امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۹۸۳۷۳
زمان انتشار: ۰۸:۴۴     ۰۲ آبان ۱۳۹۵
عامریان در نشست خبری کارگروه شاهد ستاد اربعین:
دبیر کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گفت: طرحی را که ما به صورت محوری برای پیاده‌روی اربعین مطرح کرده‌ایم طرح «نائب‌الشهید» است؛ شاید سال‌های قبل هم حرکات موردی درباره شهدا انجام شده باشد اما تا این حد وسیع نبوده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حسین عامریان دبیر کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در نشست خبری که در مؤسسه فرهنگی مشعر برگزار شد، اظهار داشت: طرحی را که ما به صورت محوری برای پیاده‌روی اربعین مطرح کرده‌ایم طرح «نائب‌الشهید» است؛ شاید سال‌های قبل هم حرکات موردی درباره شهدا انجام شده باشد اما به صورت گسترده و وسیع نبوده است.

وی با اشاره به فلسفه اجرای طرح «نائب الشهید» گفت: با توجه دشمنی‌هایی که نسبت به جهان اسلام و کشورهای اسلامی وجود دارد بیش از هر زمانی به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم و با توجه به اینکه جمهوری اسلامی معتقد است باید تأثیرگذار بوده و پیام انقلاب را صادر کند راهکار این مسئله ترویج فرهگ ایثار و شهادت است.

دبیر کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین عنوان کرد: امام زمان (عج) نیز راه نجات بشریت را، راه اباعبدالله (ع) تعریف می‌کند چراکه حضرت در هنگام ظهور می‌فرمایند: «ان جدی‌الحسین (ع)»‌.

وی تصریح کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری اولویت‌دارترین مباحث فرهنگی همان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. بنابراین ما باید از فرصت اربعین حسینی در راستای حل مشکلات جهان اسلام استفاده کنیم.

دبیر کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با اشاره به بُعد اخلاقی بحث نائب‌الشهید ابراز داشت: همین شهدا بودند که مسیر کربلا را برای ما باز کردند و چه بسا بسیاری از آنها در آرزوی زیارت حرم اباعبدالله‌الحسین (ع) جان دادند و این مسئله در وصیت‌نامه اغلب شهدا مشهود است.

عامریان ادامه داد: از بُعد شخصی و فردی، بحث نیابت شهدا یک نیاز است که ما در مسیر راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شهدا را همراه خودمان داریم و عرضه می‌داریم اگر خودمان چیزی در چنته نداریم با شهدا آمده‌ایم تا ان‌شاءالله عمل‌مان مأجور بوده و پذیرفته شود.

وی تصریح کرد: خود شخص نیابت شهید را می‌پذیرد و با آنها مأنوس شده و ارتباط برقرار می‌کنند. پیشنهاد ما به نائبان شهدا این است که این مسئله را تبلیغ کنند و هر چند در بعضی از مسائل از جمله معرفی شهدا باید ریاگونه رفتار کرد، ارزش شهدا را بالا برد که به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌انجامد.

دبیر کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین گفت: برای اجرای طرح نائب‌الشهید، دو بخش داریم؛ بخش نخست خانواده، دوستان و همرزمان شهدا و بخش دوم کسانی هستند که به پیاده‌روی اربعین می‌روند. هر دو گروه می‌توانند در پایگاه اطلاع‌رسانی «الاربعین» به بخش «نائب‌الشهید» مراجعه کنند و افراد می‌توانند در این بخش شهدای مدنظر خود را معرفی و ثبت‌نام کنند.

عامریان ادامه داد: برخی از افراد ایرانی یا از میان عزب زبان‌ها کسانی هستند که شاید نتوانند به سایت دسترسی داشته باشند از این‌رو در موکب‌های ایرانی غرفه‌هایی با عنوان نائب‌الشهید ایجاد می‌شود که کارت نیابت شهدا را به افراد علاقه‌مند تحویل می‌دهد.

وی گفت: شاید هنوز بحث نیابت شهدا جایگاه خود را پیدا نکند و ما می‌توانیم به تبلیغ این مسئله بپردازیم. کارت‌هایی تهیه شده که در یک طرف تصویر و مشخصات شهید ذکر شده و در روی دیگر آن آداب نیابت آمده است. از جمله اینکه قبل یا بعد از سفر بر سر قبر آن شهید بروید.

دبیر کارگروه شاهد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین افزود: کسانی که نائب‌الشهید می‌شوند سعی کنند زیارت اربعین را به نیابت از شهید بخوانند. همچنین نظر و احساس خود را در قالب نامه‌ای به شهید اعلام کنند و هرچه اطلاعات ارائه شده از شهدا بیشتر باشد نیابت پربارتری خواهد بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها