امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۹۸۴۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۰۲ آبان ۱۳۹۵
پس از ادعاي مردي مبني بر آتش‌سوزي ماشينش به خاطر حضور آيفون ۷ و همان‌طور كه سامسونگ به دليل باتري‌هاي ليتيوم-يوني موجود در گلكسي نوت ۷ فراخواني داده بود، آيفون ۷ نيز مورد بررسي قرار گرفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از گاردين، مردي استراليايي مي‌گويد كه گوشي آيفونش ذوب و باعث آسيب رسيدن به ماشين شده است و اپل نيز در حال بررسي اين گزارش است. اين مرد مي‌گويد هنگامي كه از ساحل به ماشين خود برگشته، مشاهده كرده كه دودي از ماشين بيرون مي‌آيد، به طوري كه همه پنجره‌ها سياه شده و او قادر نبوده داخل ماشين را ببيند. فيلمي كه از اين حادثه گرفته شده نشان مي‌دهد صندلي‌هاي جلو و داشبورد ذوب شده و سوخته‌اند.

اين مرد همچنين گفته است كه آيفون ۷ از دست او نيفتاده و يا آسيب فيزيكي به آن وارد نشده است، همانند اتفاقي كه براي مردي افتاد كه از دوچرخه‌اش افتاده و دچار سوختگي ناشي از آتش گرفتن آيفون شده بود. او همچنين مي‌گويد كه از دستگاه ديگري غير از دستگاه‌هاي اپل براي شارژ گوشي‌ خود استفاده نكرده است.

در اين شرايط، سخنگوي اپل نيز گفته كه شركت در حال بررسي اين شكايت است و در حالي كه با مشتري خود در تماس است، موضوع را بررسي مي كند.

سامسونگ، بزرگترين رقيب گوشي هاي هوشمند اپل، پس از اينكه بيش از ۱۰۰ دستگاه گلكسي نوت ۷ جرقه زدند و يا آتش گرفتند و در برخي موارد باعث آسيب و آتش‌سوزي و شدند، فراخواني بين‌المللي براي جمع‌آوري اين گوشي‌ها داد و همچنين دولت آمريكا و چندين خطوط هوايي حضور اين گوشي‌ را در پروازها ممنوع كردند و برخي نيز از كيسه‌هاي مهار آتش به عنوان اقدامات احتياطي هنگام گرم شدن گوشي‌هاي هوشمند استفاده كردند.

باتري‌هاي ليتيوم-يوني مي توانند به دليل آسيب فيزيكي يا گرماي بيش از حد براي مدت طولاني، منجر به آتش‌سوزي شوند. بسياري از شركت‌هاي ديگر نيز مشكلاتي را با باتري‌هاي ليتيوم-يون خود تجربه كرده‌اند، هرچند اكثر قريب به اتفاق آنها فعلا بدون مشكل به كار خود ادامه مي‌دهند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها