يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۸۲۸۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۰۱ آبان ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598، آب ریزش بینی و ترشحات پشت حلق به تدریج با رفتن به فصل سرما زیاد می‌شود.

این مشکل در افرادی است که مستعد آلرژی یا مستعد غلبه مزاج سردی و تری هستند اما اگر عاداتی صحیح غذایی را جایگزین عادت‌های غلط روزمره کنیم دیگر برای بر طرف کردن این مشکل آنتی هیستامین‌ ها را مصرف نمی‌کنیم.

زیاد مصرف کردن ماست و دوغ، مصرف غذاها و دمنوش‌ها و داروها با طبع سرد، کم‌تحرکی یا بی‌تحرکی، پرخوری و خوردن شیر سرد با مواد نگهدارند در صبحها فرد را دچار سوء مزاج سرد و تر می‌کند و ترشحات بینی و پشت حلق را موجب می‌شود.

دکتر اکبری برای کمک به جلوگیری از سوء مزاج سرد و تر و همچنین کمتر استفاده کردن آنتی هیستامین‌ها تصریح کرد: جایگزین کردن گوشت گوسفند به جای گوشت گاو و روغن های کنجد و زیتون طبیعی به جای روغن های صنعتی که امروزه بیشتر با پارافین مخلوط شده‌اند می‌توانند به مصرف کمتر آنتی هیستامین‌ها کمک کنند.

مصرف میوه‌هایی مثل خرمالو، انجیر و انار میزان ترشحات را کم می‌کند.

انار ویتامین بالایی دارد و ۴۰ درصد ویتامین C روزانه را تامین می‌کند انار با خاصیت آنتی اکیسدانی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند همچنین به دلیل فیبر بالا، اسید فولیک، ویتامین Aو E کم‌خونی را بهبود می‌بخشد و از همه مهمتر جایگزین مناسبی برای آنتی هیستامین ها برای کاهش ترشحات بینی و پشت حلق است.

دمنوش‌ گیاهایی چون زعفران، عناب، بابونه، دارچین، زنجبیل، نعنا، پونه، گل گاوزبان و چای کوهی و آویشن به جای چای روزانه نیاز به آنتی هیستامین را کم می‌کند و به طور کلی آنتی هیستامین‌های طبیعی شناخته می‌شوند.

شاه‌تره گیاهی با خاصیت آنتی هیستامین‌، گیاهی خوشه‌ای با شاخههای سبز و گل‌های سفید مایل به صورتی رنگ است که در درمان ترشحات و نزله‌ها بسیار کمک کننده می‌باشد همچنین هر ۸ ساعت ۱ استکان دمنوش آویشن با ؟

در هنگام مریضی و حساسیت کلی از مشکلات را بر طرف می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها