أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۸۳۴۳
زمان انتشار: ۱۵:۲۹     ۰۱ آبان ۱۳۹۵
در نامه جمعي از فرهنگيان خطاب به رئيس‌جمهور آمده است: آيا صندوق ذخيره فرهنگيان كه حاصل مشاركت و سرمايه‌گذاري قريب به نهصد هزار فرهنگي است بايد به بنگاه اشتغال همسر و خويشاوندان درجه اول و دوستان فابريك مديرعامل تبديل مي‌شد؟
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، جمعي از فرهنگيان نامه سرگشاده‌اي را خطاب به رئيس‌جمهور نوشتند.

در اين نامه خطاب به رئيس جمهور آمده است: حضرتعالي نيك مستحضريد كه دولتمردان ايران اسلامي همواره بر اينكه دانستن حق مسلم مردم است، پاي فشرده و آن را تداوم بخش اعتماد متقابل ميان مردم و دولت مي‌دانند و در اين ميان جنابعالي نيز بارها بر آن تأكيد ورزيده‌ايد.

از سوي ديگر مجلس به عنوان خانه ملت و نماد بارز مردم‌سالاري ديني حق دارد به نمايندگي از موكلين خود با استفاده از ابزارهايي قانوني مانند سؤال و استيضاح از وزرا و كارگزاران دولت، راه براي چرخه شفاف، صريح و صحيح اطلاعات هموار ساخته و مجالي را نيز براي دولتمردان فراهم سازد تا ضمن دفاع از كارنامه كاري خويش، غبار ابهام و اتهام را از خود دور كنند.

در اين نامه اشاره شده است: ماجراي عزل وزير آموزش و پرورش همزمان با دو تصميم مهم در صحن مجلس يعني اعلام وصول استيضاح وزير و تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان، اين فرصت ارزشمند را از جامعه فرهنگيان سلب نمود تا ندانند وزير در قبال سؤالات عديده‌اي كه امروز از طريق رسانه‌ها بر سر زبان‌هاست چه پاسخي دارد؟

البته استيضاح هرچند ديرهنگام بود اما يك فرصت بود تا اعتماد آسيب ديده معلمان را ترميم ببخشد و گوش‌هاي تشنه، براي حقايق را سيراب كند؛ افسوس كه به يك باره،خداحافظي زود هنگام آقاي وزير بر استفهام‌ها و ترديدها افزود.

فرهنگيان در نامه مي‌افزايند: ما به عنوان جمعي از فرهنگيان كه قطعاً توفيق روز افزون حضرتعالي و همكارانتان آرزوي قلبي ماست از جنابعالي و نمايندگان محترم مردم در مجلس مي‌خواهيم به دور از هرگونه تعلق خاطر و نگاه سياسي فرصتي را فراهم سازند تا خانواده يك ميليوني معلمان پاسخ و واكنش مناسبي براي برخي از ابهام‌ها و سؤالات خود بيابند.

سؤالاتي متعدد و متنوع در حوزه آموزش و پرورش كه ناچار به تعدادي از آنها به طور مجمل بسنده مي‌شود:

1- پاسخ شفاف دولت در قبال بازداشت همزمان مديرعامل و چند تن از اعضاي صندوق ذخيره فرهنگيان به اتهام اختلاس چيست؟

2- آيا صندوق ذخيره فرهنگيان كه حاصل مشاركت و سرمايه‌گذاري قريب به نهصد هزار فرهنگي است بايد به بنگاه اشتغال همسر و خويشاوندان درجه اول و دوستان فابريك مدير عامل و برخي از اعضاي هيأت مديره تبديل مي‌شد؟

3- فرهنگيان معتقدند صندوق را بايد به گروهي امين كه منتخب واقعي آنان باشند سپرد تا به عنوان "هيأت امنا" آن را مراقبت و تدبير كنند. اينك جاي اين سوال باقي است كه به كدامين حجت بايد برخي از افراد نام و نشان‌دار سياسي از جرگه" بنياد باران " تكيه بر جاي امنا بزنند؟ به ويژه كساني كه قبلاً در زمان وزارت خود، آزمون موفقي نداشته‌اند ."من جرب المجرب حلت به الندامه".

4- وام‌هاي كم بهره از محل صندوق به چه كساني پرداخت شده كه با معوقات چند هزار ميلياردي و بي تدبيري‌ها ، كشتي صندوق و بانك سرمايه را اين چنين به گل نشانده است؟

5- آيا نمي‌شد به جاي به‌كارگيري و جذب همزمان سه وزير همسو در هيات امنا، از فرهيختگان كاربلد و مستقل در حوزه بازار و اقتصاد دعوت به همكاري مي‌شد؟

6- آيا مدير عامل و هيأت مديره‌اي كه سود خالص 1150 ميلياردي سال 91 را به كمتر ار 400 ميليارد اسمي تقليل داده است، مستحق دريافت حقوق و پاداش چند ميليوني و نجومي است؟

7- آيا نبايد بازرسي‌هاي به موقع رصد مي‌كرد تا مشخص شود بر اساس كدام حجت عقلي و دليل علمي و تخصصي خيلي از شركت‌هاي وابسته و اقماري صندوق بايد به كساني سپرده شود كه تنها مميزه آنها قرابت سياسي و يا سببي با مدير عامل با چند صباحي مديريت در آموزش و پرورش بوده است؟ كافي است سرنخ هاي اراك و كرمان را براي اثبات اين ادعا رصد كنيد.

8- آيا اگر فرهنگيان به عنوان صاحبان اصلي اين سرمايه، متقاضي انتشار سياهه و ليست پرداختي‌ها به مديرعامل، هيأت مديره و ديگران مديران شركت‌هاي وابسته به صندوق باشند درخواستي نامتعارف و ناممكن است؟

9- اي كاش جناب فاني از تريبون مجلس به اين سوال مكرر و متواتر، يك بار براي هميشه پاسخ مي داد كه بر اساس كدام توافق نانوشته و غير قانوني و يا فشار تحميل شده، دانشگاه تازه تأسيس فرهنگيان بايد قريب به 4 سال با سرپرست اداره شود؛ آن هم در دولت جنابعالي كه با شعار التزام و پاي‌بندي بر قانون از مردم بيعت ستانده است؟ البته سكوت معنادار شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز در اين باره از نظر مدرسان دانشگاه پذيرفتني نيست.

10- گفته مي‌شود در دانشگاه فرهنگيان علاوه براين قانون‌گريزي ، جذب و به‌كارگيري بي رويه دوستان بازنشسته با قراردادهاي نا متعارف، ابهاماتي را براي كاركنان و مدرسين برانگيخته است كه اگر دانشگاه به دليل كمبود بودجه و اعتبار، بيش از يك سال است حق‌التدريس استادان و مدرسين را پرداخت نكرده و توان پرداخت اضافه كاري به ديگر كاركنان اداري خود را ندارد از چه محلي ،با چه محمل قانوني و حقوقي با قراردادهاي چند ده ميليوني به برخي ماهيانه حداقل ده ميليوني مي پردازد؟ و يا معاوني كه تمام وقت در دانشگاه ديگري به درس و بحث مشغول است به يمن سايه مجازي خود ماهيانه چندين ميليون علاوه برحق الجلسه دريافت مي‌كند؟اگر اين پرداخت ها متعارف است بدا به حال نامتعارف بگيران كه آتش دوزخ را به جان خريده‌اند!!

11- اي كاش جناب وزير مي فرمودند به كدامين گناه ، علاوه بر برخي از بازنشستگان سال 93 تمامي باز نشستگان سال 94 نيز ريالي بابت حداقل پاداش سي سال خدمت صادقانه خود دريافت نكرده‌اند؟ آيا ديگر كاركنان بازنشسته در وزارتخانه‌هاي نفت، اقتصاد و دارايي و...نيز پاداش‌هاي گزاف خود را تا كنون دريافت نكرده‌اند؟ كار نقد و پرداخت نسيه به معلمان در زمان وزارت جناب فاني به رسمي ماندگار مبدل گرديد كه كار را براي آيندگان نيز دشوار ساخت.

12- اي كاش آقاي وزير به صراحت مي‌گفتند چرا بايد تنها دستاورد او در طي بيش از سه سال مديريت بر آموزش و پرورش، افزايش دستوري مدارس غيردولتي به قيمت تضعيف روز افزون مدارس دولتي خاصه در مناطق محروم باشد؟

13-  اتفاق بي‌سابقه و نادري در برخي از كتب درسي از جمله مطالعات اجتماعي پايه دهم و يا ادغام و حذف درس مربوط به شهيد فهميده افتاده است كه سؤال كنندگان مدعي هستند تا كنون در عمل پاسخ قانع كننده و متقني دريافت نكرده‌اند.

14-دستور تعطيل شدن فله‌اي مجتمع هاي روستايي، اجراي ناقص و به صورت استخوان لاي زخم رتبه‌بندي معلمان در كنار دامن زدن به انتظارات و بلا تكليف ماندن و مسكوت گذاشتن ديگر راهكارهاي سند مهم و استراتژيك تحول بنيادين كه مورد اهتمام جنابعالي و مجلس محترم است، چگونه باور پذير و قابل توجيه است ؟

15- آيا مي دانيد شوراي معاونين وزير، به ويژه در دو سال اخير در حوزه تصميم‌سازي، تصميم‌گيري و اجرا از وحدت و انسجام لازم برخوردار نبوده  و هريك جداگانه در جزيره خود راه پيموده است؟

16- اي كاش جناب وزير توضيح مي‌دادند كاهش معنادار سهم اعتبارات هزينه‌اي مصوب آموزش و پرورش از بودجه هزينه اي كشور در سال اخير كه مديران مدارس دولتي را در اداره مدرسه به زحمت انداخته است،  معلول ندانم كاري و كاستي‌هاي مديريتي چه كساني است؟

و البته فراوان سوالاتي كه تحمل چند روزه جناب فاني تا روز استيضاح مي‌توانست پاسخ ايشان را به دنبال داشته باشد اما اينكه قانع كننده باشد يا نه؟ بايد به قضاوت نمايندگان تن مي‌داديم.

در اين نامه آمده است: در هر حال عزل نا به‌هنگام وزير محترم نافي و رافع پاسخ به سؤالات نيست و اگر حقوق از دست رفته‌اي وجود دارد بايد با مسببين آن بي اغماض برخورد شود تا دگرباره قصه پر غصه رها شدن حقوق‌هاي نجومي تداعي نشود؟

آخرين انتصاب سؤال برانگيز آقاي وزير تنها چند دقيقه قبل از ترك وزارت، براي مدير عاملي صندوق ذخيره نشان مي‌دهد كه وزير به عنوان رئيس هيأت امنا نبايد خود را مبرا از اتفاقات افتاده بداند. چگونه آقاي وزير و معاون ايشان به عنوان پيشاني هيأت امنا ،حتي تا يك روز قبل از بازداشت مدير عامل، همه چيز را حاشا و از عملكرد او دفاع مي‌كردند؟چنين حمايتي به منزله دادن چك سفيد امضا و چشم فرو بستن بر عملكرد منصوبين خود نيست؟

اميدواريم حضرتعالي به عنوان امين مردم و ملت، دستور رسيدگي عاجل و پاسخ شفاف را به سؤالات را صادر فرماييد. با تشكر و تقديم احترامات فائقه جمعي از معلمان و فرهنگيان ايران اسلامي.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
رسول
United Arab Emirates
۱۵:۴۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵
۵
۰
شکایت کی را پیش کی بردید. معلمهای ساده دل
پاسخ
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
یعنی می خواهم بدانم با عزل وزیر کم کاریها اختلاسها و ...... از گردن او برداشته می شود چه قوانینی داریم . پس من بعنوان دزد از بانک دزدی می کنم و سپس بعداز آن از مقام دزد بودن خود را عزل می کنم و رهایی می یابم.
پاسخ
حجت باقرزاده
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۰۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵
۰
۰
ای معلم ساده دل،اگر حسن روحانی می خواست از حق فرهنگیان در صندوق فرهنگیان دفاع کند که قبل از استیضاح وزیر او را برکنار نمی کرد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها