أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۸۴۲۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۰۲ آبان ۱۳۹۵
مسئول فرهنگي دبيرخانه مجمع جهاني بيداري اسلامي در نشستي كه در بغداد برگزار شد به ويژگي‌هاي جنگ هوشمند استكبار عليه جهان اسلام و راهبردهاي مقابله با آن پرداخت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، نهمين نشست شوراي عالي مجمع جهاني بيداري اسلامي در بغداد از روز شنبه اول آبان ماه آغاز به كار كرده است. علماي اسلامي از 22 كشور جهان در اجلاس بغداد شركت مي‌كنند كه اكثريت آنها از اهل سنت هستند و بقيه از شيعيان و فرق ديگر كشورهاي اسلامي هستند.

حميدرضا مقدم فر، مسئول فرهنگي دبيرخانه مجمع جهاني بيداري اسلامي در اين نشست به سخنراني پرداخت كه مشروح آن از نظر خوانندگان مي‌گذرد.

فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا (فرقان 52)

حضار محترم

سلام عليكم و رحمه‌ الله و بركاته

مايلم در جمع گرامي شما به پيشقراولان نهضت بيداري اسلامي و شهدايي كه با خون پاكشان اين نهال را آبياري كرده‌اند و همچنين علما و انديشمنداني كه با قلم و بيان خود، شعله‌هاي اين حركت حياتبخش امت اسلامي را فروزان نگاه داشته‌اند درود و سلام بفرستم و در برابر اخلاص آنان در اين مجاهدت عظيم سر تعظيم فرود آورم.

جهان اسلام درگير جنگي تمام عيار با نظام سلطه شده است/ ويژگي‌هاي جنگ هوشمند آمريكا

حقيقت آن است كه امروز جهان اسلام درگير يك جنگ تمام عيار با نظام سلطه جهاني به رهبري آمريكا و شبكه اهريمني صهيونيسم بين‌الملل است.

اين جنگ جنگي هوشمند است كه دشمن در آن از هر سه شيوه سخت، نيمه سخت و نرم بهره مي‌گيرد اما در عين حال بيشترين تمركز و اصلي‌ترين سرمايه‌گذاري را در جنگ نرم دارد. جنگي نامحسوس با آثاري مخرب‌تر و ويرانگرتر از جنگ‌هاي نظامي با هزينه‌هاي كمتر و تأثير بيشتر و طولاني مدت‌تر.

استعمار فرانو با اين روش اراده خود را به طور غير مستقيم بر ملت‌هاي مسلمان تحميل مي‌كند و همانگونه كه جنگ‌هاي مستقيم را با حضور پنهاني خود به جنگ‌هاي نيابتي مبدل كرده است، در جنگ‌هاي ادراكي نيز از طريق نفوذ نرم‌افزاري در قلب‌ها و اذهان مردم و تأثيرگذاري هدفمند بر هويت، ارزش‌ها و باورها و از همه مهم‌تر تأثير بر ادراكات آنان به منظور اقناع و همراه‌سازي، تغيير محاسبات و ترجيحات و جلب رضايتشان براي پذيرش رهبري خود اقدام مي‌‌كند.

ديپلماسي رسانه‌اي، ابزار جنگ نرم نظام سلطه

در اين جنگ دشمن قبل از آن كه سينه‌هاي جوانان غيور امت اسلام را آماج تيرهاي زهرآگين خود قرار دهد، مغز‌ها، باورها، اعتقادات و هويت اسلامي و انساني آنها را مورد هجمه قرار داده است. بدين لحاظ صحنه اصلي درگيري در اين جنگ در عرصه اداراكي و شناختي تعريف مي‌شود.

"استعمار فرانو ... در جنگ‌هاي ادراكي ... از طريق نفوذ در قلب‌ها و اذهان مردم و تأثيرگذاري هدفمند بر هويت، ارزش‌ها، باورها و ... ادراكات آنان به منظور اقناع و همراه‌سازي، تغيير محاسبات و ترجيحات و جلب رضايتشان براي پذيرش رهبري خود اقدام مي‌‌كند"

دشمن به خوبي دريافته‌است سرمايه‌هاي شناختي امت اسلام بزرگترين سد راه او در دستيابي به مطامع و منافع بيشماري است كه در سرزمين‌هاي اسلامي به دنبال آنهاست، لذا انهدام سرمايه‌هاي شناختي جوامع اسلامي را هدف قرار داده‌ تا با تهي سازي جوامع اسلامي از سرمايه‌هاي شناختي، زمينه‌هاي تحميل فرهنگ و ارزش‌هاي غربي را در اين جوامع فراهم آورد.

امروز نهضت بيداري اسلامي و جهان اسلام به موازات توجه به جنگ‌هاي نيابتي نظام سلطه و صهيونيست‌ها نبايد از جنگ‌هاي نرم دشمن كه با ابزارهايي مانند ديپلماسي عمومي، ديپلماسي رسانه‌اي كه با سرمايه‌گذاري‌هاي كلان در مقولات فرهنگ و هنر انجام مي‌شود، غفلت كند و براي مقابله با آن بايد چاره انديشي كند.

شعار «الله‌اكبر» به عنوان نماد برجسته سرمايه‌هاي شناختي جهان اسلام هنگامي كه از عمق جان مردم در قيام‌هاي مردمي نهضت بيداري اسلامي فرياد زده شد به خوبي نشان داد كه هرگاه امت اسلام با تكيه بر دارايي‌هاي ارزشي و سرمايه‌هاي شناختي خود در ميدان نبرد حاضر شود چه خطرات سهمگيني براي اربابان زرسالار و زورگو به وجود خواهد آورد كه يك نشانه كوچك آن به زير كشاندن ديكتاتورهاي دست نشانده غرب در سرزمين‌هاي اسلامي بود.

بي‌شك پروژه اسلام‌هراسي و تشديد آن در دنياي غرب مرهم زخمي بوده‌ است كه استكبار جهاني از خيزش‌هاي مسلمانان غيور در نهضت بيداري اسلامي برداشته‌‌ است. پروژه‌اي كه به عنوان يكي از عمليات‌هاي مهم نظام سلطه در جنگ شناختي با محوريت رسانه‌هاي تحت سلطه صهيونيسم بين‌الملل و با ميدان‌داري گروهك‌هاي تكفيري دست پرورده امپرياليسم جهاني به منظور مشوه‌ساختن چهره نوراني اسلام در افكار عمومي دنيا و ممانعت از گسترش موج اسلام‌گرايي در جهان غرب طراحي و به اجرا گذاشته شده است.

"هرگاه امت اسلام با تكيه بر دارايي‌هاي ارزشي و سرمايه‌هاي شناختي خود در ميدان نبرد حاضر شود ... خطرات سهمگيني براي اربابان زرسالار و زورگو به وجود خواهد آورد"

2 راهبرد استكبار جهاني براي نفوذ در جوامع اسلامي

به موازات اجراي اين پروژه شوم استكبار جهاني دو راهبرد اختلاف و نفوذ را در جوامع اسلامي تعقيب كرده و مي‌كند.

تشديد اختلافات مذهبي و دامن زدن به آنها براي تضعيف بنيه جهان اسلام و انصراف اذهان مسلمانان از مسائل اصلي امت اسلامي يكي از اين راهبردهاست. راهبرد ديگر نفوذ عناصر مزدور براي القائات شوم و تغيير دستگاه محاسباتي مردم و رهبران كشورهاي اسلامي و شكستن مقاومت آنان در برابر نظام سلطه جهاني است.

عناصر نفوذي مأموريت دارند استقلال و هويت جوامع اسلامي را مورد هجوم قرار داده، زمينه‌هاي وابستگي هر چه بيشتر جهان اسلام به نظام سلطه را فراهم آورند و هژموني غرب را در كشورهاي اسلامي بسط و توسعه دهند.

راهبردهاي جهان اسلام براي مقابله با دشمن

در مقابل اين دو راهبرد دشمن، جهان اسلام نيز بايد دو راهبرد زير را در دستور كار خود قرار دهد:

اول وحدت؛ آري وحدت اسلامي كه تحقق آن لرزه بر اندام استكبار جهاني خواهند افكند و خواب راحت را از چشمان آنان خواهد ربود. وحدت اسلامي هر جا ظهور و بروز يافته است دشمنان را سرافكنده ساخته و مجد و عظمت را براي مسلمانان به ارمغان آورده است.

وَأَطِيعُوا اللَّـهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّـهَ مَعَ الصَّابِرِينَ(انفال 46)

تشيع انگليسي و تسنن آمريكايي؛ دو لبه قيچي هَدمِ اسلام

جهان اسلام بايد به اين پيام قرآني دل بسپارد و دست‌هاي پليد دشمنان را در پشت پرده ايجاد اختلافات بشناسد و بداند اختلافات تحميلي كه تروريست‌هاي تكفيري تحت حمايت غرب به آن دامن مي‌زنند هرگز جنبه مذهبي ندارد، بلكه اين تشيع انگليسي و تسنن آمريكايي هستند كه مانند دو لبه قيچي براي هدم اسلام انقلابي هم‌افزاي با يكديگر عمل مي‌كنند و درصدند صحنه درگيري را از رويارويي با نظام سلطه و رژيم غاصب صهيونيستي به درون جهان اسلام منتقل كنند.

پادزهر اختلاف، وحدت است. وحدت حول برترين سرمايه‌هاي شناختي در جهان اسلام يعني قرآن كريم و ارزش‌هاي اسلامي.

دومين راهبرد جهان اسلام در تقابل با خطر نفوذ و خنثي‌سازي اقدامات مخرب نفوذي‌هاي دشمن، بصيرت است. مؤلفه مهم و كليدي بصيرت، شناخت دشمن و شناخت روش‌هاي دشمني دشمنان اسلام است.

"پادزهر اختلاف، وحدت است. وحدت حول برترين سرمايه‌هاي شناختي در جهان اسلام يعني قرآن كريم و ارزش‌هاي اسلامي"

نور بصيرت، نفوذي‌ها را افشا و نقشه آنها را نقش بر آب مي‌سازد. بصيرت موجب ارتقاي دشمن شناسي به دشمن‌ستيزي و پر رنگ كردن مرزهاي سياسي و فرهنگي امت اسلام با دشمنان اسلام و مسلمانان است. بصيرت، سلاح برتر امت اسلام در جنگ شناختي است كه به تعبير قرآن از آن مي‌توان به جهاد كبير ياد كرد.

فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا

بصيرت، شمشير دو لبه مسلمان انقلابي در ميدان جهاد كبير است. از يك طرف مايه برانگيختن عزم و اراده مسلمان انقلابي براي عدم تبعيت از دشمن مي‌شود و از سوي ديگر او را به عدم غفلت از سرمايه‌هاي شناختي خود هشدار مي‌دهد.

بصيرت، به مجاهد في سبيل‌الله در جهاد كبير، قدرت «نه» گفتن به بيگانه و دشمن را مي‌دهد و انگيزه روي پاي خود ايستادن را در او به جوشش در مي‌آورد. بصيرت، به مجاهد في سبيل‌الله در جهاد كبير مي‌آموزد تا قرآن به عنوان برنامه زندگي مؤمنانه و عزتمندانه هست چه نيازي به سرسپردن به برنامه، سبك و فرهنگ زندگي غربي؟ فرهنگي كه در بطن خود زايشگر خشونت و ابتذال است.

پيامدهاي بصيرت و وحدت براي جهان اسلام

تحقق وحدت و بصيرت به عنوان دو راهبرد كلان دو پيامد ارزشمند براي جهان اسلام به ارمغان خواهد آورد: 1- مقاومت و قدرت ايستادگي در برابر دشمن، 2- پيشرفت و قدرت خلاقيت، پيشروندگي و اثرگذاري.

بايد دانست هرگاه جهان اسلام به نظام سلطه جهاني آغوش گشوده از زهر كين آن در امان نمانده است و هر گاه دچار توقف و ركود شده، بيش از پيش در معرض آسيب‌هاي دشمن قرار گرفته است.

بنابر اين راه مشخص است؛ مقاومت و پيشرفت براي قدرتمند‌شدن جهان اسلام و نقش‌آفريني مسلمانان و اسلام در هندسه جديد قدرت در جهان. اين راهي است كه بايد مسلمانان با راهبري رهبران, علما و انديشمندان آگاه و انقلابي جهان اسلام آن را بپيمايند.

"هرگاه جهان اسلام به نظام سلطه جهاني آغوش گشوده از زهر كين آن در امان نمانده است و هر گاه دچار توقف و ركود شده، بيش از پيش در معرض آسيب‌هاي دشمن قرار گرفته است"

مشعل نهضت بيداري اسلامي نه تنها خاموش شدني نيست، بلكه قابل تكرار با ضريب تأثير‌گذاري به مراتب بيشتر از قبل است. روشن نگاه داشتن اين مشعل پر فروغ و حفظ اين تجربه شيرين پيروزي كه در سايه وحدت و بصيرت حاصل شده، امروز بر عهده علما و انديشمندان بصير جهان اسلام است كه با هنرمندي و با درك اين رسالت تاريخي بايد پيامبرگونه براي انجام آن به‌پا خيزند و با استمرار بخشي به اين راه مقدس شالوده تمدن نوين اسلامي را طراحي و عليه جاهليت مدرن بعثتي ديگر را آغاز كنند. بعثتي كه نويد‌بخش صبح روشني است كه با طلوع فجر انقلاب اسلامي و طنين‌افكندن پيام‌هاي آن در نهضت بيداري اسلامي آغاز شده‌ است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها