أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۸۴۲۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۳     ۰۲ آبان ۱۳۹۵
سرمربي و مديرعامل باشگاه سايپا از بي‌هنري و فرصت‌سوزي بازيكنان‌شان گلايه كردند و آن را علت ناكامي تيم‌شان دانستند اما شايد دليل ناكامي اين تيم فراتر از اين مسايل باشد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، تيم فوتبال سايپا در كمال تعجب با يك برد و 5 مساوي و 3 شكست در رده چهاردهم جدول ليگ برتر قرار گرفته است. تيم سايپا در هفته نهم ليگ برتر هم دو بر صفر بازي را به استقلال واگذار كرد و بعد از اين باخت حسين فركي از بازيكنانش انتقاد نرمي كرد و آنها را بي ‌هنر خواند. با اين حال اگر كنكاشي در احوال باشگاه و تيم فوتبال سايپا داشته باشيد مي‌توان براي ناكامي 9 هفته‌اي سايپا دلايلي بهتر و مهم‌تر از بي‌هنري بازيكنان و فرصت‌سوزي مهاجم اين تيم پيدا كرد.

خواندن اين گزارش تحليلي را به مديران و مربيان سايپا توصيه مي‌كنيم شايد اين نوشته نكاتي داشته باشد كه بتواند به آنها مطالبي را گوشزد كند و براي‌شان مفيد باشد.

4 دليل ناكامي سايپا عبارتند از:

دليل اول: مديرعامل تازه‌وارد

رضا درويشي مديرعاملي كه حدود 4 ماه است به باشگاه سايپا آمده، اهالي ورزش به خوبي رضا درويش را مي‌شناسند او را مردي آشنا با ورزش مي‌دانند و همه از معرفت و مشتي‌گري او تعريف و تمجيد مي‌كنند از علي پروين گرفته تا بهرام افشارزاده! با اين حال اين مدير معرفتي و مشتي هنوز آنطور كه بايد و شايد با برخي از مسايل باشگاه به طور كامل آگاهي نداشته باشد. به عبارت عاميانه‌تر شايد دوست و دشمنش را به خوبي در باشگاه نمي‌شناسد!

دليل دوم: سرمربي تازه وارد

حسين فركي يكي از برترين مربيان اخلاقي و فني فوتبال ايران است. مربي كه در كارنامه مربيگري‌اش قهرماني در ليگ برتر ديده مي‌شود و همه اهالي فوتبال او را يكي از محجوب‌ترين مربيان ايران مي‌شناسند اما اين مربي هم به تازگي وارد تيم سايپا شده است. از سويي ديگر شنيده مي‌‌شود كه او با برخي از دستيارانش اختلاف نظر دارد. اختلاف نظر در بين اعضاي كادرفني امري بديهي و طبيعي است اما اينكه بازيكنان يك تيم به خوبي نظر هر يك از مربيان را بدانند باعث مي‌شود كار براي فركي سخت شود. بازيكنان سايپا ظاهرا به خوبي مي‌دانند كه كدام مربي چه نظر فني دارد؟! اين مساله مي‌تواند براي تيم حاشيه‌هايي ايجاد كند.

دليل سوم: پرداخت دستمزدهاي نامتقارن!

در باشگاه سايپا در سال‌هاي گذشته مرسوم بوده كه تقريبا همه بازيكنان به يك اندازه دستمزد مي‌گرفتند و رقم قراردادهاي آنها با يكديگر تفاوت فاحشي نداشت تا اينكه جواد نكونام يا آندرانيك تيموريان به تيم سايپا پيوستند با اين حال حضور اين دو بازيكن هم حاشيه زيادي در تيم ايجاد نكرد زيرا دستمزدهاي زياد اين دو بازيكن نسبت به ساير نارنجي‌پوشان جاي اعتراضي نداشت. زيرا هردوي آنها كاپيتان‌هاي تيم ملي بودند و سال‌ها در تيم‌هاي معتبر و بين‌المللي بازي كردند اما اين فصل دستمزدهاي نامتقارن برخي از بازيكنان باعث نارضايتي ديگر بازيكنان شده و حاشيه‌هايي در تيم ايجاد كرده است. در تيم‌هايي مثل استقلال و پرسپوليس شايد بروز چنين حاشيه‌هايي طبيعي باشد اما تيمي مثل سايپا كه همواره بازيكن‌ساز و فرهنگي بوده بروز چنين حاشيه‌هايي مثل سم مهلك براي اين تيم است. برخي از بازيكنان از دستمزدهاي زياد هم تيمي‌هايشان و دستمزد كم خود گلايه‌مند هستند.

دليل چهارم: حضور 12 بازيكن جديد در تيم سايپا

در اين فصل 12 بازيكن جديد به تيم سايپا آمده‌اند از دروازه‌بان برزيلي گرفته كه مقابل استقلال به دليل سه اخطاره بودن نتوانست بازي كند تا سه خارجي ديگر و البته بازيكنان ايراني تازه وارد. در بازي استقلال و سايپا فقط 4 بازيكن فصل گذشته سابقه حضور در سايپا را داشتند. روزبه شاه‌عليدوست، حامد شيري، حامد فلاح‌زاده و مهدي ترابي سايپايي قديمي محسوب مي‌شدند و ساير بازيكنان در اين تيم تازه وارد محسوب مي‌شدند حتي غلامرضا رضايي هم فقط فصل گذشته سابقه حضور در سايپا را داشت. حضور اين بازيكنان جديد در يك تيم نيازمند زمان است تا آن تيم به هماهنگي مطلوب برسد. بنابراين اگر سايپا تا هفته نهم نتوانسته نتايج مورد انتظار اهالي فوتبال را بگيرد شايد اين 4 دليل نقشي مهم‌تري نسبت به از دست دادن 2 موقعيت گلزني مقابل استقلال داشته است.

سايپا در هفته دهم ليگ برتر هم بايد به مصاف سپاهان برود سپاهاني كه فصل گذشته با رفتاري ناپسند حسين فركي را از خود دور كرد و اكنون اين مربي با تيمي جديد مقابل تيم سابق خود قرار مي‌گيرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها