أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۸۴۶۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۰۲ آبان ۱۳۹۵
عضو پارلمان سوريه گفت: با اتمام زمان آتش‌بس در حلب، ارتش سوريه و متحدانش در تدارك عمليات‌هاي گسترده براي نابودي تروريست‌ها در اين شهر و همچنين در ادلب و فراتر از آن مقابله با داعشي‌هايي هستند كه از موصل به سوريه گريختند.

به گزارش پایگاه 598، «آلان بكر» عضو پارلمان سوريه در گفت‌وگو با فارس در دمشق اظهار داشت: فرصتي كه  سوريه به تروريست‌ها براي خروج از حلب داده بود، مويد مواضع دولت اسد و متحدانش در خصوص لزوم حفظ جان غيرنظاميان ، توقف خونريزي‌ و حفظ ارتش و توان نظامي آن براي رويارويي با دشمن اصلي است.

وي تاكبد كرد: تروريست‌ها و بخصوص بيگانگان هيچ اهميتي براي سوريه و مردم آن قائل نيستند و اين قضيه در مخالفت با طرح‌هاي متوالي و فرصت‌هاي بزرگي كه به آنها اعطا شد، قابل درك است.

بكر با بيان اينكه تروريست‌ها نقشه خارجي‌ها براي تجزيه و نابودي سوريه را دنبال مي‌كنند، افزود: اين چيزي است كه دولت سوريه و متحدانش همواره براي اثبات آن تلاش مي‌كنند و آمادگي‌هايي كه سوريه و روسيه براي خروج امن افراد مسلح و همچنين غيرنظاميان از حلب تدارك ديده بود در برابر چشم دوربين‌هاي همه خبرنگاران از سراسر دنيا قرار داشت .

نماينده سوري گفت: اما نكته مهم قدرت دولت، ارتش و متحدان سوريه براي آزادسازي شهر حلب است كه روزي مامني براي تروريست‌ها بود اما امروز شمار زيادي از غيرنظاميان كه جانشان از وجود تروريسم در اين شهر به خطر افتاده عليه تروريست‌هايي كه نقابشان كنار زده شده شعار مي‌دهند و خواهان اخراج آنها از اين شهر هستند.

بكر افزود: با پايان مهلت آتش بس و خارج نشدن تروريست‌ها از شرق حلب سركرده‌هاي آنها در تلاش براي دستيابي به سلاح هستند تا جمع پراكنده عناصر خود را بازيافته و به نبرد ادامه بدهند .

وي تاكيد كرد: در عين حال شكاف ايجاد شده در داخل محله‌هاي شرقي حلب به دليل فاصله گرفتن غيرنظاميان و اهالي از تروريست‌ها زياد شده علاوه بر اينكه سركرده‌هاي تروريست‌ها نيز با يكديگر درگير شده و گروه هاي تروريستي جديدي شكل پديد آمده اند.

نماينده سوري ادامه داد: همين كه دولت سوريه و رهبري روسيه بارها آتش بس را در حلب تمديد كردند نشانه حسن نيت آنهاست اما هيچ تروريست يا غيرنظامي از طريق گذرگاه‌هاي كاستيلو، بستان القصر و غيره خارج نشدند و تنها تير و خمپاره شليك شده بود كه از اين گذرگاه ها بيرون مي‌آمد بخصوص كه سخنگوي جبهه النصره نيز بر ادامه مبارزه تاكيد كرد.

بكر  با تاكيد بر اينكه ارتش سوريه و متحدانش شامل ايران و روسيه خواهان توقف خونريزي‌ها بودند گفت: از اين پس با پايان مهلت آتش بس حملات ارتش سوريه و متحدانش در اين منطقه كوبنده و سرنوشت ساز خواهد بود و به رغم گذشت سال ها از بحران سوريه نبرد بزرگ در حلب هنوز آغاز نشده چون حمايت تركيه از تروريست ها متوقف نشده و آمريكا هم هنوز دست از كمك به جبهه النصره، احرار الشام و ديگر گروه ها برنداشته است.

بكر افزود: چه بسا در اين اثنا آمريكا براي تحريك جبهه ادلب كه در آنجا شمار زيادي از تروريست‌ها هستند اقدام كند و از سوي ديگر مقابله با تروريست‌هاي داعشي نيز كه تركيه آنها را از موصل عراق روانه سوريه كرده نيز در دستور كار ارتش سوريه است.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها