يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۸۴۰۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۰۲ آبان ۱۳۹۵
منابع سوری از پیشروی نیروهای ارتش در محور حومه شرقی و غربی دمشق و نزدیک‌ترین شدن آنها به مهمترین دژ تروریست‌های تکفیری خبر دادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم از سوریه، نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای دفاع ملی با پیشروی در محور  الریحان-کارخانه‌های تپه کردی در نزدیکی شهر دوما در حومه شرقی دمشق، بخش‌هایی دیگری را از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کردند.

بر اساس این گزارش، تلاش تروریست‌های گروه موسوم به جیش الاسلام-گروهی که از حمایت‌های گسترده و علنی آل سعود برخوردار و به ارتش عربستان معروف است- برای رخنه به مواضع ارتش در محور الریحان به درگیری شدید ارتش سوریه با آنها منجر شد به طوری که نیروهای ارتش،‌مهاجمان را زیر آتش سنگین توپخانه قرار داده و در نتیجه آن تمام تروریست‌های مهاجم به هلاکت رسیده و انبار مهمات آنها هم در حمله جنگنده‌های ارتش منهدم شد.

خبر دیگر این‌که درگیری‌ها در محور شهر خان الشیح در حومه غربی دمشق همچنان ادامه دارد و نیروهای ارتش توانستند به طور کامل مزارع خان الشیح را از لوث تکفیری‌ها پاکسازی کنند. نیروهای ارتش همچنین 400 متر در مزارع البویضه در مجاورت خان الشیح پیشروی کردند و شامگاه گذشته نیز مواضع تروریست‌ها در این مناطق به شدت بمباران شد.

از حمص هم خبر می‌رسد که ارتش سوریه حمله شدید تروریست‌های داعشی به اطراف میدان نفتی المهر در حومه شرقی شهر را دفع کرد.

در حومه ادلب هم گروه‌های تروریستی تکفیری بار دیگر شهرک‌های محاصره شده کفریا و الفوعه را با بیش از 40 گلوله خمپاره و موشک هدف قرار دادند که شماری از مردم بیگناه شهید و یا زخمی شدند.

نیروهای ارتش سوریه در حومه شمال غربی دمشق در شهرک مضایا دو تروریست جبهه  النصره را در پاسخ به حملات تکفیری‌ها به مردم بی‌دفاع الفوعه و کفریا به هلاکت رساندند.

شهرک‌های الفوعه و کفریا با توافق آتش بس مشترک با شهرک‌های مضایا و الزبدانی در حومه دمشق مرتبط هستند، با این حال تروریست‌های تکفیری همچنان الفوعه و کفریا را گلوله‌باران می‌کنند.

در شرق سوریه نیز جنگنده‌های آمریکایی و متحدانش در ادامه حمایت از گروه‌های تروریستی و مانع‌تراشی در برابر عملیات  ارتش سوریه،‌ پل مهمی بر روی رودخانه الخابور در حومه جنوبی الحسکه که شهرک مرکده را به شرق دیرالزور وصل می‌کرد،‌منهدم کردند، جنگنده‌های غربی همچنین چاه‌های نفتی شهر البوکمال را بمباران کردند.

جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی طی هفته‌های گذشته، هشت پل احداث شده بر روی رودخانه‌های فرات و الخابور در دیرالزور را منهدم کردند که به قطع ارتباط روستاها با شهرها و مجبور شدن مردم به  استفاده از قایق برای تردد و جابجایی منجر شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها