يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۸۲۱۱
زمان انتشار: ۰۸:۴۳     ۰۱ آبان ۱۳۹۵
کار‌شناس دینی رسانه ملی گفت: در شهرهای بزرگ که مهریه‌ها بیشتر است، آمار طلاق هم بیشتر است. اینکه می‌گویند مهریه موجب می‌شود که پسر پس از ازدواج عقب نکشد کاملا غلط است و مهریه بالا ضامن دوام زندگی نیست.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در جمع زائران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه رسول اکرم (ص) بهترین ازدواج را آسان‌ترین ازدواج‌ها ذکر کرده‌اند، اظهار کرد: تجملات، رسم و رسومات و چشم و هم چشمی، زندگی‌ها را زایل کرده است؛ این شیوه زندگی کردن برکت را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: اخلاق، ایمان، صلح، محبت و وفای به عهد اصول زندگی است و این تجملات یا مهریه سنگین زندگی‌ها را تثبیت نمی‌کند؛ پسر و دختر دو اصل اساسی آغاز زندگی است و بقیه آن فرعیات است.

کار‌شناس دینی رسانه ملی افزود: در شهرهای بزرگ که مهریه‌ها بیشتر است، آمار طلاق هم بیشتر است در حالی که آمار طلاق در روستا‌ها و ازدواج‌هایی که میزان مهریه پایین بوده، بسیار کمتر است؛ اینکه می‌گویند مهریه موجب می‌شود که پسر پس از ازدواج عقب نکشد کاملا غلط است.

فرحزاد ابراز کرد: در سوره مبارکه فجر آمده هنگامی که آتش جهنم را می‌آورند و نشان می‌دهند، همه از دیدن آن وحشت کرده و از هم فرار می‌کنند.

وی تأکید کرد: با آوردن ماهواره در خانه، خود و خانواده را جهنمی نکنید. با شرکت کردن در جلسات گناه آخرتتان را خراب نکنید؛ در آخرت پدر، مادر، همسر و فرزند از هم فرار می‌کنند؛ در هنگام زلزله مادری بوده که اول خودش را نجات داده و بعد متوجه شده که فرزندی هم در خانه داشته است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها