يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۸۲۱۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۸     ۰۱ آبان ۱۳۹۵
بدیهی است که حمایت پنتاگون از حضور ترکیه در جنگ موصل، مبنای یک فتنه جدید برای جایگزین کردن ترکیه به جای داعش در موصل می‌باشد و این مسئله به معنای یک رفتار تهدیدآمیز در کنار مرزهای ایران ارزیابی می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، «هادی محمدی» در روزنامه «جوان» نوشت:

در طی سال‌های گذشته تقریباً برای همه جهان اثبات شده حکومت اردوغان و جغرافیای ترکیه و مرزهای آن، پادگان و مسیر هدایت‌کننده تروریست‌های رنگارنگ از کشورهای مختلف برای ورود به سوریه و عراق و بی‌ثباتی و ناامنی و اجرای سیاست اسرائیلی ـ انگلیسی جنگ مذهبی و اسقاط حکومت‌های قانونی در عراق و سوریه بودند. نفت غارت شده عراق و سوریه از طریق شرکت‌های وابسته به پسر اردوغان به اسرائیل فروخته شد و لجستیک و تسلیحات اهدایی آل‌سعود و قطر و امارات یا ارسالی از اروپا از طریق اردوغان به تروریست‌ها تحویل شده است. بر کسی پوشیده نیست که سران و مقامات و نیروهای مجروح داعش و بقیه تروریست‌ها در ترکیه مداوا شده‌اند و همانند رژیم صهیونیستی که هزاران القاعده‌ای و داعشی در قنیطره و جولان را مداوا کرده و با حمایت از آنها، ابزار مداخله‌گری و تثبیت اشغالگری را دنبال می‌کند، رفتاری تجاوزکارانه و فریبکارانه دارد.

اردوغان در سخنرانی روز پنج‌شنبه برای مسئولان روستایی ترکیه با اشاره به معاهده 1923 لوزان و تأکید بر یک نگاه اشغالگرانه نسبت به موصل و کرکوک یا مواضع قبلی و مستمر در مورد شمال سوریه و حلب، هیچ تردیدی باقی نگذاشت که تمامی ادعاهای دموکراسی و حقوق بشر در سوریه و عراق، پوششی است تا از طریق یک طایفه‌گری طایفی و عثمانی و تروریسم تکفیری، به اهداف اشغالگرانه در عراق و سوریه بیندیشد. جریان خطرناک اخوانی اردوغان با رفتارهای غیرعادی، حقوق بین‌المللی و حقوق دولت‌ها را زیر پا گذاشته و رویه‌ای را دنبال می‌کند که امنیت منطقه‌ای را که مطلوب امریکاست، به هم خواهد زد. نکته‌ای که اردوغان اخوانی را به پدیده‌ای جدید تبدیل کرده این است که به موازات مواضع شیخ قرضاوی که از صدام بعثی و سپس از تکفیری‌های تروریست حمایت کرد، وی نیز با حمایت از داعش و النصره، اهداف توسعه‌طلبانه در عراق و سوریه را پنهان کرده است.

بدیهی است که حمایت پنتاگون از حضور ترکیه در جنگ موصل، مبنای یک فتنه جدید برای جایگزین کردن ترکیه به جای داعش در موصل می‌باشد و این مسئله به معنای یک رفتار تهدیدآمیز در کنار مرزهای ایران ارزیابی می‌شود که شایسته واکنش و هشدارهای امنیتی و نظامی به طراحان و مجریان این تهدید بزرگ می‌باشد. حمله داعش به کرکوک بلافاصله پس از سخنرانی اردوغان صورت گرفته و شهادت و زخمی شدن تعدادی از مهندسان ایرانی، پیام‌های روشنی منتقل می‌کند که نباید بدون پاسخ باقی بماند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها