أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۹۸۳۹۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۰۲ آبان ۱۳۹۵
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس استعفا و برکناری‌ سه وزیر کابینه دولت یازدهم را براساس اهداف انتخاباتی عنوان کرد و گفت: تغییرات ایجاد شده اثر چندان مطلوبی بر روی زندگی روزمره مردم ندارد.

به گزارش پایگاه 598، عبدالرضا مصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به تغییراتی که در کابینه دولت یازدهم صورت گرفته است، اظهار داشت: دولت‌ها هیچ‌گاه عهد و پیمان با وزرای خود در راستای انتصاب ثابت آن‌ها از ابتدا تا انتهای دوران خدمت نمی‌بندند و تغییرات در کابینه همیشه پیش می‌آید، مخصوصا در دولت‌های که قصد دارند برای دور دوم در انتخابات شرکت کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت‌ها در دور دوم چندان تغییراتی در کابینه ایجاد نمی‌کنند، چراکه کارنامه کاری آن‌ها با کم و زیاد بسته می‌شود و همیشه این تغییرات کابینه در دوران خدمت دولت در مرحله نخست دیده می‌شود.

این مسؤول ناکارآمدی‌، تخلف‌، ناهماهنگی، اختلاف بین چند وزرات‌خانه و جنبه سیاسی را از دلایل عمده تغییرات کابینه در دولت‌های مختلف عنوان کرد و گفت: در مواقعی که تغییر کابینه سیاسی است، رضایت‌مندی مردم مورد توجه است.

*استعفای وزیر آموزش و پرورش ربطی به صندوق ذخیره فرهنگیان ندارد

مصری با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان قرار نبوده هزینه‌های آموزش پرورش را بپردازد و یا اینکه پاداش و هزینه پایان دوره بازنشستگان را پرداخت کند، بیان کرد: چه استیضاح مجلس از فانی چه استعفای ایشان یک نتیجه را در برداشت و آن این بود که فانی وزیر آموزش و پرورش نباشد.

وی استعفای فانی را دلیل ناتوانی شخص وزیر ندانست و متذکر شد: فانی سوابق گسترده و زیادی در مدیریت‌های مختلف در آموزش و پرورش دارد، ولی انتظارات و توقعات فرهنگیان که عمده مطالبات آن‌ها ملی بود را نمی‌توانست برآورده کند، به‌خاطر اینکه اعتباراتی که وزیر آموزش و پرورش درخواست می‌کرد در اختیارش نبود.

مصری به نارضایتی بدنه آموزش و پرورش نسبت به شرایط موجود اشاره کرد و گفت: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری در چند ماه آینده این نارضایتی‌ها باید حل و فصل می‌شد و تغییراتی که ایجاد شد در راستای این مسأله بود که کاستی‌های و ناکارآمدی‌های آموزش و پرورش به عهده شخص فانی بیافتد و دامن دولت یازدهم را نگیرد.

*ناکارآمدی وزرا به اختصاص اعتبارات برمی‌گردد

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده مشکلات معیشتی مردم در وزارت آموزش پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان نبود، ادامه داد: مردم انتظاراتی از این وزارت‌خانه‌ها داشتند، اما تغییرات ایجاد شده اثر چندان مطلوبی بر روی زندگی روزمره مردم ندارد.

وی ناکارآمدی این سه وزارت‌خانه را در قالب اختصاص اعتبارات عنوان کرد و یادآور شد: ناکارآمدی و ناتوانی این سه وزیر به اختصاص اعتبارات برمی‌گردد، اگر وزرا اعتبارات کافی در اختیار داشتند حداقل می‌توانستند پروژه‌های نیمه‌تمام را به پایان و نتیجه برسانند و رضایت‌مندی جلب کنند.

مصری متذکر شد: وزیر اقتصاد خزانه‌دار و مسؤول دخل و خرج کشور است و درآمد آن از مالیات مردم تأمین می‌شود، حال وقتی کشور در حال رکود است طبیعتا مالیات‌ها نمی‌تواند آن‌چنان جهشی ایجاد کند.

وی وزیر اقتصاد را تابع سیاست‌های اقتصادی دولت دانست و ادامه داد: وقتی سیاست اقتصادی دولت مهار تورم است، وزیر اقتصاد نیز باید راه‌کارهایی پیدا کند که مهار تورم در آن باشد، هر چند که خود می‌داند رکود اقتصادی بر کشور حاکم است، لذا باید در مجموع دولت تیم اقتصادی تدبیر و تصمیمی برای برون رفت از شرایط موجود لحاظ شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت: این سه وزیر با از خود گذشتگی، همکاری با دولت و برای آرام کردن فضای موجود استعفا داده‌اند، چراکه مسؤولان جدید وعده و قول‌هایی می‌دهند که در این شرایط وعده‌ها و قول‌ها تا انتخابات ضروری است و قاعدتا این برکناری‌ها براساس اهداف انتخاباتی بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها