أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۹۸۵۰۱
زمان انتشار: ۱۵:۲۷     ۰۲ آبان ۱۳۹۵
يكي از مراجع تقليد گفت: دشمنان بهانه مي‌گيرند تا نگذارند جمهوري اسلامي از نظر دفاعي، مردمي و رفاهي قدرت پيدا كند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از قم، آيت‌الله سيدمحمد علوي‌گرگاني پيش از ظهر امروز در ديدار و مدير و معاونان حوزه علميه امام محمد باقر(ع) تهران با بيان اينكه امروز مشكلاتي در جامعه مطرح است و در آينده امكان دارد، اين مشكلات افزايش پيدا كند، اظهار كرد: كمبودهايي از نظر مادي و معنوي در جامعه وجود دارد بنابراين بايد دست به دست يكديگر دهيم تا اين كمبودها برطرف شود.

وي خاطرنشان كرد:‌ از نظر بازار و اقتصاد همه در شرايط سخت هستند، بازار خوابيده است و همه ناله و گلايه دارند، كارها و تجارت رونق ندارد و ايران در محاصره است.

اين مرجع تقليد با بيان اينكه خداوند در قرآن فرموده است بايد صبر داشته باشيد، تا فتح و پيروزي نصيب شما شود، گفت: بايد سختي‌ها را تحمل كنيم، پيامبر اكرم(ص) نيز در شعب ابيطالب در شرايط سختي بودند، اكنون نيز پيرامون كشور را گرفتند و بهانه مي‌گيرند تا نگذارند جمهوري اسلامي از نظر دفاعي، مردمي و رفاهي قدرت پيدا كند.

وي خاطرنشان كرد: آنها مي‌‌خواهند جمهوري اسلامي در نهايت ضعف باشد و ديگر كشورها از ايران الگوبرداري نكنند، بنابراين اكنون شرايط سختي بر همه حاكم است، بنابراين اثر اجتماعي دارد كه بايد با صبر و حوصله تا اندازه توان تلاش كنيم.

آيت‌الله علوي‌گرگاني با اشاره به كمبود معلم اخلاق گفت:‌ در قم نيز معلم اخلاق نداريم، آيت‌الله مشكيني در گذشته درس اخلاق داشتند ولي اكنون در اين زمينه خلأ احساس مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: اخلاق به منزله قالب است كه هر ماده‌اي در آن مي‌ريزيم شكل آن را پيدا مي‌كند، اگر قالب نباشد مايع خود را پخش مي‌كند، مسئله علم اخلاق نسبت به علوم مذهبي و ديني در حكم قالب است و همان قالب به انسان شكل مي‌دهد.

استاد حوزه علميه قم تصريح كرد:‌ مسئله علم و تعلم پس از تقوا قرار دارد، طلبه و روحاني بدون اخلاق نمي‌تواند مردم را ارشاد و هدايت كند.

وي با اشاره به مشكلات كنوني حوزه گفت‌: امور مختلف نمي‌گذارند طلبه در رشته خاصي تبحر پيدا كند، اينكه طلاب در همه مكان‌هاي فرهنگي و منبر به فعاليت مي‌پردازند، تمركز خود را از دست مي‌دهد.

آيت‌الله علوي‌گرگاني عنوان كرد: اگر طلبه تمركز پيدا كند، در رشته خاص خود استاد شده و تبحر پيدا مي‌كند، ولي اگر بنا باشد از طلبه در كارهاي جنبي استفاده شود،‌ تمركز حواس از او گرفته مي‌شود.

وي عنوان كرد:‌ طلابي كه در دروس حوزوي متمركز باشند، عالم قوي مي‌شوند، ولي اگر تمركز از طلبه گرفته شود،‌ آفت علم و كمال است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها