيره فرهنگيان  در جمع معاونان مالي آموزش و پرورش و نمايندگان استاني موسسه با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته در مجموعه صندوق ذخيره فرهنگيان براي بهبود وضعيت معيشتي و رفاه فرهنگيان در سه سال اخير گفت: حركت در مسير بهبود وضعيت معيشتي فرهنگيان نياز به پشتكار دارد زيرا هميشه سنگ اندازي مي شود كه نمونه آن هجمه به صندوق ذخيره فرهنگيان است.

وي افزود: بر اساس تصميم گيري وزارتخانه، مقرر شده كه كليه فعاليت ها و تلاش ها در راستاي ارائه خدمات رفاهي به معلمان و كاركنان آموزش و پرورش با استفاده از ظرفيت ها و توانمندي هاي صندوق ذخيره فرهنگيان انجام شود.

معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش بيان داشت: براي دستيابي به اين مهم و تحقق ارائه خدمات مناسب به فرهنگيان يك شركت به نام سرمايه گذاري اقتصاد و رفاه فرهنگيان شكل گرفت و در طول يكسال اخير اقدامات زيربنايي و مناسبي انجام شده است.

وي يادآور شد: با پشتوانه صندوق ذخيره فرهنگيان مي توان به آينده اقتصاد آموزش و پرورش اميدوار بود.

به گزارش فارس، بايد بررسي كرد در صندوق ذخيره فرهنگيان چه گذشته است و تاوان خسارت به دارايي فرهنگيان را چه كسي بايد بپردازد.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها