أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۸۳۹۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۷     ۰۲ آبان ۱۳۹۵
نوشتاری از حجت الاسلام حمید رسایی:
مراجع تقلید و علمای دینی مانند آیت الله یزدی، با فعالیت های فرهنگی و هنری مشکلی ندارند بلکه عدم رعایت ضوابط و شئونات دینی و در یک کلام، حاکم شدن ابتذال بر این فعالیت هاست که از سر دلسوزی صدای اعتراض ایشان را بلند می کند.
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، حجت الاسلام حمید رسایی درخصوص حاشیه سازی های اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: در حدود سه سالی که مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بودم (دوره وزارت ارشاد آقای صفار هرندی) برنامه های متعدد و مختلف فرهنگی و هنری اجرا شد. به لطف الهی در آن چندسال، اداره ارشاد قم از فعال ترین مجموعه های فرهنگی استان و در مواردی، اداره برتر کشوری بود.

نکته قابل تامل این بود که فعالیت های آن دوره، علیرغم گستردگی و تنوع، هرگز مورد اعتراض مراجع عظام تقلید و علمای عظام نبود بلکه برخی فعالیت ها مورد استقبال ایشان هم قرار گرفت و برای بازدید از آن، بزرگوارانه در محل برگزاری مراسم هم حضور یافتند که تاثیر بسیار مثبتی در اصحاب فرهنگ و هنر داشت. این استقبال علما در حالی بود که در دولت اصلاحات، ابتذال و اباحه گری در وزارت فرهنگ به جایی رسیده بود که وزیر وقت ارشاد (مهاجرانی) را به قم راه نمی دادند.

از جمله این برنامه ها برگزاری دو جشنواره فرهنگی و هنری ملی و سراسری در بیش از 15 رشته بود که نمایشگاه آثار دریافتی آن به مدت 10 روز در ایامی که قم میزبان زائران زیادی از سراسر کشور بود، در داخل حرم حضرت معصومه (شبستان نجمه خاتون) برپا می شد. نفس این اتفاق یعنی برگزاری نمایشگاهی در 15 رشته فرهنگی و هنری در داخل حرم حضرت معصومه (س) اتفاق بی سابقه ای بود که وقتی هنرمندان رشته های مختلف از سراسر کشور برای بازدید حضور پیدا می کردند، از آن لذت می بردند. متاسفانه در حال حاضر این جشنواره های ملی که با رویکرد تلفیق مضامین دینی با فرهنگ و هنر بود، به فراموشی سپرده شده.

این توجه علمای عظام در کنار تذکرها و بعضا هشدارها و مخالفت های ایشان با برخی فعالیت هایی که به نام فرهنگ و هنر اجرا می شود، حکایت از این می کند که مراجع تقلید و علمای دینی مانند آیت الله یزدی، با فعالیت های فرهنگی و هنری مشکلی ندارند بلکه عدم رعایت ضوابط و شئونات دینی و در یک کلام، حاکم شدن ابتذال بر این فعالیت هاست که از سر دلسوزی صدای اعتراض ایشان را بلند می کند.

هر چند مراجع و علمایی مانند آیت الله نوری همدانی، یزدی، مسعودی خمینی (تولیت حرم) و بزرگان زیادی از اصحاب فرهنگ و هنر برای بازدید از این نمایشگاه ها حضور یافتند اما در میان سوابق این برنامه ها فقط چند قطعه از فیلم های آن ایام که به بازدید علما (آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی و فرزند ارشد آیت الله العظمی صافی) اختصاص دارد را در اختیار داشتم که منتشر می کنم.

با توجه به اینکه متاسفانه جریان دولت، قصد دارد با دوگانه سازی کاذب از موافقان و مخالفان کنسرت، محصول به فراموشی سازی کرسنت، رکود، شکست برجام، آرای انتخاباتی و ... را برداشت کند و استعفای وزیر خود را هم در این راستا معرفی کند، در بازنشر این قطعات بیشتر جدی باشیم.









نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها