يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۸۴۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۰۲ آبان ۱۳۹۵
مدیرعامل آتیه صبا با بیان این‌که برنامه‌ای برای خرید هواپیماهای میتسوبیشی،‌امبرائر و بمباردیر نداریم از مذاکره با ایرباس و بوئینگ برای تامین ناوگان آسمان خبر داد و گفت: بدهی ۳۰۰ میلیارد تومانی سوختی آسمان از طریق تهاتر تسویه می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، احمدرضا نیک‌کار اصفهانی در نشست خبری در پاسخ به تسنیم در خصوص هواپیمایی آسمان، اظهار کرد: آسمان در ابتدا 9 هواپیما و حدود 28 هواپیمای زمینگیر داشت که امروز تعداد هواپیماهای آسمان به 21 فروند افزایش یافته است. در بهمن ماه گذشته برای تامین موتور هواپیماهای زمینگیر برنامه‌ریزی کردیم که نیجه آن فعال شدن 12 فرونده بوده است.

وی از در اختیار قرار دادن چند فروند هواپیما به شرکت‌های بزرگ بهره‌بردار خبر داد و با بیان این‌که در حال اضافه کردن چند هواپیما به ناوگان هستیم، افزود: مجموعه سرمایه آسمان 50 میلیارد تومان بود که هم‌اکنون این سرمایه به 330 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که هواپیمایی آسمان به 5 بانک بدهکار بود که بدهی چهار بانک تسویه شده است،‌ تصریح کرد: فقط بدهی یک بانک باقیمانده که دلیل طولانی شدن تسویه این بدهی نیز به دلیل اختلاف در تسهیلات دریافت شده است. در این زمینه در حال رایزنی هستیم تا به نرخ روز(زمان دریافت تسهیلات) این بدهی ها را تسویه کنیم.

وی تاکید کرد: برای آسمان یک زمین بزرگ در فرودگاه امام (ره) برای ساخت یک آشیانه جدید خریداری کرده‌ایم چراکه با رفع تحریم‌ها حجم بیشتری از پروازهای بین المللی وارد برنامه‌های شرکت آسمان می‌شود.

مدیرعامل آتیه صبا در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر جدیدترین وضعیت خرید هواپیما گفت: شرکت‌های خارجی بمباردیر، ایرباس و امبرائر برای مذاکره آمده‌اند، اما تعدد ناوگان برای ایرلاین‌ها به صرفه نیست. در آسمان نظر ما روی بوئینگ و ایرباس است که در این زمینه در حال مذاکره با این دو شرکت هستیم.

نیکدار اصفهانی در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم در خصوص بدهی سوختی آسمان افزود: میزان بدهی سوختی آسمان به شرکت پخش را حدود 300 میلیارد تومان است که این بدهی در قالب تهاتر حل می‌شود.

به گفته وی، به زودی مصوبه این برنامه برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین با بیان این‌که ساخت آزادراه کنارگذر حدود 90 کیلومتری سپاهان پس از 13 سال فعال شده است، گفت: این آزادراه 6 باند دارد که برای اولین بار در کشور به صورت بتنی ساخته می‌شود.

مذاکره با میتسوبیشی برای ساخت قطار سریع‌السیر تهران-مشهد

وی با بیان این‌که راه‌آهن راه نجات زیرساخت ایران است که به آن توجه نشده، افزود: اولین پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران شروع شد اما در ادامه بلاتکلیف ماند که خوشبختانه امروز این پروژه عملیاتی شده است. در همین راستا برای قطار سریع‌السیر مشهد-تهران با میتسوبیشی و انزو گروپ وارد مذاکره شده‌ایم تا 30 میلیون زائر مشهد مقدس در مدت زمان بسیار کمتری در این  مسیر جابجا شوند.

وی بیان کرد: هزینه ساخت این پروژه 5.5 میلیارد یورو است، کشور به 5000 کیلومتر قطار سرایع‌السیر نیاز دارد که اگر در قالب کریدور شمال-جنوب و شرق -غرب اجرایی شود علاوه بر حل بسیاری از معضلات حمل‌ونقل 2 میلیون شغل نیز ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل آتیه صبا با بیان این‌که حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه 330 میلیارد تومان است و هم‌اکنون 800 نفر به صورت سه شیفت در این طرح فعال هستند ادامه داد: ظرفیت افزایش تعداد نیروهای این پروژه به 5000 نفر وجود دارد.

نیکدار همچنین بیان کرد: سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل فرصتی برای مسئولان بود تا تحرکی برای ایجاد اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی باز کرد. در آتیه صبا بسیاری از شرکت‌ها یا تعطیل شده بودند یا فعالیت چندانی نداشتند که خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته است.

وی با یادآوری این‌که هفته گذشته در ابوظبی اولین قرارداد برند جهانی هتل 5 ستاره امضا شد، تصریح کرد: در نظر داریم 15 هتل گردشگری و جهانگردی را که 50 سال از عمر آنها گذشته است به هتل‌های 5 ستاره تبدیل کنیم.

وی با بیان این‌که ورود هر یک توریست معادل ارزش صادرات 100 بشکه نفت است، افزود: در زمینه ورود توریست به کشور در رده 95 هستیم که این خیلی بد است. اگر بتوانیم روزانه 30 هزار توریست را جذب کنیم دگیر نیازی به صادرات 2.4 میلیون بشکه نفت نیست.

وی با بیان این‌که گردشگری نفت اصلی کشور است، گفت: یکی از بحث‌های دیگر کفش ملی است و اجازه نمی‌دهیم به فراموشی سپرده شود در این راستا به دنبال آن هستیم کفش ملی که هیچ سهمی در بازار ایران نداشت را احیا کنیم.

مدیرعامل آتیه صبا با بیان این‌که بازار کفش ایران  میلیارد دلار است، افزود: اگر هر ایرانی سالانه یک کفش با کف قیمتی 30 سالانه 2 میلیارد و 500 میلیون دلار حجم این بازار است.

نیکدار اصفهانی با بیان این‌که فروشگاه اصلی کفش ملی را نوسازی کردیم، تاکید کرد: برای بیدار کردن این برند با چند دانشگاه مذاکره کرده‌ایم  عمده کار روی طرح‌ها و ذائقه‌های جدید متمرکز شده است. تلاش کرده‌ایم از دانش روز استفاده کنیم تا بتوانیم کفش ملی را به خانواده‌های ایرانی برگردانیم که خوشبختانه طی ماه‌های اخیر فروش این برند روند رو به رشدی داشته است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها