يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۸۳۸۷
زمان انتشار: ۰۹:۱۹     ۰۲ آبان ۱۳۹۵
کارشناس نظامی سوریه با اشاره به تلاش داعش برای نفوذ به شمال حمص به منظور کاستن از فشار ارتش بر تروریست‌ها در حلب گفت: حومه شمالی حمص کاملا تحت سیطره ارتش سوریه و متحدانش است و اجازه هیچ گونه نفوذی به تروریست‌ها داده نمی‌شود.
به گزارش پایگاه 598، «فتاح دربولی» کارشناس نظامی و سرتیپ بازنشسته ارتش سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، استان حمص را از وجود تروریسم در امان خواند و گفت: با وجود حضور داعش در نزدیکی مرز شمال شرقی این استان اما حومه شمالی حمص کاملا تحت سیطره ارتش سوریه و متحدانش است و اجازه هیچ گونه نفوذی به تروریست‌ها داده نمی شود.

وی با اشاره به تلاش تروریست ها برای نفوذ به حومه حمص گفت: آنها از سمت حومه شرقی و جنوبی حماه به سوی شهرک خنیفیس که همجوار شهرک عز الدین واقع در شمال بزرگراه مهم حمص - سلمیه است حمله می کنند و تروریست های مستقر در عزالدین از حومه شمالی حمص یعنی منطقه تلبیسه و الرستن و بخصوص شهرک دیرفول در شرق الرستن کمک دریافت می کنند.

دربولی گفت: ساکنان روستاهای واقع در این محور خودشان سپر قدرتمندی در برابر هر تلاش برای نفوذ به حمص هستند چرا که با حس میهن پرستی در برابر هر حرکتی که امنیتشان را تهدید کند ایستاده‌اند بخصوص که اهالی حمص درد و رنج معیشت با ظلم تروریست‌ها را درک کرده و قادر به مقابله با آنها هستند علاوه بر اینکه شمار زیادی از نیروهای ارتش سوریه و متحدانش نیز در این محور حضور دارند.

کارشناس سوری گفت: هدف از تحرکات تروریست‌ها برای نفوذ به شمال حمص مسدود کردن بزرگراه حمص-سلمیه است که به جاده اثریا-حلب متصل می‌شود تا بدین ترتیب با به راه انداختن درگیری، فشار از روی تروریست‌های استان حلب که با ضربات دردناک ارتش سوریه و متحدانش روبرو هستند کم شود.

دربولی در خصوص اوضاع کنونی در حلب نیز طرح دولت سوریه برای خروج افراد مسلح از شرق این شهر را تمثیل عملی گفت‌وگوی سوری-سوری برای حل مطلوب بحران سوریه خواند و گفت: در خصوص تروریست‌های غیرسوری هم آنها حق ماندن در حلب را ندارند بخصوص که آنها پروژه تخریب و نابودی سوریه را دنبال می‌کنند.

کارشناس سوری گفت: رهبری و ملت سوریه توانستند با عفو افرادی که مایل به تحویل سلاح خود هستند یا اجازه دادن برای خروج آنها از منطقه تحت محاصره شرق حلب قدرت خود را برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز نشان بدهند همان طور که در داریا، الوعر، قدسیا و المعضمیه شاهد تحقق آشتی و تسویه وضعیت افراد مسلح بدون هیچ دخالت خارجی بودیم تا صدق نیت دولت سوریه و وعده‌های آن ثابت شود.

دربولی در پایان سخنان خود تاکید کرد: تحولات میدانی در حلب اساس و پایه همه تحرکات و تلاش‌هایی است که تروریست‌ها برای حمله به مناطق دیگر سوریه انجام می شود چون مقاومت حلب همه پروژه‌ها برای تجزیه سوریه را ناکام گذاشته و این نشانه دانش رهبری سوریه و عزم قاطع ارتش آن و استواری ائتلاف‌هایی است که در پایان دادن به چندین سال جنگ در سوریه سهیم بوده اند تا سوریه همچنان کشوری دارای حاکمیت باقی بماند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها