يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۸۱۵۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۲۹ مهر ۱۳۹۵
يكي از شخصيتهاي برجسته در بخش تاريخ خاورميانه و آفريقا در دانشگاه تل‌آويو، آينده خوبي را براي ساكنان منطقه شمالي فلسطين اشغالي پيش بيني نمي‌كند و بر اين باور است كه رئيس جمهور سوريه تا پايان در قدرت باقي خواهد ماند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، منابع سياسي و امنيتي بلندپايه اسرائيل اعلام كردند، بشار اسد رئيس جمهور سوريه كه كسي انتظار نداشت سال 2016 را نيز ببيند، در 13 سپتامبر گذشته تأكيد كرد كه ارتش اين كشور قصد دارد بار ديگر همه مناطقي را پس بگيرد كه تروريستها بر آن سيطره دارند.

روزنامه صهيونيستي «معاريو» نيز گزارش داد كه بشار اسد به اين جمله اكتفا كرد تا نشان داد كه تا پايان جنگ مدت زمان زيادي باقي مانده است.

به گزارش اين روزنامه، ميتوان اين پرسش را در واكنش به اظهارات رئيس جمهور سوريه مطرح كرد كه چگونه جنگ پايان خواهد يافت؟ پس از آن در سوريه چه اتفاقي خواهد افتاد؟

«ايال زيسر» پروفسور صهيونيستي و يكي از شخصيتهاي برجسته در بخش تاريخ خاورميانه و آفريقا در دانشگاه تل‌آويو كه متخصص مسائل سوريه است، آينده خوبي را براي ساكنان منطقه شمالي فلسطين اشغالي پيش بيني نمي‌كند.

وي در اين زمينه تأكيد كرد، در نتيجه جنگي كه اكنون در سوريه در جريان است، بي گمان جنگ ديگري نيز آغاز خواهد شد و روند بازگشت شهروندان به زندگي عادي خود هزينه بر و طولاني است.

اين خاورشناس صهيونيستي در ادامه گفت: تا امروز سوريه به 3 بخش تقسيم شده است. يك منطقه كه نظام سوريه به رهبري بشار اسد كنترل آن را در دست دارد. يك منطقه ديگر كُردي است و منطقه سوم نيز دهها يا صدها گروه [تروريستي] بر آن سيطره دارند.

وي با تأكيد بر اينكه در پايان، بشار اسد در حكومت باقي مي‌ماند، اظهار داشت: ظاهرا شخصي وجود ندارد كه بتواند از دست او (اسد) خلاص شود... احتمالا او بر بخشي كه امروز بر آن سيطره دارد حكومت خواهد كرد و كم كم بر مناطقي مسلط خواهد شد كه آن را از دست داده بود. در واقع جنگ تا پس از پايان جنگ ادامه دارد، ولي به صورت متفاوت.

با وجود اينكه داعش در سوريه تقريبا حضور قوي دارد، ولي زيسر بر ان باور است كه اهميت اين گروه در حال كاهش است و مي‌گويد كه «داعش اكنون در مناطق [تحت اشغال] خود ضعيف است. مسئله شكست آن نيازمند زمان است. ولي اگر وضعيت عراق و سوريه به عنوان كشور بهبود يابد، داعش را از بين خواهند برد.

به گفته منابع صهيونيستي، ارتش اسرائيل بر اين باور است كه گروههاي مخالف اين رژيم در منطقه ارتفاعات «جولان» اشغالي باقي خواهند ماند و تلاش دارند كه اقدامات نظامي مانند كار گذاشتن كمربندهاي انفجاري يا پرتاب موشك را انجام دهند.

اين منابع همچنين اعلام كردند كه ارتش صهيونيستي برآورد كرده است كه آتش بس در سوريه به حزب الله اجازه خواهد داد كه بار ديگر بر اسرائيل متمركز شود و رزمنده هاي بيشتري از اين جنبش به جنوب لبنان خواهند آمد، با اين تفاوت كه اين بار تجربه و تجهيزات نظامي بيشتري در اختيار دارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها