يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۸۴۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۰۲ آبان ۱۳۹۵
نقشه ی جدید امریکا برای سرقت اطلاعات داعش:
نیروهای اطلاعاتی امریکا فقط اطلاعاتی را به ارتش عراق ارائه خواهند کرد که به پیشروی آزادسازی موصل کمک کند و نه چیزی بیش از آن! البته در اطلاعیه ی مذکور اعلام نشده که هیچ اطلاعاتی غیر از مورد فوق الذکر به عراق تحویل داده نشود.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، همزمان با پیشرفت موفقیت آمیز نیروهای عراقی در حذف داعش از موصل که موجی از شادی را در مناطق بحران زده ی عراق به دنبال داشته، تحرک جدید ایالات متحده نگرانی جدیدی را ایجاد نموده است: پنتاگون اصرار دارد متخصصین اطلاعاتی خویش را به موصل اعزام کند تا پس از باز پس گیری مناطق تحت اشغال داعش، اطلاعات به جا مانده از آنان را کسب و یا به عبارتی سرقت کند.

البته ایالات متحده برای این تصمیم خویش دلایلی را عنوان می کند که البته باور آنها فقط مختص ساده اندیشان امریکا پرست است. نیویورک تایمز در این رابطه می نویسد: ”پنتاگون علاوه بر تحلیلگران پیشین خود که عراق حضور دارند، تعدادی بالغ بر دوازده متخصص تحلیل اطلاعات دیگر را نیز به موصل اعزام می کند تا پس از باز پس گیری کامل این شهر، اطلاعات حساس به جا مانده از تروریست ها را جمع آوری کرده و از طریق آنان، از عملیات های احتمالی آینده ی داعش در اروپا پیشگیری کنند."

نکته ی جالب توجه در این اقدام امریکا این است که طبق اطلاعیه ی پنتاگون به نقل از نیویورک تایمز، نیروهای اطلاعاتی امریکا فقط اطلاعاتی را به ارتش عراق ارائه خواهند کرد که به پیشروی آزادسازی موصل کمک کند و نه چیزی بیش از آن! البته در اطلاعیه ی مذکور اعلام نشده که هیچ اطلاعاتی غیر از مورد فوق الذکر به عراق تحویل داده نشود اما همینکه ارائه ی اطلاعات به ارتش عراق را محدود به اطلاعات مربوط به عملیات موصل کرده، بیانگر مدعای فوق است.

جالبتر اینکه پنتاگون، کشورهای اروپایی را برای اخذ اطلاعات کسب شده محق تر از عراق و سوریه می داند و اعلام می کند کشورهای اروپایی که از حملات تروریستی آسیب دیده اند این اطلاعات را دریافت خواهند کرد تا در صورت امکان به ردگیری تروریستها بپردازند. شاید این توجیه چندان بیراه نباشد اما تصور اینکه امریکا می تواند چه سوء استفاده هایی از آن اطلاعات داشته باشد نگرانی های عمیقی را به وجود می آورد زیرا این کشور ید طولایی در کمک های غیرعامدانه! به تروریست ها دارد که نظیر آن را بارها در ارسال اشتباهی سلاح برای تروریست ها دیده ایم.

بنابراین اگر این اطلاعات به شکست عملیات حلب کمک کند و یا اینکه راه گریزی برای تروریسها فراهم آورد جای هیچ تعجبی نیست. و یا حتی امکان دارد امریکا و اروپا به منظور تحقق اهداف خویش دست به جعل اطلاعات زده و ادعا کنند قرار است یک حمله ی تروریستی در یکی از کشورهای اروپایی اتفاق بیفتد! اینها همه راه هایی است که امریکا و اروپا می توانند طبق آنان جنگ های خانمان سوز در غرب آسیا را طولانی تر کنند تا به حضور شوم خود در منطقه ادامه دهند.

دلیل دیگر بیفایده بودن اصرار امریکا به تخلیه ی اطلاعاتی مناطق تحت تسلط داعش، به نقل از یک مقام رسمی امریکا این است که طی دو سال عملیات اطلاعاتی امریکا در عراق، هیچ عملیاتی در مقیاس و وسعت نبرد باز پس گیری موصل اتفاق نیفتاد. در واقع مستشاران اطلاعاتی امریکا هیچ نفعی برای ارتش عراق نداشتند. از سویی دیگر، امریکا به راحتی می تواند آثار و اطلاعات مربوط به نقش خود و متحدینش در تغذیه ی مالی و تسلیحاتی داعش را از بین ببرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها