کد خبر: ۳۹۸۴۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۰۲ آبان ۱۳۹۵
ژوزه مورينيو امروز همراه با منچستريونايتد بايد برابر چلسي در استمفوردبريج به ميدان برود كه اين يك بازگشت تاريخي به ورزشگاه آبي‌ها در لندن است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا، امروز يك ديدار ويژه در ليگ برتر برگزار خواهد شد. ژوزه مورينيو و چلسي در استمفوردبريج هستند ولي ديگر مرد پرتغالي روي نيمكت آبي‌ها نيست و بايد در جايگاه مهمان و روي نيمكت پرافتخارترين تيم انگليس قرار بگيرد.

ديگر در استمفوردبريج خبري از پرچم «ONE OF US» نيست. وقتي در دوره دوم و جدايي از رئال مادريد، ژوزه مورينيو به عنوان سرمربي چلسي انتخاب شد، خود را «آقاي خوشحال» ناميد. به گفته خودش به جايي آمده بود كه دوستش دارند. به جايي كه به آن تعلق دارد و افتخارات زيادي آنجا كسب كرده است. او عنوان كرده بود كه آمده است تا سال‌ها در استمفوردبريج بماند و در همان سال نخست با چلسي به جمع چهار تيم اول اروپا رسيد و در رده سوم ليگ برتر هم قرار گرفت. او در سال دوم يك قهرماني مقتدرانه را با چلسي كسب كرد و جام اتحاديه را نيز با آبي هاي لندن بدست آورد. ديگر چلسي ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ نبود كه جان تري، فرانك لمپارد، پتر چك، ريكاردو كارواليو، كلود ماكلله، ديمين داف، يسپر گرانشائر، ديديه دروگبا و ايگو گوديانسن و خيلي هاي ديگر را در تيم داشته باشد ولي چلسي در آن فصل با بازيكناني چون سسك فابرگاس، ادن هازارد، ديگو كاستا، برانيسلاو ايوانوويچ و نمانيا ماتيچ، توانست هفته ها در صدر قرار بگيرد و قهرمان شود.  

محبوبيت مورينيو در استمفوردبريج

چلسي دوباره همان تيم خطرناك و ترسناك در جزيره شد ولي فصل بعد همه چيز مطابق انتظار پيش نرفت. ابتدا شكست برابر آرسنال و از دست دادن جام خيريه و در ادامه در همان هفته نخست تساوي خانگي برابر سوانزي و ماجراي «اوا كارنيرو» و شروع يك بحران در چلسي مورينيو را دسامبر از نيمكت چلسي جدا كرد. آقاي خاص تصميم گرفت در لندن بماند و براي اينكه روي نيمكت منچستريونايتد بنشيند، ماه‌ها صبر كرد و بالاخره به عنوان جانشين لوييس فان خال انتخاب شد.  

مورينيو قبلا زماني كه در اينتر بود، با اين تيم ايتاليايي به استمفوردبريج آمد و توانست چلسي را شكست بدهد ولي او حالا او در ليگ برتر و اينبار روي نيمكت منچستريونايتد نشسته است. هواداران چلسي دليلي براي دوست نداشتن مورينيو نخواهند داشت و بدون شك برنامه ويژه اي براي استقبال از بهترين مربي تاريخ خود خواهند داشت.

يونايتد و چلسي تاكنون ۱۴۶ بار برابر هم به ميدان رفتند كه ۵۹ بار يونايتد توانسته به برد برسد و در ۴۳ ديدار نيز شكست خورده است. همچنين ۴۴ ديدار نيز با تساوي به پايان رسيده است. يونايتد ۲۳۵ گل به ثمر رسانده است و ۱۸۳ بار نيز دروازه خودي را باز شده ديده است. يونايتد از سال ۲۰۰۲ در استمفوردبريج تنها يك بار پيروز شده است كه آن هم با گل دقايق پاياني خاوير هرناندس بود.

 

سومين قهرماني مورينيو با چلسي

 

نكته‌ها

فصل گذشته آخرين ديدار دو تيم در استمفوردبريج برگزار شد كه بازي با تساوي يك بر يك به پايان رسيد. يونايتد تا دقايق پاياني با يك گل از چلسي پيش بود كه ديگو كاستا توانست گل تساوي را به ثمر برساند.  

چلسي تاكنون ۲۰ كارت زرد در اين فصل داشته و يونايتد در طرف مقابل ۱۸ كارت زرد داشته است. دو تيم تاكنون بازيكن اخراجي در اين فصل نداشتند و از اين حيث در زمره خوش اخلاق ترين تيم هاي جزيره قرار دارند.  

ديگو كاستا با زدن هفت گل، بهترين گلزن چلسي بوده كه يكي از بهترين گلزنان ليگ برتر نيز بوده است. در طرف مقابل زلاتان ايبراهيموويچ با چهار گل زده، بهترين گلزن يونايتد بوده است.  

احتمال مي رود ويليان و اسكار به دلايل شخصي در اين ديدار نتوانند براي چلسي به ميدان بروند.

چلسي - منچستريونايتد 

يكشنبه ۲ آبان ساعت: ۳۰: ۱۸

داور: مارتين آتكينسون 

محرومان: -

مصدومان: فيل جونز (يونايتد)، فابرگاس، ايوانويچ، فان گينخل و كورت زوما (چلسي)

تركيب احتمالي:

چلسي:  كورتوا، گري كيهيل، داويد لوييس، سسار آسپليكوئتا، كانته، نمانيا ماتيچ، ويكتور موسس، ادن هازارد، ديگو كاستا، پدرو و ماركوس آلونسو

منچستريونايتد: داويد دخئا، اريك بايي، آنتونيو والنسيا، كريس اسمالينگ، دالي بليند، پل پوگبا، آندر هررا، آنتوني مارسيال، پل پوگبا، ماركوس راشفورد و زلاتان ايبراهيموويچ


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها