کد خبر: ۳۹۸۳۴۵
زمان انتشار: ۱۵:۳۱     ۰۱ آبان ۱۳۹۵
قائم مقام شهردار تهران گفت: ايستگاه متروي فرودگاه حضرت امام (ره) از نظر وجهه عمومي از تمامي ايستگاه هاي متروي تهران مهم تر است و بايد به شكلي اجرا شود كه موجب غرور ملي هر ايراني باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، عيسي شريفي گفت: پروژه ‌هاي ريلي و بزرگراهي ساخته شده در دهه اخير، پايتخت را از بُن بست خارج كرده و خطوط متروي در دست ساخت نيز زمينه ساز گشايش هاي جديدي در تهران است تا مردم بيشتري اين امكان را داشته باشند تا از طريق مترو با آرامش و سهولت در شهر تردد نمايند.
 
خطوط جديد مترو بدون تأمين واگن راه اندازي نمي شوند
 
قائم مقام شهردار تهران با اشاره به بازديد خود از مسير در دست ساخت خط ۷ مترو، اظهار كرد: ايستگاه هاي اين خط به مرحله نازك كاري رسيده و آماده بهره ‌برداري هستند، ضمن اين كه حدود ۹ كيلومتر از خط ۶ مترو نيز امسال مورد بهره‌ برداري قرار مي‌ گيرد و البته اولين خط از خطوط سه گانه كه سال جاري به بهره ‌برداري مي رسد، خط فرودگاه حضرت امام (ره) است.
 
شريفي با بيان اين كه بر اساس تفكر سيستمي، هيچ يك از خطوط جديد مترو بدون تأمين واگن مورد نياز راه اندازي نخواهند شد، همچنان كه هيچ يك از ايستگاه هاي جديد مترو بدون تجهيز به پله برقي راه اندازي نمي شوند، تصريح كرد: بهره برداري از خطوط جديد مترو با تجهيز اين خطوط به واگن ‌هاي مورد نياز، معنا و مفهوم مي‌ يآبد و همزمان با عمليات حفر و ساخت تونل‌ ها و ايستگاه‌ هاي مترو، عمليات ساخت و توليد واگن ‌هاي مترو نيز در كارخانه واگن‌ سازي تهران در جريان است.
 
وي  با تأكيد بر اين كه با توجه به حمايت‌ هاي همه جانبه مديريت شهري و تلاش هاي خستگي ناپذير دست اندركاران مترو اعم از مسئولان، مجريان و مشاوران خطوط سه گانه مترو در موعد مقرر مورد بهره‌ برداري قرار مي‌ گيرد، اضافه كرد: البته همزمان با تجهيز خطوط و ايستگاه‌ ها و توليد واگن ‌هاي مترو، بايد نسبت به آموزش و تأمين نيروي انساني مورد نياز براي ناوگان تازه ريلي و ايستگاه‌ ‌هاي جديدي كه به بهره‌ برداري مي رسند نيز اقدام شود.
 
بخشي از خط ۶ متروي تهران از عمق زير پُل كريمخان عبور كرد
 
مسئولي از شهرداري تهران نيز در اين جلسه با اعلام اين كه در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ كيلومتر خط مترو به صورت همزمان در تهران در دست احداث است، گفت: با توجه به گستردگي عمليات ساخت و ساز مترو در گستره پايتخت، امروز با افتخار مي توانيم اعلام كنيم متروي تهران، نه تنها باعث افتخار شهر تهران كه موجب مباهات صنعت ريلي كشور است.
 
مازيار حسيني با اشاره به اين كه ايستگاه متروي فرودگاه حضرت امام (ره)، بايد خاص ترين ايستگاه متروي پايتخت باشد، چرا كه اين فرودگاه اولين نقطه تماس مسئولان و گردشگران خارجي است كه وارد كشورمان مي شوند، اظهار كرد: ايستگاه متروي فرودگاه حضرت امام (ره) از نظر وجهه عمومي از تمامي ايستگاه هاي متروي تهران مهم تر است و بايد به شكلي اجرا شود كه موجب غرور ملي هر ايراني باشد.
 
وي با بيان اين كه خطوط سه گانه متروي تهران از جمله خط فرودگاه حضرت امام (ره)، بايد با بالاترين كيفيت و بيشترين دقت انجام شود، تصريح كرد: بخشي از خط ۶ مترو كه در اعماق خيابان كريم خان در دست ساخت است، خوشبختانه بدون هيچ  مسأله و مشكلي و بدون اين كه انبوه شهرونداني كه هر روز در اين مسير پر تردد، رفت و آمد و از روي پُل كريمخان عبور مي كنند، احساس كنند كه همزمان چه عمليات عظيمي در زير پاي آنها در جريان است، از عمق زير پل كريمخان عبور كرد.
 
احداث همزمان ۱۰۰ كيلومتر مترو كار بسيار بزرگي است
 
مدير عامل شركت متروي تهران نيز در ابتداي اين جلسه با ارائه گزارشي از پيشرفت خطوط سه گانه متروي  پايتخت و با اعلام اين كه در حال حاضر ۲۰ هزار مهندس و كارگر مترو با غيرت مثال زدني، هر شبانه روز ۱۸ ساعت در تونل هاي مترو كار مي كنند، اظهار كرد: بخشي از امكانات مورد نياز به منظور تجهيز ايستگاه ها و خطوط مترو، به گمرك و بندر رسيده اند و بخش ديگري از اين تجهيزات نيز از طريق كشتي به مقصد كشورمان در راه هستند.
 
هابيل درويشي با تأكيد بر اين كه احداث همزمان سه خط مترو به طول حدود ۱۰۰ كيلومتر، كار بسيار بزرگي است، خاطرنشان كرد: به عنوان نمونه، ساخت خط فرودگاه حضرت امام (ره) به طول ۵۲ كيلومتر در شرايط عادي به هفت، هشت سال زمان نياز دارد اما تمام تلاش خود را به كار گرفته ايم تا اين خط و ساير خطوط مترو را در حداقل زمان ممكن به اتمام برسانيم، چرا كه اعتقاد داريم مترو، يك پروژه‌ كليدي عام ‌المنفعه است كه براي تكميل آن نبايد حتي يك دقيقه زمان را از دست بدهيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها