يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۸۳۴۱
زمان انتشار: ۱۵:۲۸     ۰۱ آبان ۱۳۹۵
فارس از رعب و وحشت زرندي‌ها از تداوم زمين‌لرزه‌ها و درخواست چادر توسط شهروندان گزارش مي‌دهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از زرند، با گذشت كمتر از دو روز از زلزله 4.8 ريشتري زرند، بامداد امروز نيز دو زمين‌لرزه در شهرستان زرند روي داد و تعداد زمين‌لرزه و پس‌لرزه‌هاي شهرستان زرند به 17 مورد رسيد.

آخرين زمين لرزه‌هاي صبح امروز به ترتيب 1.9 و 1.8 ريشتر در ساعت‌هاي 02 و 40 دقيقه و 05 و 03 دقيقه روي داده است.

بزرگ‌ترين زمين لرزه به بزرگي 4.8 ريشتر ساعت 18 و 40 دقيقه و 28 ثانيه پنجشنبه 29 مهرماه روي داد كه از 24 مصدوم در حال حاضر سه مصدوم در بيمارستان تحت‌ درمان هستند.

فرماندار زرند در اين زمينه به خبرنگار فارس گفت: هم اكنون تيم‌هايي در حال بررسي خسارت وارده در بخش‌هاي مختلف هستند و پس از جمع‌بندي اقدامات لازم صورت مي‌گيرد.

خسارت به 20 واحد آموزشي

حسين كاظمي مدير آموزش و پرورش زرند هم به خبرنگار فارس گفت: در زلزله اخير حدود 30 واحد آموزشي خسارت وارد شد كه ميزان خسارت وارده در دست بررسي است.

محمد اسلامي مسؤول نمايندگي ميراث فرهنگي و گردشگري زرند هم به خبرنگار فارس گفت: زلزله اخير به بخشي از بازار، برج زرندوئيه، مسجد قلعه و آثار يزدان آباد خساراتي وارد كرده است.

بسياري از مردم اين شهرستان ديشب را تا صبح  در حيات منازل خود يا خانه‌هاي بستگانشان كه از مقاوم بودن آنها اطمينان داشتند، سپري كردند و صبح امروز هم شماري از شهروندان با مراجعه به فرمانداري تقاضاي دريافت چادر را داشتند.

علي پورمرتضي يكي از شهروندان زرندي به خبرنگار فارس گفت: من در خيابان مصلا زندگي مي‌كنم، واحد مسكوني من خسارت ديده و با فرزندان خردسالم در اين هواي سرد مجبور به خوابيدن در فضاي باز منزل مسكوني‌ام هستم.

تقاضاي چادر توسط شهروندان

وي ادامه داد: اگر يك شب يكي از مسؤولان جرات خوابيدن در زير سقف خانه من را دارد، من سند خانه‌ام را اهدا مي‌كنم.

فاطمه مؤمني يكي از ساكنان روستاي حسين آباد آخوند هم به خبرنگار فارس گفت: خانه ما غيرقابل سكونت است و دو شب را در هواي سرد سپري كرديم، حداقل يك چادر به ما بدهند تا فكري به حال ساختمان بشود.

زهرا پورمند يكي ديگر از ساكنان روستاي روح آباد گفت: مادرم بيمار است و ساختمان ما دچار خسارت شده و تو اين هواي سرد جرات خوابيدن در خانه را نداريم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها