يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۸۱۸۶
زمان انتشار: ۱۵:۴۶     ۳۰ مهر ۱۳۹۵
خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کردکه امروز آل سعود همان بنی امیه و آل ابی سفیان است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا،‌ حجت الاسلام صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: کسانی که امروز مقابل انقلاب ایستاده‌اند همان حرمله‌ها هستند،‌ آل سعود همان بنی امیه است. همان آل حرب و آل ابی سفیان است که آنها آن روز کودک‌کشی می‌کردند و امروز هم می‌بینید که در یمن و در کشورهای دیگر کودک می‌کشند.

وی افزود:  امروز ابوسفیان و ابوجهل زمان ما، شیطان بزرگ آمریکای فریبکار غدار بی‌حساب ظالم است و عربستان و اسرائیل کودک‌کش همه تجلیات خباثت شیطان بزرگ وجریان استکبار و ابوسفیانی در عالم است که طبق فرموده آیت الله بهجت، ابوسفیانی یک شخص نیست بلکه جریان غرب است و آدم به وضوح می بیند که آنها ادامه همان جریان هستند و انقلاب ما نیز ادامه کربلای امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: اینکه بانوان در روز جهانی حضرت علی اصغر (ع) کودکان شیرخوار خود را در بیش از 40 کشور به محضر امام زمان (عج) آورده و به عنوان قربانیان آینده مسیر عدالت امام زمان (عج) هدیه کردند و برای اعلام مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) آنها را به عنوان تابلو و سند مطرح کردند از عنایات حضرت ابی عبدالله است.

خطیب نماز جمعه تهران خاطر نشان کرد: سال به سال مداحی‌ها، اشعار و مرثیه‌ها بحمدالله محتوای بهتری پیدا می‌کند، خط‌دار و پیامدار است و هم سخنرانی‌ها زنده،‌ روشنگر و هدایت‌گر است. در عین حال حضور مردم کیفاً و کماً رو به رشد است که اینها نشان می‌دهد عزاداری‌های امسال ستاد استقبال از وجود نازنین امام زمان (عج) است و گویی مردم تجدید بیعت می‌کنند و می‌گویند که زیر پرچم ولایت  ایستادیم تا پرچم به دست صاحب اصلی‌اش برسد.

صدیقی با اشاره به  دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری تصریح کرد: سخنان بسیار مهم و سازنده و هشداردهنده و تشویق کننده ایشان که مبشر و منذر بود و رهبری نخبگان را هدیه‌ای و تحفه ای از جانب خداوند برای ملت ایران معرفی کردند و فرمودند که با تکیه بر نخبگان ایران بزرگ به کشوری پیشرفته،‌ قدرتمند،‌ شریف و عزیز و برافرازنده پرچم نوین اسلامی تبدیل می شود.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری خودبا هدایت ها و ارشادهایی که دارند نخبه به وجود می آورند و خود نیز قدر نخبه ها را می دانند و همیشه آینده روشنی به آنها نوید می دهند که نشانه آن نیز همین رویش‌ها است که مسئولین وخود نخبگان در این زمینه مسئولیت دارند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه سرمایه دزد و آفت دارد و باید از آن مراقبت کرد، افزود: باید سرمایه را در مسیر رشد هدایت کرد که مدیریتی درست نیاز است تا از این استعدادها و نخبگان به خوبی استفاده شود.

صدیقی همچنین گفت : مقام معظم رهبری به نکته دیگری نیز اشاره داشتند که آن تبلیغات سهمگین جهانی علیه انقلاب اسلامی است چون جمهوری اسلامی شعار نه شرقی نه غربی را عملی کرد و "ما می توانیم" را در تجربه به ثمر رساند وبه صورت یک خط عینی به دنیا نشان داد. حالا پیوستن به جامعه جهانی مجددا شروع شده و برخی می گویند که مگر می شود قدرت بزرگ آمریکا را نادیده گرفت و خود زنده باشد. باید گفت که شما زنده نیستید که اینطور می گویید چون اگر حیات انقلابی و باور حسینی داشتید، اینطور فکر نمی کردید و مانند امام (ره) می گفتید آمریکا باید زیر پا له شود.

وی تاکید کرد:‌ معنی پیوستن به جامعه جهانی این است که انسان مجددا وابستگی را از نو شروع کند و برخی می خواهند وابستگی زمان قاچار را بازسازی کنند در حالیکه ملت ایران زنده است و با دنیا ارتباط دارد اما آنها راحذف کرده و خود بزرگ می شود نه اینکه در دنیای غدار فریبکار هضم شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به جنایات عربستان سعودی در یمن گفت:  این جنایت هولناک جنگی مقابل چشم مدعیان دروغگوی بی حقیقت پست پلید که به عنوان مجامع بین المللی حقوق بشر مطرح هستند انجام می گیرد. این رئیس رسوای رفوزه سازمان ملل چشم خودرا هم گذاشت و بالاتر از این رسوایی نبود که با پول گرفتن حرف خود را در باره رژیم سعودی پس گرفت. ما نباید اعتنایی به آنها داشته باشیم و خط استقلال خود را پیش ببریم.

صدیقی همچنین اظهار کرد: رزمایش نیروی هوایی ارتش نقطه عطفی بود و نیروی هوایی تابلوی درخشانی از خود در انقلاب اسلامی تصویر کرده که در تاریخ نگاشته شده است و بحمدالله همچنان بالنده و پیشرو است . این رزمایش ها نیز امیدی برای ملت و دلگرمی برای منطقه و در عین حال یاس و هشداری برای کسانی است که احیانا گرفتار توهمات هستند و احیانا قصدحمله  و آزار دارد.

 وی در پایان سالگرد درگذشت آیت الله مهدوی کنی را گرامی داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها