أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۸۱۹۵
زمان انتشار: ۱۹:۵۱     ۳۰ مهر ۱۳۹۵
هفته نهم لیگ برتر فوتبال
تیم فوتبال استقلال موفق شد با شایستگی از سد سایپا عبور کرده و سه امتیاز دیگر به داشته‌هایش اضافه کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، دو تیم استقلال و سایپا در چارچوب هفته نهم لیگ برتر از ساعت 16:45 امروز (جمعه) در ورزشگاه آزادی و در حضور بیش از 25 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند.

استقلال در نیمه نخست میل به هجوم داشت، اما سایپایی‌ها عملکرد بهتری داشتند و اگر عملکرد خوب رحمتی روی دو حمله خطرناک سایپا نبود، دروازه این تیم در نیمه اول باز می‌شد. استقلال در اواخر نیمه اول، روند تهاجمی‌تری داشت، اما در نهایت، نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل دو تیم به اتمام رسید.

در نیمه دوم، بازی با افت فنی فاحشی مواجه شد و مشخص بود دو تیم، احتیاط بیشتری نسبت به نیمه اول در برنامه دارند. استقلالی‌ها در 20 دقیقه پایانی و با تعویض‌های علیرضا منصوریان سوار بر کار شدند و با رقم زدن دو گل، حریف را با شکست مواجه کردند. با این سه امتیاز، شرایط استقلال در جدول رده‌بندی بهبود پیدا کرد. این سومین برد پی در پی تیم منصوریان بود.

ترکیب استقلال: سیدمهدی رحمتی، لئوناردو پادوانی، رابسون جانواریو، وریا غفوری، یعقوب کریمی، امید ابراهیمی، بختیار رحمانی(71 - علی قربانی)،  جابر انصاری(89 - فرشید باقری)، خسرو حیدری(46 - محسن کریمی)، فرشید اسماعیلی و کاوه رضایی.

ترکیب سایپا: حامد فلاح‌زاده، سجاد مشکل‌پور، سیامک کوروشی، روزبه شاه‌علی‌دوست،  مهدی بدرلو (70 - علی قلی‌زاده)، سعید لطفی (85 - لوریوال جونیور)، حامد شیری، امید خالدی، مهدی ترابی، غلامرضا رضایی و مسعود حسن‌زاده.

نیمه اول

دقیقه 3: ارسال کوتاه و مؤثر کاوه رضایی از سمت چپ در دهانه دروازه روی پای بختیار رحمانی فرود آمد، اما هافبک استقلال با یک بغل پای آرام، توپ را به حامد فلاح‌زاده دروازه‌بان سایپا تقدیم کرد.

دقیقه 4: مسعود حسن‌زاده در یک فرصت استثنایی در محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد، چرخید و شلیک کرد که سیدمهدی رحمتی با پای خود، توپ را مهار کرد.

دقیقه 11: بغل پای حرفه‌ای کاوه رضایی از کنج محوطه جریمه، از کنار تیر دروازه با فاصله‌ای اندک به اوت رفت.

دقیقه 18: نفوذ خسرو حیدری از راست و ارسال کوتاه او، قبل از اینکه به کاوه رضایی برسد، توسط امید خالدی دفع شد.

دقیقه 28: ضربه کاشته محکم مهدی ترابی توسط رحمتی برگشت داده شد که در ریباند، سعید لطفی در فرصت تک به تک قرار گرفت، اما ضربه این بازیکن نیز با برخورد به پای رحمتی از محوطه جریمه خارج شد.

دقیقه 29: تکل یعقوب کریمی روی پای مهدی ترابی، یکی از صحنه‌های بحث‌برانگیز نیمه اول و مشکوک به پنالتی بود، اما داور بازی، اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 32: ارسال خسرو حیدری روی دروازه سایپا باعث شد فلاح‌زاده و مدافعان این تیم دچار ناهماهنگی شوند و نزدیک بود در این صحنه، مهاجمان استقلال صاحب فرصت گلزنی باشند، ولی این اتفاق رخ نداد و توپ از محوطه جریمه سایپایی‌ها خارج شد.

دقیقه 34: شوت آرام و فنی امید ابراهیمی به سادگی در اختیار فلاح‌زاده قرار گرفت.

دقیقه 37: کاوه رضایی با یک ضربه چکشی، دروازه سایپا را تهدید کرد، اما دروازه‌بان نارنجی‌پوشان با یک واکنش سریع توپ را به کرنر فرستاد.

نیمه دوم

دقیقه 56: ضربه کاشته مهدی ترابی بار دیگر توسط مهدی رحمتی دفع شد. این ضربه درست به جایی زده شد که رحمتی ایستاده بود.

دقیقه 58: ضدحمله سریع استقلالی‌ها می‌توانست یک فرصت بی‌نظیر گلزنی را به وجود بیاورد، اما پاس آخر توسط جابر انصاری به کاوه رضایی که در موقعیت خوبی حضور داشت، نرسید.

دقیقه 76: ارسال ضربه کرنر توسط وریا غفوری به علی قربانی رسید، اما او در بازیسازی تعلل کرد تا مدافعان سایپا از راه برسند و توپ را به اشتباه به بیرون از محوطه جریمه بفرستند. در ادامه، محسن کریمی از پست محوطه جریمه با یک شوت سنگین و دقیق، آبی‌ها را به گل رساند.

دقیقه 79: خیمه سنگین سایپا روی دروازه استقلال با ارسال تند و تیز غلامرضا رضایی همراه شد، اما مهاجمان این تیم نتوانستند از این فرصت استفاده کنند.

دقیقه 82: پاس ارسالی به یک سوم دفاعی سایپا توسط کاوه رضایی با پشت سر به پشت دفاع نارنجی‌پوشان ارسال شد که در ادامه، جابر انصاری از راه رسید و با یک ضربه آکروباتیک برای دومین بار دروازه‌ سایپا را باز کرد.

دقیقه 89: پاس زیبای محسن کریمی به پشت مدافعان استقلال به جابر انصاری رسید و او با یک بغل پا، دروازه سایپا را باز کرد، اما این گل توسط کمک داور به‌دلیل حضور انصاری در منطقه آفساید، مردود اعلام شد.

موعود بنیادی‌‌فر داور این دیدار به امید خالدی از سایپا و لئوناردو پادووانی از استقلال کارت زرد نشان داد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها